قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT به مرورگر اپرا اضافه شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ChatGPT به نوار کناری مرورگر اپرا اضافه شد و کاربران اجازه دارند تا مستقیماً از این هوش مصنوعی در صفحات وب استفاده کنند.

به گزارش ایرانی متا به نقل از دیجیاتو، اپرا در دهه آخر بهمن‌ماه اعلام کرد که می‌خواهد قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT را به مرورگر خود بیاورد. حالا امروز بالاخره نواری به کنار این مرورگر اضافه شده است که ابزارهای ChatGPT و ChatSonic را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌علاوه، شاهد معرفی قابلیتی به‌نام AI Prompts هستیم که دسترسی سریع به برخی از امکانات این هوش مصنوعی را در تعامل با محتواهای صفحه ممکن می‌کند.

اپرا امروز از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای مرورگر خود پرده برداشت. برای دریافت این ویژگی‌ها باید این مرورگر را به‌روز کنید و به بخش Easy Setup بروید تا گزینه AI Prompts را فعال کنید. اگر از اپرا GX استفاده می‌کنید، باید گزینه Early Bird را هم فعال کرده باشید.

زمانی که آپدیت را نصب و این قابلیت‌ها را فعال کردید، دکمه‌هایی را برای دسترسی به چت‌بات‌ها در نوار کناری مرورگر خود مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید با هایلایت‌کردن متون موجود در صفحات مختلف، به گزینه‌های AI Prompts دسترسی پیدا کنید و به‌طور مستقیم آن‌ها را به چت‌بات‌ها ببرید.

AI Prompts در اپرا چه کار می‌کند؟

برای مثال اگر بخشی از متن را هایلایت کردید، می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید تا آن را به یک تئاتر اوپرایی تبدیل کند یا اجازه دهید چت‌بات با توجه به آن متن دست به طرح سؤال بزند.

اپرا می‌گوید این تغییرات صرفاً بخشی از مرحله اول برنامه تلفیق هوش مصنوعی در مرورگر آن‌هاست. این شرکت در گام بعدی قابلیت‌هایی را عرضه می‌کند که براساس موتور هوش مصنوعی خود این شرکت ساخته شده‌اند. این موتور هوش مصنوعی مبتنی بر مدل GPT شرکت OpenAI به‌وجود آمده است.

بیشتر بخوانید  جریمه 350 هزار دلاری توییتر به علت عدم ارائه اطلاعات حساب ترامپ

در ماه‌های اخیر شرکت‌های زیادی در دنیای فناوری به سمت استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی رفته‌اند. مایکروسافت که از حامیان اصلی OpenAI، سازنده چت‌بات ChatGPT است، از بینگ چت پرده برداشت. گوگل هم امروز بالاخره هوش مصنوعی بارد را به‌صورت محدود عرضه کرد. حالا با آغاز عرضه این ویژگی در اپرا رقابت داغ‌تر از همیشه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *