سرمایه‌گذاری جدید اپل در حوزه هوش مصنوعی با خرید استارتاپ WaveOne

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اپل با خریداری استارتاپ WaveOne که در زمینه‌ی هوش مصنوعی برای فشرده‌سازی محتوای چندرسانه‌ای فعالیت دارد، سرمایه‌گذاری جدیدی را در این حوزه انجام داده است.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، این شرکت در سکوت خبری، استارتاپ WaveOne را که در زمینه‌ی توسعه‌ی الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای فشرده‌سازی ویدیو فعالیت دارد خریداری کرده است.

اپل خرید WaveOne را تأیید نکرده است اما باب استانکوش، مدیرعامل این استارتاپ خبر مذکور را با انتشار پستی در لینکدین فاش کرد. استانکوش می‌گوید: «پس‌از تقریباً دو سال، فروش WaveOne به اپل را نهایی کردیم.

ما سفر خود را آغاز کردیم و متوجه شدیم که تکنولوژی ویدیویی یادگیری ماشین و یادگیری عمیق می‌تواند جهان را تغییر دهد. اپل ظرفیت موجود را درک و از این فرصت استفاده کرد تا آن را به مجموعه فناوری‌های خود اضافه کند.

من می‌خواهم از بنیان‌گذاران استارتاپ ازجمله لوبومیر وردو، اورن ریپل و همچنین کریگ لیتل برای کمک به توسعه‌ی این ایده به بازار و پیشبرد آن برای کاربردهای تجاری تشکر کنم.»

WaveOne خود را به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی نسل بعدی فناوری‌های فشرده‌سازی رسانه‌های دیجیتال توصیف می‌کند. این شرکت می‌گوید برای ایجاد راهکارهای سفارشی از جدیدترین پیشرفت‌ها در یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق استفاده کرده است.

به گزارش 9to5Mac، یکی از نوآوری‌های اولیه‌ی این شرکت، ابزاری برای فشرده‌سازی و همچنین خارج کردن فایل‌ها از حالت فشرده طراحی شده است که می‌تواند روی شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی موجود در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اجرا شود.

گفته می‌شود WaveOne قبل از رفتن به زیر پرچم اپل، بین دو تا ۱۰ کارمند داشت و ۹ میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود.

بیشتر بخوانید  بنیانگذار ویکی‌پدیا: مدل‌های موجود ChatGPT به اندازه کافی خوب نیستند، اما جالب هستند

وب‌سایت WaveOne در ماه ژانویه آفلاین شد؛ معمولاً وقتی اپل یک شرکت جدید را خریداری می‌کند چنین اتفاقی رخ می‌دهد. برخی از کارکنان این استارتاپ نیز اکنون در تیم‌های یادگیری ماشینی اپل مشغول به‌کار هستند.

اپل می‌تواند با روش‌های مختلفی از فناوری‌های WaveOne در محصولات خود استفاده کند که ازجمله می‌توان به مدیریت سیستم ذخیره‌سازی آی‌کلاد و Photos یا پخش ویدیو و موارد دیگر اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *