پیش‌بینی تحلیلگران درباره‌ی «آموزش مبتنی بر تکنولوژی» در متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که متاورس تا سال 2030 بخش «آموزش مبتنی بر تکنولوژی» را در اختیار خواهد گرفت

انتظار می‌رود فناوری، آموزش را با پیشگام بودن واقعیت‌افزوده (AR) و مجازی (VR) متحول کند.
به گفته روری گوپسیل (Rory Gopsil)، تحلیلگر موضوعی در شرکت تحقیقاتی گلوبال دیتا (Global Data)، این فناوری‌ها یک رسانه جایگزین برای یادگیری ارائه می‌دهند که می‌تواند دانش‌آموزان را در راه‌های جدید غوطه‌ور و درگیر کند.
در یک پادکست جدید از این شرکت تحقیقاتی، گوپسیل پیش‌بینی کرد که تقاضا برای آموزش متاورس افزایش می‌یابد، زیرا او انتظار داشت که یادگیری طی چند سال آینده از کلاس فیزیکی به کلاس مجازی منتقل شود. یادگیری متاورس با بهترین آموزش آنلاین و حضوری ترکیب می‌شود. گوپسیل می‌گوید: شما انعطاف‌پذیری یادگیری آنلاین را دریافت می‌کنید اما کیفیت فراگیر بودن در کلاس را نیز حفظ می‌کنید.
کاهش قیمت هدست‌های واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده به این معنی است که معلمان و دانش‌آموزان بیشتری می‌توانند به متاورس دسترسی داشته باشند. البته کمپانی متا ماه گذشته قیمت یک هدست را 1,500 دلار اعلام کرد، این امر نشان می‌دهد که هنوز این ابزارها برای بسیاری از مردم دور از دسترس هستند.
همچنین هوش مصنوعی (AI) می‌تواند با کمک به دانش‌آموزان در دسترسی به متاورس در زمان واقعی، نقشی در آموزش متاورس ایفا کند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند برای شخصی‌سازی تجربه یادگیری دانش آموزان با تجزیه‌وتحلیل نقاط قوت و ضعف آن‌ها استفاده شود. این فناوری می‌تواند به تشخیص خودکار اشتباهات و کمک به دانش آموزان در اصلاحات کمک کند.

بیشتر بخوانید  حساب توییتر مدیرعامل پروژه متاورسی Sandbox هک شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *