برترین پلتفرم‌های بلاکچین در سالی که گذشت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به گزارش ایرانی متا، زوم ارز نوشت: فناوری‌های بلاکچین می‌توانند چندین هدف جدید فراتر از ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین داشته باشند. ظرفیت این فناوری برای ارائه شفافیت و انصاف بیشتر و همچنین صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت ها بر بخش های مختلف از نحوه انجام قراردادها تا کارآمدتر کردن عملیات دولت، تأثیر می گذارد.

به جای ارزهای دیجیتال، چندین موارد استفاده از بلاکچین مانند بازی های بلاکچین وجود دارد. بنابراین، بیایید نگاهی دقیق تر به بهترین پلتفرم های بلاکچین بیندازیم.

بلاکچین IBM

آی‌بی‌ام یکی از اولین شرکت‌هایی است که از بلاکچین برای ایجاد عملیات تجاری کارآمد و شفاف استفاده کرده است. پلتفرم بلاکچین IBM یک ابزار شناخته شده است. این پلتفرم یک راه حل مدیریت شده و تمام پشته بلاکچین به عنوان یک سرویس ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد اجزای بلاکچین خود را به هر شکلی که می خواهند ترکیب کنند. کاربران ممکن است از این پلتفرم بلاکچین IBM برای ایجاد، استفاده و توسعه شبکه بلاکچین خود استفاده کنند.

ابزار توسعه بلاکچین IBM برای سازگاری، کارآمدی و کاربرپسند بودن ایجاد شده است. برای تسهیل عملیات حیاتی مانند راه اندازی، آزمایش و استقرار سریع قراردادهای هوشمند، IBM همچنین روی یک رابط کاربر پسند سرمایه گذاری کرده است.

Chainalysis KYT

آخرین کلمه کلیدی در دنیای بیت کوین “KYT”  است که مخفف عبارت Know Your Transaction است. این پلتفرمی است که رابط کاربری آسان، APIهای بلادرنگ و هوش بلاکچین پیشرو در صنعت را ارائه می‌دهد. این به سازمان‌ها در ساده‌سازی فرآیندهای دستی، سازگاری با قوانین محلی و جهانی و تعامل ایمن با فناوری‌های پیشرفته مانند DeFi کمک می‌کند.

ترون Tron

یکی دیگر از سیستم های غیرمتمرکز بلاکچین، Tron، به دنبال ایجاد یک وب غیرمتمرکز است. ترون مانند اتریوم به توسعه دهندگان اجازه می دهد از پروتکل های کامل از طریق قراردادهای هوشمند در بلاکچین استفاده کنند. ترون می تواند 2000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد که برای اکثر پردازنده های پرداخت مانند پی پال کافی است. علاوه بر این، هیچ هزینه مبادله ای با Tron وجود ندارد.

ویژگی اصلی Tron مقیاس پذیری بالای آن است که به آن اجازه می دهد هزاران تراکنش در ثانیه را پشتیبانی کند. ترون  با در نظر گرفتن قابلیت‌های مقیاس بالا طراحی شد و از مکانیسم اجماع Delegated Proof Of Stake برای افزایش امنیت بلاکچین استفاده کرد. روش های مختلفی برای قرار دادن DApp در شبکه Tron وجود دارد. در حال حاضر، ترون یکی از زنجیره های عمومی است که به سرعت در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید  اتریوم به قیمت 10000 دلار خواهد رسید؟

توان عملیاتی بالا، مقیاس پذیری بالا و سازگاری با EVM ماشین مجازی اتریوم برخی از عوامل کلیدی در محبوبیت شبکه ترون هستند.

استلار Stellar

Stellar یک شبکه غیر متمرکز است که امکان پس انداز و انتقال پول را فراهم می کند. این به شما امکان می‌دهد تا نمایش‌های دیجیتالی انواع پول، از جمله دلار، بیت‌کوین و بسیاری موارد دیگر را تولید، ترید و ارسال کنید.

بیشتر بانک ها در حال آزمایش فناوری بلاکچین برای ارائه خدمات شفاف و ایمن هستند. استلار Stellar یک پلتفرم بلاکچین است که می تواند به شما در ایجاد برنامه های کاربردی فین تک، توکن ها و دارایی های دیجیتال ایمن و سریع برای دارایی های مالی کمک کند.

این یک شبکه غیرمتمرکز برای پول و ارز دیجیتال است. مالکی ندارد؛ مردم مالک نهایی هر چیزی است که در اختیار دارد. هر روز می تواند میلیون ها تراکنش را پردازش کند. مانند اتریوم و بیت کوین، استلار نیز بر پایه فناوری بلاکچین است تا شبکه را به روز نگه دارد.

پلتفرم Stellar ممکن است برای ایجاد دارایی های خود، تجارت توکن های همتا به همتا، و تبدیل ارز در هنگام ارسال استفاده شود.

اتریوم Ethereum

اتریوم یک پلتفرم بلاکچین است که ویتالیک بوترین در سال 2013 معرفی کرد و یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین شبکه های بلاکچین است. این یک بلاکچین غیرمتمرکز با ویژگی هایی مشابه شبکه بیت کوین ارائه می دهد.

اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند را اجرا می کند. این معمولاً استفاده می شود زیرا یکی از محبوب ترین سیستم های بلاکچین است. این به مشتریان اجازه می دهد تا برنامه های مالی جدید توسعه دهند، بازارها را غیرمتمرکز کند، محیط های بازی ایجاد کند و غیره. هدف اصلی این فناوری حذف دسترسی شخص ثالثی است که داده ها را برای تجزیه و تحلیل ابزار مالی بیشتر جمع آوری می کند. امروزه، اتریوم دارای بزرگترین جامعه سازندگان پروتکل های بنیادی در بین هر سیستم بلاکچین است.

بیشتر بخوانید  احتمال رسیدن قیمت بیت‌کوین به 100 هزار دلار تا پایان سال 2024

مولتی چین Multichain

نسخه متن باز بیت کوین MultiChain نوعی بیت کوین است که متن باز است. استفاده از آن آسان است و ممکن است برای ایجاد بلاکچین های سفارشی، خصوصی و عمومی استفاده شود. این شامل ترکیبی با دقت انتخاب شده از ویژگی ها و پیشرفت هایی است که برای کاربران تجاری و شرکتی طراحی شده است. به نظر می رسد یکپارچه سازی دارایی های محلی و توانایی ذخیره مقادیر بیشتری از داده های تصادفی مفید باشد. مجوز مبتنی بر اجماع برای بلاکچین‌های کنسرسیوم یک رویکرد متمایز است، اگرچه بر اساس اجماع است. این زنجیره را می‌توان با به‌روزرسانی فایل متنی Multichain-Util قبل از شروع چند زنجیره اصلاح کرد. پس از ایجاد کامل شبکه، پارامترها را نمی توان تغییر داد. بنابراین، این کار را قبلا انجام دهید.

ایاس EOS

یکی دیگر از فناوری های بلاکچین ایمن و مقیاس پذیر برای توسعه DAppهای ایاس است. از این پلتفرم می توان به عنوان نسخه توسعه یافته بلاکچین اتریوم و بیت کوین یاد کرد زیرا چندین ویژگی در EOS پشتیبانی می شود که در هیچکدام موجود نیست.

EOS یک شبکه بلاکچین است که به قراردادهای هوشمند، میزبانی برای DApps و ذخیره سازی غیرمتمرکز راه حل های تجاری برای رفع محدودیت های مقیاس پذیری اجازه می دهد. می‌توانید یک برنامه مالی در EOS ایجاد کنید که تراکنش‌ها را با نرخ پایین‌تری انجام دهد. توسعه دهندگان همچنین می توانند قراردادهای هوشمند قابل اجرا را با توجه به نیاز شرکت توسعه دهند.

بلاکچین EOS توسعه دهندگان را قادر می سازد تا مفاهیم خود را با ساخت اپلیکیشن های مختلف در شبکه بلاکچین گسترش دهند. می توانید به سرعت برنامه های مالی، بازی ها، راه حل های تجاری و موارد دیگر ایجاد کنید.

هایپرلجر فابریک Hyperledger Fabric

هدف Hyperledger Fabric با ساخت اپلیکیشن ها یا راه حل هایی با معماری ماژولار، ارائه چارچوبی برای ایجاد چنین نرم افزارهایی است. مؤلفه هایی مانند خدمات عضویت و اجماع ممکن است به روشی Plug-And-Play متصل شوند. این دارای طیف گسترده ای از طرح های ماژولار و سازگار است که به چندین مورد استفاده صنعتی پاسخ می دهد.

ایجاد شبکه ای از شبکه ها یکی از ویژگی های کلیدی Hyperledger Fabric است. اعضای شبکه فابریک با یکدیگر همکاری می کنند، اما از آنجایی که شرکت ها می خواهند برخی از داده های خود را خصوصی نگه دارند، معمولاً پیوندهای متمایزی را در شبکه های خود حفظ می کنند.

بیشتر بخوانید  قیمت بیت‌کوین به کدام سو خواهد رفت؟

Hyperledger Sawtooth

Hyperledger Sawtooth یک پروژه بلاکچین متن باز تحت حمایت بنیاد لینوکس و Hyperledger است که از یک استراتژی رأی گیری جدید به نام اثبات زمان سپری شده استفاده می کند. این روش ابتکاری ممکن است با فناوری‌های امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار استفاده شود تا به «محیط‌های اجرایی قابل اعتماد» برای اجرای کد برنامه در پایگاه‌های پایدار و مکان‌های حافظه رایانه رمزگذاری‌شده اجازه دهد.

Klaytn

Klaytn یک پلتفرم بلاکچین عمومی جهانی است که توسط Ground X، زیرمجموعه بلاکچین Kakao طراحی شده است. Klaytn، یک بلاکچین که توسط Kakao توسعه یافته است، به عنوان یک شبکه ماژولار با معماری شبکه قابل تطبیق ساختار یافته است و آن را به یک انتخاب جذاب برای بلاکچین تجاری تبدیل می کند. طراحی شبکه ماژولار آن ساخت و بهره برداری از بلاکچین های سرویس گرا بر اساس چارچوب Klaytn را برای کسب و کارها ساده می کند. محیط کارساز Klaytn بر روی Service Chains ساخته شده است که به طور مستقل شبکه های فرعی را در پایه پلتفرم اجرا می کند. به دلیل انعطاف پذیری و سفارشی سازی Klaytn، هر سرویس آنلاین ممکن است بر روی آن ایجاد شود.

ریپل Ripple

راه‌حل‌های ریپل Ripple سریع‌تر، شفاف‌تر و مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر از خدمات مالی سنتی هستند، زیرا دانش ارز دیجیتال و بلاکچین آن در طول یک دهه توسعه یافته است. کاربران ریپل از این ابزارها برای به دست آوردن رمزنگاری، تسهیل پرداخت‌های فوری، دادن قدرت به خزانه خود، جذب مخاطبان جدید، کاهش سرمایه مورد نیاز و ایجاد درآمد جدید استفاده می‌کنند.

XDC Network

شبکه XDC یک پلتفرم بلاکچین ترکیبی همه کاره است که بلاکچین های عمومی و خصوصی را از طریق قراردادهای هوشمند متقابل زنجیره ای به هم متصل می کند تا هر دو مزیت را برای شرکت ها فراهم کند. شبکه XDC یک شبکه غیرمتمرکز است که از قابلیت همکاری استفاده می کند. این تراکنش های تجاری را دیجیتالی و توکنیزه می کند و کارایی را افزایش می دهد و در عین حال اتکا به زیرساخت های پیچیده FX را به حداقل می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *