با زمزمه کردن آهنگ، موسیقی مدنظرت را در یوتوب پیدا کن!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

برای استفاده از این ویژگی باید حداقل سه ثانیه از صدای آهنگ را زمزمه یا ضبط کنید تا یوتوب بتواند به‌دنبال آن بگردد.

گوگل درحال آزمایش قابلیتی شبیه اپلیکیشن Shazam است که به شما اجازه می‌دهد تا با زمزمه‌کردن در یوتوب بتوانید آهنگ‌های مدنظر خود را پیدا کنید. به‌علاوه، می‌توانید با میکروفن گوشی خود صدای یک آهنگ را ضبط کنید و آن را به یوتوب بدهید تا آن آهنگ را برایتان بیابد.

پیداکردن آهنگ‌ها از طریق زمزمه صدای آن‌ها کار جدیدی نیست. اپلیکیشن Shazam از سال‌ها پیش این کار را انجام می‌داد و حالا حتی گوگل اسیستنت هم می‌تواند چنین کاری انجام دهد. در نتیجه، گوگل این ویژگی را به‌صورت آزمایشی به یوتوب هم آورده است تا کار شما را آسان‌تر کند.

چگونه با زمزمه‌کردن، آهنگ‌ها را در یوتوب پیدا کنیم؟

برای استفاده از این قابلیت کافی است اپلیکیشن یوتوب را باز کنید و روی نوار جستجو بزنید. سپس می‌توانید از گزینه جستجوی صوتی برای زمزمه یک آهنگ یا ضبط صدای آهنگی که در حال پخش است، استفاده کنید. برای استفاده از این ویژگی باید حداقل سه ثانیه از صدای آهنگ را زمزمه یا ضبط کنید تا یوتوب بتواند به‌دنبال آن بگردد.

زمانی که آهنگ پیدا شد، به‌طور خودکار به صفحه رسمی آن قطعه یا محتواهایی که کاربران از آن قطعه تولید کرده‌اند یا ویدیوهای Short حاوی آن موسیقی هدایت خواهید شد.

این ویژگی در حال حاضر برای شمار محدودی از کاربران نسخه اندروید اپلیکیشن یوتوب در سراسر جهان در دسترس قرار گرفته است.

قابلیت فوق تنها قابلیتی نیست که گوگل در حال حاضر مشغول آزمایش آن روی یوتوب است. این شرکت می‌گوید آزمایش بخشی موسوم به «قفسه کانال‌ها» (Channel shelf) در فید اشتراک‌ها را هم آغاز کرده است. این بخش به ترکیب چندین ویدیوی جدید از یک تولیدکننده محتوا در یک «قفسه» می‌پردازد. بنابراین دیگر نیاز ندارید که برای مشاهده آخرین ویدیوهای یک محتواساز به صفحه کانال او مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  امکان صدور اینماد برای صرافی‌های ارز دیجیتال فراهم می‌شود

گوگل مدعی است که این ویژگی می‌توانید به تولیدکنندگان محتوا کمک کند تا فشار کمتری را از بابت تولید روزانه ویدیوها متحمل شوند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *