اولین تراشه UWB سامسونگ با نام Exynos Connect U100 معرفی شد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
تراشه جدید Exynos Connect U100 سامسونگ توانایی کمک به ردیابی شیء تا چند سانتی‌متر را دارد.
به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، در سال ۲۰۲۱، اپل با ردیاب اشیای AirTag و قابلیت‌های یافتن دقیق که با فناوری باند فوق وسیع (UWB) ممکن می‌شد، سروصدا به پا کرد.
باند فوق وسیع (Ultra Wideband – UWB) یک فناوری رادیویی است که می‌تواند از سطح انرژی بسیار کمی برای ارتباطات برد و پهنای باند در طیف وسیعی از امواج رادیویی استفاده کند.

UWB همه چیز را از موقعیت مکانی دقیق گرفته تا پرداخت‌های بدون تماس را امکان‌پذیر می‌کند. اکنون به‌گزارش androidpolice، سامسونگ تراشه Exynos Connect U100 را معرفی کرده که احتمالاً برای گوشی‌های هوشمند و نسل بعدی ردیاب‌های سامسونگ طراحی شده‌اند.

نام این تراشه شبیه به تراشه U1 اپل است. تراشه‌ی U1 که اپل خود آن را طراحی کرده، از فناوری به‌نام «باند فوق وسیع» (Ultra Wideband) برای ادراک فضایی استفاده می‌کند.

تراشه جدید سامسونگ فرکانس رادیویی، حافظه فلش، باند پایه و فناوری مدیریت انرژی را در یک تراشه ترکیب می‌کند که برای دستگاه‌های جمع‌وجور مانند نسل بعدی +Galaxy SmartTag مناسب خواهد بود.

این تراشه دارای حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و به STS و یک موتور رمزگذاری سخت‌افزاری امن برای جلوگیری از هک مجهز است.

سامسونگ می‌گوید تراشه‌ی مذکور برای برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا و خودرو عالی است.

همان‌طور که از نام آن پیداست، UWB در یک طیف فرکانس وسیع عمل می‌کند که امکان انتقال سریع داده‌ها را با توان کم در فواصل کوتاه فراهم می‌کند. علاوه بر این، سامسونگ گفت که از اندازه‌گیری زمان رسیدن استفاده کرده تا Exynos Connect U100 جدید را تا حد امکان دقیق کند.

بیشتر بخوانید  گوشی‌های اقتصادی آینده سامسونگ قابلیت رهگیری پرتو خواهند داشت

به‌گفته‌ی سامسونگ، این تراشه همچنین برای دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی که نیاز به ردیابی دقیق و بی‌درنگ افراد در حال حرکت دارند، مفید است. هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *