سرقت ۱۹۵ میلیون از دارایی‌های Euler Finance در پی حمله هکری

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

حمله‌ی هکرها به پلتفرم وام‌دهی Euler Finance، منجر به سرقت صدها میلیون دلار استیبل‌کوین غیرمتمرکز و توکن‌های ERC-20 شد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، Eurler finance، یکی از پروتکل‌های وام‌دهی مبتنی‌بر اتریوم، امروز (۱۳ مارس) با حمله‌ی هکری روبه‌رو شد که در‌نتیجه‌ی این اتفاق، میلیون‌ها دلار استیبل‌کوین DAI و توکن StETH و رپد بیت کوین (WBTC) دزدیده شد.

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد هکرها با انجام چندین تراکنش، به‌طور‌غیرمجاز بیش‌ از ۱۹۵ میلیون دلار رمزارز از پلتفرم Eurler finance برداشت کرده‌اند که باعث می‌شود تا این‌ لحظه به‌ بزرگ‌ترین هک دنیای رمزارزها در سال ۲۰۲۳ تبدیل شود.

در جدول زیر، می‌توانید جزئیات دقیق مربوط به تراکنش‌های سرقت رمزارز از Eurler finance را مشاهده کنید. توجه کنید ستون ارزش هر واحد از این توکن‌ها براساس قیمت آن‌ها در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله است.

به‌گفته‌ی شرکت تحلیل رمزارز Meta Seluth، حمله‌ی اخیر به Eurler finance شباهت زیادی به حمله‌ی ماه قبل دارد. مهاجم در این فرایند از یک پل چند‌زنجیره‌ای (Multi-Chain) برای انتقال وجوه سرقی از بایننس اسمارت چین (BSC) به اتریوم استفاده کرده است.

ZachXBT نیز گفته‌های Meta Seluth را تأیید و اعلام کرد انتقال وجوه سرقی با روشی مشابه هک ماه گذشته انجام شده است. این مبالغ پس‌ از خروج از BSC به میکسر رمزنگاری Tornado Cash واریز شد.

به‌نوشته‌ی کوین‌تلگراف، Euler Finance حمله‌ی هکری اخیر را تأیید کرد و گفت در تلاش است با همکاری متخصصان امنیتی و مجریان قانون مشکل را حل کند. این پلتفرم سال گذشته با مشارکت کوین‌بیس، FTX، یونی سواپ و چند شرکت دیگر ۳۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود.

بیشتر بخوانید  چت‌بات خالق بیت‌کوین رونمایی شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *