OpenAI موقتاً امکان مشاهده سوابق گفت‌وگوها را غیرفعال کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

OpenAI باگی را که باعث دسترسی افراد به سابقه چت‌های بقیه کاربران با ChatGPT شده بود، غیرفعال‌ کرد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از دیجیاتو، به‌دنبال باگی که باعث شده بود کاربران به سوابق گفت‌وگوهای یکدیگر با چت‌بات ChatGPT دسترسی پیدا کنند، شرکت OpenAI موقتاً امکان مشاهده سوابق گفت‌وگوها را غیرفعال کرد. این مسئله به‌نحوی دیگر تأکید می‌کند که چرا باید در حرف‌زدن با این ابزارهای هوش مصنوعی مراقب باشیم.

گزارش‌های مختلف کاربران در پلتفرم‌هایی مثل توییتر و ردیت نشان می‌دهد که برخی از کاربران توانسته بودند در نوار کناری صفحه ChatGPT به سوابق گفت‌وگوهای بقیه کاربران دسترسی پیدا کنند. البته ظاهراً در این حادثه امکان مشاهده تمام گفت‌وگوها وجود نداشت و فقط می‌شد عنوان چت‌ها را دید، بااین‌حال، این اتفاق به ما یادآوری می‌کند که فعلاً نباید با چت‌بات‌ها مکالمات خصوصی داشته باشیم.

سخنگوی OpenAI به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده که این شرکت پس از آگاهی از این گزارش‌ها به‌صورت موقت بخش سوابق ChatGPT را غیرفعال کرده است. این باگ ظاهراً در یکی از نرم‌افزارهای متن باز این شرکت وجود داشته که نام آن اعلام نشده است. بااین‌وجود، تحقیقات برای شناسایی منشأ دقیق این باگ ادامه دارد.

مشکل دسترسی به سابقه چت‌های ChatGPT درحال برطرف‌شدن است

براساس صفحه گزارش مشکلات سرویس‌های OpenAI، این شرکت برای حدود 10 ساعت قابلیت دسترسی به سوابق چت‌ها را غیرفعال کرده بود و بعد دوباره آن را در دسترس قرار داد. بااین‌حال، ظاهراً هنوز برخی از کاربران به این قابلیت دسترسی ندارند.

گفتنی است که OpenAI در وب‌سایت خود به کاربران توصیه کرده است که اطلاعات حساس خود را با ChatGPT به اشتراک نگذارند. این شرکت می‌گوید امکان حذف پرسش‌های خاص از تاریخچه گفت‌وگوهای شخص وجود ندارد و تمام این محتواها ممکن است برای آموزش این مدل هوش مصنوعی استفاده شوند.

بیشتر بخوانید  رونمایی متا از یک مدل هوش مصنوعی با رویکرد انسان‌گونه در تولید تصویر

با توجه به این که چت‌بات‌های هوش مصنوعی تازه چند ماهی است که به‌صورت عمومی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند، طبیعی است که در این مسیر مشکلاتی داشته باشند. بااین‌حال، گاهی اوقات این مشکلات می‌توانند بسیار خطرناک باشند و اطلاعات کاربران را در معرض تهدید قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *