اپیک گیمز زبان برنامه‌نویسی متاورسی، به نام «VERSE» را راه‌اندازی کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اپیک گیمز «Epic Games» زبان برنامه‌نویسی متاورسی، به نام «VERSE» را راه‌اندازی کرد

محصول جدید این شرکت به لیست درحال‌رشد زبان‌های برنامه‌نویسی وب۳ مثل Clarity ،Solidity ،Curry و … اضافه می‌شود.
اپیک گیمز «Epic Games» در حال گسترش کمپین متاورس خود به دنیای برنامه‌نویسی است. توسعه‌دهنده موتور بازی‌سازی «Unreal Engine»، یک زبان برنامه‌نویسی وب۳ برای متاورس به نام «VERSE» را راه‌اندازی کرد.
اپیک گیمز، مانند پلتفرم فناوری web2 (3D) خود، Verse را متن‌باز یا (Open Sourse) ساخته است. زبان جدید وب۳ از منطق عملکردی مانند زبان‌های Curry و Mercury استفاده می‌کند. طبق ارائه‌ی پنج‌ تن از اعضای اپیک گیمز (EPIC Games)، زبان برنامه‌نویسی VERSE، بر پنج اصل کلیدی تمرکز دارد که این شرکت معتقد است کلید ساخت متاورس خواهد بود.

Verse با تمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی در یک محیط سه‌بعدی مشترک (Real Time) ساخته شده است. این محصول متن‌باز برای همه برنامه‌نویسان، هنرمندان و طراحان نیز در دسترس خواهد بود. تاکنون، Solidity بر فضا مسلط است و در حال حاضر، ۴,۰۰۰ توسعه‌دهنده دارد که هر ماه برای توسعه قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم از آن استفاده می‌کنند.

درحالی‌که توسعه‌دهندگان Epic’s Verse اذعان دارند که زبان‌های برنامه‌نویسی وب۳ فعلی، تورینگ-کامل (Turing-Complete) هستند (اصطلاحی که برای اشاره به یک سیستم محاسباتی جهانی استفاده می‌شود)، به این نتیجه رسیده‌اند که یک زبان جدید می‌تواند به تکامل صنعت کمک کند.

بیشتر بخوانید  حساب توییتر مدیرعامل پروژه متاورسی Sandbox هک شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *