هزینه صدها میلیون دلاری مایکروسافت برای ابرکامپیوتر ChatGPT

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

برای ساخت ابرکامپیوتری در زیرساخت‌های ابری مایکروسافت که چت‌بات ChatGPT به آن اتکا می‌کند صدها میلیون دلار هزینه‌ شده است.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت صدها میلیون دلار هزینه کرده است تا ابرکامپیوتر جدیدی برای کمک به تأمین قدرت پردازشی ChatGPT بسازد.

غول آمریکایی صنعت فناوری در بیانیه‌ای توضیح داده که زیرساخت قدرتمند هوش مصنوعی Azure را که شرکت OpenAI (خالق چت جی پی تی) از آن استفاده می‌کند، چگونه تولید کرده است.

مایکروسافت همچنین می‌گوید که سیستم‌هایش در گذر زمان قدرتمندتر از قبل می‌شوند.

مایکروسافت برای ساخت ابرکامپیوتر موردنیاز OpenAI، هزاران پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا را به هم متصل و آن‌ها را وارد زیرساخت پلتفرم ابری آژور کرد.

این سیستم پرقدرت به OpenAI امکان داد که مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را تعلیم دهد.

مایکروسافت می‌گوید همین ابرکامپیوتر بود که به ابزارهایی مثل ChatGPT و بینگ جدید امکان داد توانایی‌های قابل‌توجهی در حوزه‌ی هوش مصنوعی داشته باشند.

قائم‌مقام تیم هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری مایکروسافت می‌گوید این شرکت چندصد میلیون دلار برای پروژه‌ی موردبحث هزینه کرده است.

این به وضوح نشان می‌دهد که مایکروسافت اعتقاد ویژه‌ای به هوش مصنوعی دارد.

البته هزینه‌ی چندصد میلیون دلاری تنها بخش کوچکی از درآمد سالانه‌ی مایکروسافت را تشکیل می‌دهد. این شرکت مدتی پیش، از امضای قراردادی چند میلیارد دلاری با OpenAI خبر داده بود.

مایکروسافت ماشین‌های مجازی جدیدی تهیه کرده که به پردازنده‌های گرافیکی Nvidia H100 و Nvidia A100 مجهزند و زیرساخت هوش مصنوعی آژور را بیش از پیش تقویت می‌کنند.

مایکروسافت همچنین مشغول کار روی پروژه‌ی Quantum-2 InfiniBand است. مایکروسافت می‌گوید به‌لطف تغییرات جدید، OpenAI و سایر شرکت‌های متکی‌بر آژور خواهند توانست مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ‌تر و پیچیده‌تری را تعلیم دهند.

بیشتر بخوانید  افزایش 100 تا 200 دلاری قیمت مدل‌های پرو آیفون 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *