آیا در سال 1402 دیسنترالند و مانا گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری خواهند بود؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

با تنوع بالای بازار ارز‌های دیجیتال و پیشرفت فناوری و تغییر علاقه سرمایه‌گذاران، توجه‌ها به یک دسته از آن‌ها رشد و گسترش یافته است و ارز‌های دیجیتال فعال در یک حوزه گاهی می‌توانند رشد قیمت زیادی داشته باشند.

به گزارش ایرانی متا، صرافی سرمایکس نوشت: طی چند سال گذشته با افزایش علاقه به فناوری متاورس و دنیای مجازی متاورسی، شاهد رشد قیمتی و افزایش ارزش بازار ارز‌های دیجیتال متاورسی هستیم. از جمله بهترین این ارز‌ها و پلتفرم‌های متاورسی، می‌توانیم به دیسنترالند اشاره کنیم. اما آیا در سال 1402 دیسنترالند و مانا همچنان می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش باشد؟

متاورس چیست؟

متاورس به صورت خلاصه یک دنیای مجازی است که کاربران می‌توانند در آن کنترل آواتار‌های شخصی‌سازی شده خود را به دست بگیرند و به فعالیت‌های مختلفی مانند معاشرت با دیگر افراد در سراسر جهان، تفریح و بازی، کار و کسب درآمد و ده‌ها مورد دیگر بپردازند.

متاورس یک فناوری کاملاً جدید نیست و در گذشته نیز بار‌ها شاهد فعالیت و عرضه برنامه‌های محبوبی در این حوزه بودیم که از جمله آن‌ها می‌توانیم به Second Life اشاره کنیم که در سال 2003 عرضه شده است. در حالی که در گذشته تنها راه استفاده و دسترسی به این دنیا‌های مجازی رایانه‌ها یا کنسول‌های بازی بودند، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری این امکان را دارند تا با گوشی‌های هوشمند خود به متاورس وارد شوند.

همچنین عرضه برخی فناوری‌ها مانند هدست‌های واقعیت مجازی تجربه متاورس را واقعی‌تر از گذشته کرده است. در این بین، با گسترش استفاده از ارز‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین، شاهد تغییرات گسترده‌ای در متاورس و مفهوم آن بودیم.

بیشتر بخوانید  معرفی جدیدترین پروژه‌های متاورسی

فناوری بلاک چین و ارز‌های دیجیتال این پتانسیل را دارند تا متاورس را تبدیل به یک دنیای جذاب و سرگرم‌کننده مجازی کنند. دنیایی که کنترل آن در اختیار خود کاربران است و دیگر تولید‌کنندگان محتوا و صاحبان کسب و کار نیازی به پرداخت کارمزد‌ها و هزینه‌های سنگین به شرکت‌های زیرساختی و مدیریتی آن را ندارند.

هم اکنون پلتفرم‌ها و پروژه‌های متاورسی مختلفی فعالیت دارند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توانیم به دیسنترالند اشاره کنیم. اما دیسنترالند چیست و چرا توکن بومی آن یعنی مانا به یک ارز دیجیتال ارزشمند تبدیل شده است؟

آشنایی با دیسنترالند

دیسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی کاملاً غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. در این پلتفرم مجازی و متاورس، کاربران می‌توانند محتوا‌ها و برنامه‌های خود را ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و از آن‌ها کسب درآمد داشته باشند.

توسعه متاورس دیسنترالند در سال 2015 آغاز شد و در سال 2017 با هدف معرفی پتانسیل‌های متاورس و استفاده از فناوری بلاک چین در این دنیای مجازی راه‌اندازی شد.

اکوسیستم واقعیت مجازی دیسنترالند متعلق به خود کاربران است و همه علاقه مندان می‌توانند در آن زمین خود را خریداری کنند و سپس با استفاده از مهارت و خلاقیت خود، در زمین خود ساخت و ساز انجام دهند و یا بازی‌های متنوعی را ایجاد کنند.

زمین‌های مجازی دیسنترالند، در واقع توکن‌های NFT هستند که هرکدام مشخصات جغرافیایی و اندازه منحصر به فرد خود را دارند و کاربران می‌توانند خرید و فروش این زمین‌ها را به کمک توکن بومی دیسنترالند یعنی مانا (Mana) انجام دهند.

همه‌گیری کرونا در سال 2020 منجر به افزایش ارزش بازار و سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال شد و در این بین ارز دیجیتال مانا موفق شد تا توجهات زیادی را به خود جلب کند و به عنوان یکی از برترین ارز‌های دیجیتال متاورسی شناخته شود.

بیشتر بخوانید  نایک با پلتفرم تجارت مجازی جدید خود وارد متاورس می‌شود

مانا یک توکن کاربردی ERC-20 است و از آن در اکوسیستم دیسنترالند برای خرید و فروش آیتم‌ها، خدمات و کالا‌های مجازی استفاده می‌شود.

دیسنترالند از این توکن همچنین برای ایجاد انگیزه برای تولید محتوا و فعالیت کاربران استفاده می‌کند. در دیسنترالند کاربران می‌توانند با انجام فعالیت‌های مختلفی توکن مانا بدست آورند و در نتیجه کسب درآمد داشته باشند.

ارز دیجیتال مانا ماهیت حاکمیتی نیز دارد و به دارندگان آن در روند توسعه و آینده دیسنترالند حق رأی می‌دهد.

چرا مانا در سال 1402 می‌تواند همچنان یکی از ارز‌های برتر متاورسی باشد؟

در حالی که با کاهش قیمتی انجام شده در بازار طی سال 2022، علاقه به سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها و حوزه متاورس بلاک چینی کاهش پیدا کرده است، اما مهم است در هنگام سرمایه‌گذاری همواره به پتانسیل بلندمدت و آینده آن‌ها توجه داشته باشیم.

متاورس از جمله فناوری‌های انقلابی جهان است و به عقیده بسیاری، پلتفرم‌های متاورسی محبوب امروزه تنها شروعی برای مسیر پذیرش عمومی آن هستند.

برای درک بهتر پتانسیل متاورس، برخی گزارشات اخیر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری و هزینه‌های جهانی در حوزه متاورس تا سال 2030 می‌تواند به بیش از 5 تریلیون دلار برسد؛ برای مقایسه، هم اکنون ارزش کل بازار ارز‌های دیجیتال 1 تریلیون دلار است.

با توجه به ویژگی‌ها و مزایای قابل توجه دیسنترالند، این متاورس می‌تواند در آینده روشن نقش مهمی ایفا کند و ارز دیجیتال مانا با گسترش استفاده و افزایش محبوبیت متاورس رشد قیمتی تجربه خواهد کرد.

دیسنترالند همچنین از جمله پروژه‌های متاورسی فعال بازار شناخته می‌شود و به طور مداوم شاهد ادامه روند توسعه و اضافه شدن خدمات جدید یا بهبود خدمات قبلی آن هستیم. تمام این پیشرفت‌ها به طور مستقیم بر مانا نیز اثرگذار است و باعث می‌شود تا کاربرد‌ها و در نتیجه، ارزش آن افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید  بازی‌های زنده NBA در متاورس

علاوه بر آن، ادغام MANA با راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه 2 مانند Polygon، زمینه را برای کاهش هزینه‌های کارمزد فراهم کرده است و آن را به گزینه جذابی برای انجام معاملات و تراکنش‌های کاربران تبدیل می‌کند.

این موضوع می‌تواند کاربرد‌های این ارز دیجیتال را به خارج از اکوسیستم دیسنترالند گسترش دهد و این امکان را برای مانا فراهم کند تا به ارز دیجیتال بزرگتر و با کاربرد‌های بسیار بیشتری در سراسر بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل شود.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانا

با توجه به چشم انداز بلندمدت و پتانسیل رشد بسیار زیاد برنامه‌های متاورسی، ارز دیجیتال احتمالاً از جمله ارز‌های دیجیتال بازار باشد که در ماه‌ها و حتی سال‌های آینده می‌تواند جایگاه خود را در بازار ارتقا دهد و سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

با این حال قبل از خرید و سرمایه‌گذاری در مانا، لازم است بدانید که اثرات زمستان سخت بازار 2022 تا به امروز ادامه داشته است و با افزایش سخت‌گیری‌های مقامات قضایی آمریکا، ادامه تورم و ورشکستگی‌ها این احتمال وجود دارد که قیمت ارز‌های دیجیتال و مانا در این بازه زمانی کاهشی باشد و در هنگام سرمایه‌گذاری با دید کوتاه مدت حتماً باید به خطرات و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *