تلاش متا برای تبدیل فناوری فیلم‌های علمی-تخیلی به واقعیت

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
این ویژگی جدید در صورت تحقق به شما اجازه لمس اجسام را به‌طور مستقیم در دنیای واقعیت مجازی خواهد داد.
به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، متا درحال آزمایش فناوری جدیدی است که می‌تواند قابلیت‌های هدست‌های واقعیت مجازی کوئست این شرکت را ارتقا دهد. غول رسانه‌های اجتماعی جهان روشی را برای ضربه زدن و اسکرول روی عناصر واقعیت مجازی با استفاده از دست توسعه داده است.
ایده‌ی اصلی تکنولوژی جدید متا این است که از ژست‌های حرکتی که هنگام کار با گوشی‌های هوشمند از آن‌ها استفاده می‌کنید، در واقعیت مجازی نیز بهره ببرید. به‌عنوان مثال می‌توانید با استفاده از انگشتان خود به‌طور مستقیم روی صفحه‌کلید مجازی تایپ کنید.

ویژگی جدید متا برای هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت، Direct Touch نام دارد و با به‌روزرسانی v50 کوئست دردسترس کاربران قرار گرفته است.

با فعال کردن قابلیت جدید ردیابی دست در هدست کوئست ۲، این محصول از دوربین‌های بیرونی خود برای ردیابی حرکات دست استفاده می‌کند و کاربر این حرکات را در واقعیت مجازی به‌صورت سایه‌های تیره‌مانند مشاهده خواهد کرد.

ورج می‌نویسد تایپ کردن با قابلتی Direct Touch متا در هدست واقعیت مجازی این شرکت کمی سخت است.

درواقع هنگامی‌ که روی بخشی از رابط کاربری ضربه می‌زنید، صفحه‌کلید روی صفحه‌ی کوئست نمایان خواهد شد و در این حالت می‌توان کلیدها را به‌طور جداگانه فشار داد.

از آن جا که هنگام تایپ در فضای واقعیت مجازی، فضایی برای استراحت دست وجود ندارد، تصویر اینکه درحال تایپ روی یک سطح هستید کمی دشوار است. البته ویژگی پیشنهاد کلمات می‌تواند تا حدودی به تایپ بهتر در واقعیت مجازی کمک کند.

بیشتر بخوانید  دولت سئول دروازه‌های شهر متاورسی را به روی عموم مردم باز می‌کند

اسکرول به‌سمت بالا یا پایین در پنجره‌های مختلف مثل مرورگر وب هدست واقعیت مجازی کوئست، به‌خوبی کار می‌کند و در صورت تایپ اشتباه، موتورهای جست‌وجو آن را برای شما اصلاح می‌‌کنند.

علاوه‌براین ضربه زدن روی پیوندها عملکرد بسیار خوبی دارد و تقریباً نقصی در آن دیده نمی‌شود.

اکثر برنامه‌های داخلی کوئست با قابلیت Direct Touch سازگاری دارند اما بسیاری از برنامه‌های موجود در فروشگاه نرم‌افزاری این هدست ازجمله شبکه‌ی اجتماعی معروف Horizon Worlds VR هنوز با این ویژگی به‌روزرسانی نشده‌اند.

درحال‌حاضر، واضح به‌نظر می‌رسد که چرا Direct Touch به‌طور آزمایشی ارائه شده است. شما با استفاده از ویژگی مذکور دقیقاً نمی‌توانید این احساس را داشته باشید که واقعاً جسمی را لمس کرده‌اید و بنابراین پس‌ از چند دقیقه استفاده از آن، به‌سرعت احساس خستگی خواهید کرد.

به‌هرحال Direct Touch قابلیت بسیار جالبی است و پیمایش و ضربه‌زدن روی سطوح مجازی در هدست‌های کوئست باعث می‌شود احساس زندگی کردن در رؤیاهای علمی‌-تخیلی به کاربران القا شود. انتظار می‌رود متا به‌مرور بهبودهایی در این ویژگی جدید اعمال کند تا به فناوری مفیدتر و کاربردی‌تری تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *