اپل در حال بررسی هوش مصنوعی مشابه ChatGPT است

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

منابع آگاه از تمرکز اپل بر روی سیستم هوش مصنوعی مولد که احتمالاً ابزاری برای رقابت با ChatGPT است، خبر دادند.

به‌گزارش ایرانی متا، زومیت به نقل از نیویورک تایمز نوشت: اپل مشغول آزمودن سیستم‌های مبتنی‌بر هوش منصوعی مولد است که احتمالا روزی به دستیار صوتی سیری راه پیدا خواهند کرد. منابع آگاه می‌گویند این پروژه‌ها در حالی پیش می‌رود که اپل می‌داند ساختار سیری مشکلاتی اساسی دارد.

ظاهراً اپل در کنفرانس سالانه‌ی هوش مصنوعی که ماه گذشته برگزار شد، جزئیات مدل زبانی بزرگ و سایر پروژه‌های هوش مصنوعی خود را به کارکنان شرکت ارائه داده است. مهندسان اپل ازجمله اعضای تیم سیری، «هر هفته» مشغول آزمودن کانسپت‌های جدیدی بر‌پایه‌ی مدل‌های زبانی هستند. این رویکرد در اپل نتیجه‌ی افزایش محبوبیت سرویس‌هایی نظیر ChatGPT است.

سرویس‌های هوش مصنوعی جدید مثل ChatGPT به‌وضوح نشان داده‌اند که دستیارهای صوتی مثل سیری و الکسا در حوزه‌ی هوش مصنوعی حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند.

یکی از مهندسان سابق اپل در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفته است که سیری بر‌پایه‌ی کدی قدیمی نوشته شده که به‌روزرسانی آن با هدف اضافه‌کردن قابلیت‌های ساده، هفته‌ها طول می‌کشد. مهندس سابق اپل می‌گوید «طراحی سنگین» سیری باعث شده است اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید به آن بسیار مشکل باشد. دیتابیس سیری شامل فهرست بزرگی از عبارات به بیش از ۱۰ زبان مختلف است و همین باعث شده تا مثل «گلوله‌ی برفی بزرگی» باشد.

به‌دلیل ساختار عجیب سیری، اضافه‌کردن عبارات جدید به دیتاست نیازمند بازسازی کل دیتابیس است؛ فرایندی که حداکثر ۶ هفته طول می‌کشد. اضافه‌کردن قابلیت‌های پیچیده‌تری مثل ابزارهای جست‌و‌جو ممکن است به یک سال زمان نیاز داشته باشد.

بیشتر بخوانید  کاهش 50 درصدی درآمدهای تبلیغاتی توییتر

مهندس سابق اپل می‌گوید تا زمانی‌که او به کار روی سیری ادامه می‌داد، تبدیل‌کردن این دستیار هوشمند به ابزاری مثل ChatGPT غیرممکن بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *