نهادهای مالی آمریکا آماده مقابله با بحران ورشکستگی در سیلیکون‌ولی

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
نهادهای مالی آمریکا آماده مقابله با بحران ورشکستگی در سیلیکون‌ولی
نهادهای مالی آمریکا آماده مقابله با بحران ورشکستگی در سیلیکون‌ولی

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، نهادهای تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده اعلام کرده‌اند که برای محافظت «کامل» از تمام سپرده‌های بانک سیلیکون ولی (SVB) اقدام می‌کنند. این موسسه میزبان تعداد زیادی از استارتاپ ها و شرکت های تاسیس شده مانند Roku و Etsy است که از امروز به منابع مالی خود دسترسی کامل خواهند داشت. در همین زمان، مقامات گفتند که “هیچ کمک مالی” وجود نخواهد داشت و به سهامداران و طلبکاران بدون وثیقه کمکی نمی شود.

FDIC (شرکت بیمه سپرده فدرال)، وزارت خزانه داری و فدرال رزرو آمریکا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: «امروز ما در حال انجام اقدامات قاطع برای محافظت از اقتصاد ایالات متحده با تقویت اعتماد عمومی به سیستم بانکی خود هستیم. سپرده گذاران از روز دوشنبه 13 مارس به تمام پول خود دسترسی خواهند داشت.»

FDIC روز جمعه پس از بزرگترین سقوط بانکی ایالات متحده در نزدیک به 15 سال گذشته، SVB را تصاحب کرد. نگرانی‌هایی وجود داشت که بسیاری از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناوری قادر به پرداخت حقوق و دستمزد خود نباشند. Etsy روز گذشته گفت که پرداخت‌ها به تجار ممکن است به تاخیر بیفتد. روز جمعه، Roku اعلام کرد که ممکن است 26 درصد از ذخایر نقدی خود یا بیش از 487 میلیون دلار را به دلیل این ورشکستگی از دست بدهد.

به جز این Signature Banks نیز توسط رگولاتورها بسته شد. این یکی از بزرگ‌ترین بانک‌هایی است که توسط شرکت‌های ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها در یک مورد صرافی Coinbase  ۲۴۰ میلیون دلار سپرده در بانک داشت. در همان بیانیه مشترک، تنظیم کننده های فدرال گفتند که “همه سپرده گذاران این موسسه حمایت کامل خواهند شد.”

بیشتر بخوانید  محدودیت تعداد پیام‌های خصوصی قابل ارسال در روز برای کاربران عادی توییتر

Silvergate، یکی دیگر از مؤسسه‌های محبوب در صرافی‌های ارز دیجیتال- و معروف به خرید Diem، پروژه جاه‌طلبانه ارز دیجیتال که توسط فیس‌بوک تأمین مالی می‌شود- در 8 مارس ورشکست شد. این یعنی پایان فعالیت سه بانک کلیدی مرتبط با شرکت‌های فناوری آن هم در یک هفته.

دولت برای اطمینان بخشیدن به سپرده گذاران نگران از این رویدادها، گفت که بودجه بیشتری را در اختیار سایر مؤسسات واجد شرایط قرار خواهد داد. برنامه جدید به بانک ها این امکان را می دهد که در ازای وام های بانک مرکزی تا یک سال، خزانه و سایر اوراق بهادار دولتی امن را به عنوان وثیقه قرار دهند. این برای رفع یک مشکل کلیدی که منجر به فاجعه ورشکستی SVB شد طراحی شده است.

در بیانیه مشترک سه نهاد تنظیم کننده ایالات متحده آمده است: «سیستم بانکی ایالات متحده انعطاف‌پذیر و بر محکم باقی می‌ماند و به دلیل اصلاحاتی که پس از بحران مالی انجام شد، تضمین‌های بهتری را برای صنعت بانکداری ارائه کرد. این اصلاحات همراه با اقدامات امروز نشان دهنده تعهد ما به انجام اقدامات لازم برای اطمینان از ایمن ماندن سرمایه سپرده‌گذاران است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *