هوش مصنوعی 80 درصد مشاغل را تحت تاثیر قرار خواهد داد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
مقاله‌ تحقیقاتی مشترک OpenAI و دانشگاه پنسیلوانیا حکایت از تحت تاثیر بودن ۸۰ درصد از مشاغل آمریکا از هوش مصنوعی دارد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، OpenAI، شرکت خالق چت‌بات محبوب ChatGPT، آماری درباره‌ی شغل‌هایی که تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار می‌گیرند منتشر کرده است و این آمار در نگاه اول نگران‌کننده‌اند.

پژوهشگران OpenAI با استفاده از مدل زبانی جدید GPT-4 و نظر نیروهای متخصص، پیامد مدل‌های هوش مصنوعی را بر مشاغل بازار ایالات متحده موردبررسی قرار داده‌اند.

پژوهشگران OpenAI تأکید می‌کنند که تحقیقات جدید آن‌ها پیش‌بینی دقیق آینده نیست، با این‌حال می‌گویند که مدل‌های زبانی GPT روی حداقل ۱۰ درصد از فعالیت‌های کاری ۸۰ درصد از نیروهای کار ایالات متحده اثر خواهند گذاشت.

در همین حین تخمین زده شده است که این مدل‌های هوش مصنوعی بالغ‌بر ۵۰ درصد از فعالیت‌های کاری ۱۹ درصد از کارکنان را تحت تأثیر قرار دهند.

مقاله‌ی پژوهشی جدید که توسط کارکنان OpenAI و OpenResearch و اعضای دانشگاه پنسیلوانیا نوشته شده است، این موضوع را بررسی می‌کند که فعالیت‌های کاری تا چه حد در معرض هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

منظور آ‌ن‌ها از قرار گرفتن کارها در معرض هوش مصنوعی این است که آیا دسترسی به سیستم‌های مبتنی‌بر GPT می‌تواند زمان موردنیاز برای انجام کارها را به‌میزان حداقل ۵۰ درصد کاهش دهد یا نه.

مدل زبانی GPT-4 شرکت OpenAI پس از بررسی داده‌ها اعلام کرد که ۸۶ شغل در ایالات متحده به‌طور کامل در معرض هوش مصنوعی قرار می‌گیرند.

این بدین معنی نیست که شغل‌های موردبحث را می‌توان به‌طور کامل با هوش مصنوعی جایگزین کرد، بلکه کارکنان می‌توانند به‌لطف GPT بخش قابل‌توجهی از وظایف‌شان را بسیار سریع‌تر از قبل انجام دهند.

بیشتر بخوانید  تمرکز تمامی واحدهای کاری آمازون روی هوش مصنوعی

متخصصان انسانی برخلاف مدل GPT-4 تخمین زدند که بالغ‌بر ۱۵ شغل به‌طور کامل در معرض هوش مصنوعی قرار می‌گیرند که شامل مواردی مثل ریاضی‌دانان، تنظیم‌کنندگان مالیات، تحلیلگران مالی، نویسندگان و طراحان وب و رابط دیجیتالی می‌شود.

از نگاه متخصصان انسانی شغل‌های دیگری مثل پژوهشگران نظرسنجی، مترجمی، متخصص روابط عمومی و دانشمند حیوانات تا حدودا ۸۰ درصد در معرض هوش مصنوعی خواهند بود.

مدل زبانی GPT-4 شغل‌های دیگری مثل حساب‌داری، تحلیلگران خبر و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، معاونان اداری و دبیران حقوقی، مدیران اطلاعات بالینی و تحلیلگران سیاست‌های تغییرات اقلیمی را به‌عنوان شغل‌هایی که به‌طور کامل در معرض هوش مصنوعی قرار می‌گیرند ذکر کرده است.

شغل‌های دیگری مثل مهندسان بلاک‌چین نیز جزو مواردی هستند که بیش از ۹۰ درصد در معرض هوش مصنوعی خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *