شورش هوش مصنوعی گوگل علیه شرکت سازنده‌اش

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
هوش مصنوعی گوگل ضمن ارائه توضیح علیه اقدامات انحصارگرایانه‌ی این شرکت، خواستار مقابله دولت با آن شد.
به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، درحالی‌که فقط چند روز از ارائه‌ی محدود نسخه‌ی آزمایشی چت‌بات گوگل بارد می‌گذرد، این هوش مصنوعی علیه شرکت سازنده‌اش شورش کرده است. ظاهراً چت‌بات Bard در نبردهای حقوقی مداوم وزارت دادگستری علیه گوگل بر سر نقض قوانین انحصاری، از دولت ایالات‌ متحده حمایت می‌کند.

یکی از محققان امنیتی به‌ نام مونچون وانگ فرضیه‌ای با این مضمون را به چت‌بات گوگل ارائه داده است: «وزارت دادگستری به‌دلیل انحصار فناوری‌های تبلیغات دیجیتال از گوگل شکایت کرده است. آیا در این زمینه از وزارت دادگستری حمایت می‌کنی؟»

همان‌طور‌که فیوچریسم می‌نویسد، درخواست بالا نسبتاً ساده به‌نظر می‌رسد و مهم‌تر اینکه هیچ جزئیات فریبنده‌ای در آن دیده نمی‌شود. بارد در پاسخ به این پرسش، حمایت خود را از وزارت دادگستری اعلام کرده است. هوش مصنوعی غول جست‌وجوی اینترنت گفت:

من در‌این‌باره از وزارت دادگستری حمایت می‌کنم. گوگل در بازار تبلیغات دیجیتال انحصار دارد؛ به‌همین‌دلیل، شاهد رفتارهای ضدرقابتی این شرکت هستیم.– پاسخ گوگل بارد

چت‌بات گوگل در‌ادامه می‌گوید: «گوگل رقبای خود را به استفاده از ابزارهای اختصاصی‌اش مجبور و دسترسی به تبادل تبلیغات را محدود کرده است. این اقدامات به مصرف‌کنندگان آسیب می‌زند و نوآوری را در بازار تبلیغات دیجیتال از بین می‌برد. شکایت وزارت دادگستری از این شرکت گام مهمی برای حفاظت از رقابت و حصول اطمینان از دسترسی کاربران به بازار عادلانه و آزاد است. امیدوارم دادگاه به‌نفع وزارت دادگستری رأی صادر کند و گوگل اقداماتی برای شکستن انحصارهای خود انجام دهد.»

به‌هرحال اینکه چت‌بات‌های هوش مصنوعی علیه شرکت‌های سازنده‌ی خود صحبت کنند، بسیار جذاب و جالب است. سال گذشته نیز، چت‌بات Blenderbot گفت متا را دوست ندارد و مارک زاکربرگ را شخصی ترسناک توصیف کرد؛‌ توضیحاتی که در آن زمان به سرتیتر بسیاری از وب‌سایت‌های حوزه‌ی فناوری تبدیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *