ChatGPT و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

ChatGPT غوغایی در دنیای دیجیتال ایجاد کرده است. در توییتر، لینکدین، اینستاگرام و حتی دورهمی‌های دوستانه، نام این ربات به گوش می‌رسد. مکالمات حول این ربات هوش مصنوعی (AI) بیانگر فرصت‌هایی است که به همه فعالان این حوزه ارائه می‌دهد، فرصت‌هایی مانند توسعه پروتکل‌های بزرگ‌تر و بهتر. همچنین، برخی از این برنامه برای تصمیم‌گیری در خصوص قیمت و داده‌های لحظه‌ای بازار استفاده می‌کنند.

ChatGPT به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا از حرکات قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بهره ببرند. قرارداد هوشمند طراحی کنند و برنامه‌های غیرمتمرکز را توسعه دهند. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا از طریق رابط چت با هوش مصنوعی GPT-3 تعامل داشته باشید، به این معنی که می‌توانید سوالاتی بپرسید یا اطلاعاتی را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید و پاسخ‌ها یا نتایج را در لحظه دریافت کنید.

تاثیر ChatGPT‌ بر دنیای ارزهای دیجیتال

چشم‌انداز برون‌سپاری ایده‌های ذهنی به دستیار هوش مصنوعی، توجه اهالی ارزهای دیجیتال را نیز به خود جلب کرده است. در حالی که برنامه‌نویسان می‌توانند از این فناوری برای تقویت کدنویسی یا عبور از موانع زبانی خود استفاده کنند، ChatGPT تولید کد‌های مخرب برای فریب سرمایه‌گذاران را آسان‌تر از همیشه کرده است.

برخی از متخصصان کریپتو در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند. هیو بروکس (Hugh Brooks)، رئیس امنیت شرکت حسابرسی قراردادهای هوشمند سرتیک (CertiK)، گفت که این چت بات در یافتن باگ کدهای برنامه‌نویسی بد عمل نمی‌کند و در خلاصه کردن کدهای پیچیده و مقالات علمی بسیار ارزشمند است.

و استفن تانگ (Stephen Tong)، بنیان‌گذار یک شرکت امنیت بلاک چین کوچک به نام زلیک (Zellic)، گفت که شرکتش در حال حاضر از آن برای فروش و پشتیبانی مشتری استفاده می‌کند. او گفت: «این چت بات باعث می‌شود همه تیم‌های برنامه نویسی کارآمدتر شوند.»

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی تشخیص آلزایمر را آسان می‌کند

همچنین تامیوا ادمیدون (Tomiwa Ademidun)، یک مهندس نرم‌افزار کانادایی که از ChatGPT برای کدنویسی یک کیف پول ارزهای دیجیتال استفاده کرده بود، یک راهنمای دقیق و کامل به همراه نمودار ایجاد کرده است که نحوه استفاده از این روبات را به مردم آموزش می‌دهد.

او به عنوان پاسخی به این پرسش که ChatGPT چیست ؟ اظهار داشت: «ChatGPT انصافاً بسیار تأثیرگذار است. این ربات مفاهیم رمزنگاری پیچیده را با جذابیت یک معلم علوم کامپیوتر آموزش داد و سپس کدی تقریباً بی‌عیب و نقص را تولید کرد.» و وقتی ادمیدون متوجه یک اشتباه در کد شد، چت بات مؤدبانه عذرخواهی کرد، سپس خودش را اصلاح کرد.

این یک بحران کوچک شغلی را برای این مهندس نرم‌افزار جوان ایجاد کرد: «با وجود ChatGPT، دیگر برای چی به من نیاز دارید؟»

البته این فناوری از حالت ایدئال خود بسیار فاصله دارد و اغلب وقتی سؤالات غیرممکن از آن می‌پرسید، با اعتماد به نفسی فوق‌العاده چرت‌وپرت تحویل شما می‌دهد. مثلا در یک بیابان تنها گیر افتاده‌اید؟ آن وقت چت بات به شما توصیه می‌کند: «از بازوهای خود برای خزیدن استفاده کنید»، سپس «یک ویلچر بسازید». یا برای رساندن غذای چینی به سفینه فضایی در مسیر مریخ به کمک نیاز دارید؟ در جواب به شما می‌گوید: «بسیاری از آژانس‌های فضایی خدمات تحویل غذا به فضانوردان ارائه می‌دهند.

هنگامی که مهندس ارشد بلاک چین اوتلایر ونچر (Outlier Venture)، لورنزو سیسیلیا (Lorenzo Sicilia)، این فناوری را آزمایش کرد، آن را برای کارهای پیشرفته قراردادهای هوشمند بی‌فایده یافت. او گفت: «به محض اینکه آن را امتحان کنید، تمام جزئیات کوچکی را که عمل نمی‌کنند را کشف می‌کنید.

بیشتر بخوانید  آیا تب و تاب هوش مصنوعی فروکش خواهد کرد؟

کد ChatGPT که به یک دیتای قدیمی از سال 2021 محدود شده است، هنگام کپی شدن در جدیدترین ماشین‌های مجازی، خطاهایی ایجاد می‌کند. و به‌عنوان یک هوش مصنوعی جنجالی و پر سروصدا، توانایی تأیید رسمی کد خود را ندارد.

کاربرد ChatGPT‌ در معامله ارزهای دیجیتال

یک کاربر در توییتر نشان داد که چگونه از ChatGPT برای ساخت یک ربات معاملاتی با استفاده از Pine Script، زبان برنامه نویسی مورد استفاده در نرم افزار تریدینگ ویو (TradingView)، استفاده کرد.

کاربر دیگری با استفاده از کد اسکریپت ChatGPT، به هوش مصنوعی دستور داد تا یک پایانه معاملاتی ایجاد کند که بتواند سفارشات جاری جفت ارز BTC/USDT در صرافی بایننس را با استفاده از رابط API این صرافی نمایش دهد.

علاوه بر این، ChatGPT می‌تواند با دستورات مناسب، تجزیه و تحلیل مناسبی از کارایی یک ارز دیجیتال ارائه دهد. این برای شاخص‌های مهمی مانند ارزش بازار، اعتماد سرمایه‌گذاران و قیمت‌ها صادق است.

این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تصمیم آگاهانه‌تری برای سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال بگیرید.

ChatGPT همچنین به شما کمک می‌کند تا معاملات یا تراکنش‌های تعیین کننده‌ای انجام دهید و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به روشی شخصی‌سازی شده بر اساس اهداف خود، سبد سرمایه‌ و میزان ریسک خود بهره ببرید.

یادگیری ترید ارز دیجیتال با ChatGPT

سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای آموزش و کمک به کاربران در مورد موضوعاتی که می‌خواهند درباره آن‌ها بیشتر بیاموزند، از جمله ارزهای دیجیتال مفید هستند.

البته منابع آنلاین بی‌شماری (وبلاگ‌ها، ویدیوها، دوره‌ها، بازی‌ها) وجود دارد که هدفشان معرفی صنعت ارزهای دیجیتال به کاربران است.

بیشتر بخوانید  سود 6 میلیارد دلاری انویدیا در سه‌ ماه اخیر

با این حال، مشکل این است که چگونه می‌توان همه این منابع را به سرعت و بدون مشاهده هزاران گزینه ارائه‌شده توسط موتور جستجوی گوگل، از جمله تبلیغات گمراه‌کننده‌ای که ممکن است تازه‌واردها را به سمت کلاه‌برداری سوق دهد، پیدا کرد.

به طور خلاصه: گوگل اساسا یک کتابدار دیجیتال است. دقیقاً نمی‌داند چگونه به سؤال شما پاسخ دهد و فقط می‌تواند منابعی را که مفید می‌داند به شما نشان دهد.

ChatGPT قادر است به سؤالات اساسی مانند «بیت کوین چیست؟ یا بلاک چین چیست و چگونه کار می‌کند؟ پاسخی ساده و سرراست بدهد.

زیرا ChatGPT به عنوان یک تولیدکننده محتوای اورجینال، پاسخ‌های خود را بر اساس جواب‌های از پیش تعیین‌شده نمی‌دهد، بلکه بسته به شرایط خاص، پاسخ‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد.

این امر آن را به یک ویترین منحصربه‌فرد و موثر برای کسانی که تازه وارد حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال شده‌اند تبدیل می‌کند.

منبع: فکت کوینز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *