استفاده فعالان مبارزه با نابرابری و بی‌عدالتی از متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

فعالان مبارزه با نابرابری و بی‌‌عدالتی از متاورس استفاده می‌کنند

برخی از قدرتمندترین شرکت‌های جهان، وارد دنیای متاورس شده‌اند. بنابراین فعالانی که برای مهار قدرت این نهادها در دنیای واقعی مبارزه می‌کنند، جبهه نبرد را به حوزه دیجیتال منتقل می‌کنند. همانطور که متاورس می‌تواند ابزار بازاریابی قدرتمندی برای لباس‌های لوکس، کفش‌های کتانی یا فست‌فودها باشد، تظاهرکنندگان دیجیتالی نیز بارها به دنیای دیجیتالی وارد شده‌اند تا از نابرابری میزان درآمدها تا اعتراض به جنگ در اوکراین و… را به گوش جهان برسانند.
برای نمونه، یک شرکت شبکه‌های اجتماعی فرانسوی به نام Entourage که به افراد بی‌خانمان کمک می‌کند؛ در اوایل امسال با تبلیغاتی در انتقاد از صدها هزار دلاری که سرمایه‌گذاران برای خرید زمین مجازی در متاورس هزینه می‌کنند، سروصدایی ایجاد کرد.
هفته‌ها بعد، در حالی که روسیه تهاجم خود را به اوکراین آغاز کرد، متاورس به اوکراینی‌های فراری و کسانی که به این وضع معترض بودند، یک مکان مجازی برای موضع‌گیری پیشنهاد داد.
گلدنبرگ (Goldenberg) متاورس را به عنوان انجمنی برای نوعی “آزادی بیان غیرقابل برگشت و تغییرناپذیر” توصیف کرد که می‌تواند زندگی شما را در برخی از کشورهای دنیای واقعی به خطر اندازد. این امر به یکی از تفاوت‌های کلیدی بین متاورس و وب می‌رسد که ما اکنون آن را می‌شناسیم، در یک پلتفرم مبتنی بر متن مانند فیس‌بوک (Facebook) یا توییتر (Twitter)، دولت‌های سانسورگر می‌توانند پست‌ها را حذف کنند یا تغییر دهند اما در متاورس و وب۳ به دلیل اینکه سیستم غیرمتمرکز است سانسوری وجود ندارد.
یکی دیگر از مزایای اعتراض مجازی نسبت به معادل واقعی آن این است که در متاورس هرکسی می‌تواند از هر‌کجا و برای هر زمان به یک اعتراض بپیوندد. هرشخص با دریافت لینک، می‌تواند فوراً به تجمع اعتراضی بپیوندد.
بیشتر بخوانید  10 روند تحول‌ساز ارزهای دیجیتال در سال 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *