گسترش روابط کره‌جنوبی و ویتنام از طریق متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

لی‌چئول‌وو (Lee Cheol-woo) فرماندار استان گیونگ‌بوک (Gyeongbuk)، روز جمعه در جریان بازدید از این کشور آسیای جنوب‌شرقی اعلام کرد که این استان کره‌جنوبی قصد دارد از متاورس برای گسترش روابط اقتصادی با ویتنام استفاده کند.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی «Gyeongbuk» در روز دوشنبه، لی در استان (Bắc Ninh) ویتنام گفت: «ما گسترش مبادلات اقتصادی، فرهنگی، تجاری و مردم‌محور با ویتنام را با استفاده از متاورس در اولویت قرار خواهیم داد.»
سخنگوی استان گیونگ‌بوک که در ماه فوریه خود را «پایتخت متاورس» کره‌جنوبی با معافیت‌های نظارتی و مالیاتی اعلام کرد، اظهار داشت که درباره میزان سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری نشده است.
در ماه ژوئن، این استان اعلام کرد که 18 میلیارد وون کره (13.8 میلیون دلار آمریکا) بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا براساس فناوری و محتوای فرهنگی، استان خود را به عنوان مرکزی برای نوآوری متاورس معرفی کند. این استان تخمین می‌زند که این طرح 1 تریلیون وون به ارزش منطقه اضافه خواهد کرد.
یون‌سوک‌یول (Yoon Suk Yeol)، رئیس جمهور کره‌جنوبی که در ماه مارس سال جاری انتخاب شد، توسعه متاورس و وب3 را در فهرست اولویت‌های ملی خود قرار داده است.
فومیو کیشیدا (Fumio Kishida)، نخست وزیر ژاپن نیز در اکتبر سال جاری از سرمایه‌گذاری در توکن‌های غیرقابل‌ تعویض (NFT) خبر داد و توسعه وب3 را به عنوان یکی از ارکان جدید رشد اقتصادی در این کشور معرفی کرد.

بیشتر بخوانید  سندباکس و موزه بریتانیا هنر و تاریخ را به متاورس می‌آورند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *