دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای آمازون رونمایی شدند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

سه دیش جدید شرکت آمازون که در سال آینده‌ی میلادی امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای اختصاصی این شرکت را فراهم می‌کنند، رونمایی شد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، آمازون، غول صنعت تجارت الکترونیک، مجموعه‌ای از دیش‌های اینترنت ماهواره‌ای را رونمایی کرده است که به سرویس Project Kuiper ارتباط دارند. آمازون می‌گوید دیش‌های پروژه‌ی کایپر کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر و توانمندتر از دیش رقبا (نظیر استارلینک) هستند.

به‌گزارش ورج، مدل استاندارد دیش آمازون که طراحی‌اش در سال ۲۰۲۰ نمایش داده شده بود، ظاهر مربعی دارد و ابعادش کمتر از نیم‌ متر است. آمازون ضخامت این دیش را ۲٫۵ سانتی‌متر اعلام کرده است. دیش استاندارد پروژه‌ی کایپر کمتر از ۲٫۵ کیلوگرم وزن دارد و دستیابی به اینترنت ۴۰۰ مگابیت‌برثانیه‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. آمازون می‌گوید این دیش با قیمت کمتر از ۴۰۰ دلار تولید می‌شود.

آمازون دیش دیگری نیز دارد که جمع‌و‌جورتر از مدل استاندارد است و وزنش به ۰٫۴۵ کیلوگرم می‌رسد. این دیش اتصال به اینترنت ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. سومین دیش آمازون که ابعاد بزرگ‌تری از بقیه دارد (۴۸ در ۹۷ سانتی‌متر)، دسترسی به اینترنت یک گیگابیت‌برثانیه‌ای را امکان‌پذیر می‌کند.

هر سه دیش به تراشه‌ی اختصاصی Prometheus مجهز هستند. آمازون می‌گوید این تراشه قدرت پردازشی مودم‌های 5G موجود در گوشی‌های هوشمند و توانایی‌های برج مخابراتی سلولار برای مدیریت ترافیک هزاران مشتری را ترکیب می‌کند.

پروژه‌ی کایپر سرویس ویژه‌ی آمازون برای ارائه‌ی اینترنت ماهواره‌ای همگانی است. آمازون احتمالاً اولین سری از ماهواره‌های این سرویس را در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۴ به مدار زمین می‌فرستد. تا قبل از پایان سال آینده‌ی میلادی، سرویس آمازون آغاز به‌ کار می‌کند.

بیشتر بخوانید  مجهز شدن پیکسل 8 به قابلیت‌های جدید عکاسی مبتنی بر هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *