ارزش Metaverse می‌تواند تا سال 2030 به 900 میلیارد دلار برسد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

نتایج حاصله از یک پژوهش که در روز پنجشنبه منتشر شد اعلام می‌کند علی‌رغم گزارش‌هایی مبنی بر از بین رفتن متاورس، ارزش این فناوری می‌تواند تا سال 2030 به 900 میلیارد دلار برسد، اگرچه ممکن است برای حداقل 5 تا 10 سال آینده تنها در مرحله اولیه باقی بماند.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط Bain & Company، متاورس فرصت‌های اقتصادی واقعی و رو به رشدی را برای مشاغل ایجاد می‌کند. شرکت‌هایی که در مراحل اولیه توسعه متاورس، معروف به “مرحله بذر” طی پنج تا 10 سال آینده شرکت می‌کنند، به احتمال زیاد برنده بازار خواهند بود.

کریس جانسون، یکی از شرکای Bain’s Technology گفت: «متاورس به سرعت تکامل می‌یابد، ما قبلاً نیز شاهد این بوده‌ایم که این نوع فناوری‌ها در صنایع مختلف هم وجود داشته باشند.” پلتفرم‌های بازی همه‌جانبه که در حال حاضر صدها میلیون کاربر فعال ماهانه دارند نمونه خوبی در این زمینه به شمار می‌روند.

در حالی که هنوز مشخص نیست که چشم‌انداز متاورس چگونه تغییر خواهد کرد، تحقیقات ما نشان می‌دهد که پنج میدان نبرد رقابتی وجود دارد که مدیران باید آنها را در نظر داشته باشند.

جانسون گفت: این مسیری همیشگی به سوی تجربیات همه‌جانبه و مشارکتی است که با پیشرفت‌های سریع در فناوری‌های زیربنایی امکان‌پذیر می‌شود.

علاوه بر این، این گزارش می‌گوید بعید است که متاورس به عنوان یک سکوی منفرد ظاهر شود. در عوض، امروزه پلتفرم‌هایی با پایگاه‌های کاربری بزرگ ممکن است گام‌هایی بردارند تا به طور فزاینده‌ای جذاب ظاهر شوند، در حالی که محیط‌های کوچک‌تر و شبیه به متاورس تلاش می‌کنند تا پایگاه‌های کاربران بزرگ‌تری را جذب کنند.

بیشتر بخوانید  رونمایی از بزرگترین گل طلایی خاورمیانه در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران

با این حال پیش‌بینی می‌شود که متاورس در سال 2030 حدود 65 درصد از بازار فناوری را تصاحب خواهد کرد در حالی که ابزارهای تولید محتوا حدود 5 درصد و اپ استورها و سیستم عامل‌ها، دستگاه‌ها و زیرساخت‌ها هر کدام حدود 10 درصد سهم بازار را در اختیار خواهند داشت.

منبع: https://www.cnbctv18.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *