مایکروسافت هفته آینده فناوری GPT-4 را معرفی می‌کند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

یکی از مدیران مایکروسافت در آلمان از تصمیم این شرکت برای معرفی چهارمین نسل از ترسنفورمر تولیدگر از پیش آموزش دیده طی هفته آتی خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، فارس به نقل از دیجیتال ترندز نوشت: اندرو براون یکی از مدیران ارشد فناوری مایکروسافت، اعلام کرده است که این شرکت هفته آینده GPT-4 را معرفی خواهد کرد. این چهارمین نسل از مدل زبانی بزرگ (LLM) است که ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا زبان طبیعی را درک کنند. بر اساس گزارش ها، GPT-4 امکانات جدیدی از جمله پردازش ویدئو و غیره را ارائه خواهد کرد.

براون GPT-4 را تغییر دهنده بازی در هوش مصنوعی معرفی کرده است زیرا جهشی دیگر به سوی تفسیر دقیق انسانی خواهد بود.

به گفته ماریان جانیک، مدیر عامل شعبه آلمان مایکروسافت، این شرکت بارها برنامه های خود را برای ادغام هوش مصنوعی در محصولاتش اعلام کرده و تاکنون تیمز، بینگ و اج را به ChatGPT مجهز کرده است. اکنون انتظار می‌رود که نسل بعدی GPT-4 را با آن ها ادغام کند و قابلیت‌های محصولات خود را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که مایکروسافت بینگ در حال حاضر از GPT-3 و GPT-3.5 پشتیبانی می کند. بینگ همراه با GPT-4، با جستجوی اطلاعات و نتایج سریع‌تر کارآمدتر خواهد بود. GPT-4 احتمالاً دارای قابلیت‌های چندوجهی خواهد بود، به این معنی که کاربران می‌توانند از طریق حالت‌های مختلف مانند متن، تصویر، ویدیو و صدا درگیر آن شوند. نسل قبلی این چت بات فقط توانایی تولید متون را داشت. علاوه بر این، کاربران به عنوان یک زبان چندوجهی ممکن است بتوانند ورودی و خروجی داده ها را به زبان های مختلف مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید  از مارک زاکربرگ تا ایلان ماسک؛ بزرگان چطور متاورس را کشتند و آن را دفن کردند؟

جالب اینجاست که چندین گزارش دیگر قبلاً اشاره کرده اند که GPT-4 قادر به تولید ویدیو خواهد بود. بر اساس گزارش ها، OpenAIماه گذشته اعلام کرد که در حال کار بر روی یک برنامه تلفن همراه ChatGPT است که از فناوری GPT-4 پشتیبانی می کند. این برنامه تلفن همراه به کاربران اجازه می دهد تا با کمک هوش مصنوعی فیلم بسازند و امکانات GPT-4 را برجسته می کند. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد با کمک هوش مصنوعی ویدیو بسازند، سریع‌تر از GPT 3.5 موجود نیز پاسخ‌ها را تولید می‌کند. GPT-4 بیشتر  پاسخ‌هایی را ایجاد می‌کند که شبیه یک انسان نوشته شده است. این تغییرات در آینده نزدیک در چت بینگ نیز در دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود که GPT-4 سریع‌تر از GPT-3.5 فعلی پاسخ‌ها را تولید کند. گزارش ها حاکی از آن است که پاسخ های نسل بعدی GPT-4 بیشتر شبیه انسان خواهد بود و همه تغییرات در آینده با بینگ چت ادغام خواهند شد. اگرچه مایکروسافت به ادغام GPT-4 در بینگ چت اشاره نکرده است، اما با سرمایه گذاری گسترده این شرکت با Open AI، ممکن است این امکان وجود داشته باشد. با این حال، براون مشخص نکرد که چه زمانی بینگ چت شروع به دریافت مزایای GPT-4 خواهد کرد. نسخه جدید با توانایی تولید ویدیوها و پاسخ های بیشتر شبیه انسان، قرار است شیوه تعامل ما با فناوری هوش مصنوعی را متحول کند.

ChatGPT اولین ابزاری برای خروجی ویدیوهای ایجاد شده با هوش مصنوعی نخواهد بود. متا شرکت مالک فیس‌بوک،در سال 2022، Make-A-Video را راه‌اندازی کرد که ویدیوهای واقعی را بر اساس پیام‌های متنی کوتاه ایجاد می‌کند. با توجه به آن، نسخه بعدی ChatGPT ممکن است بتواند کاری مشابه انجام دهد.

بیشتر بخوانید  سیستم‌عامل iOS 17 رسما رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *