«متا» 20 درصد از سرمایه‌گذاری خود را به متاورس اختصاص خواهد داد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اندرو باسورث (Andrew Bosworth)، مدیر ارشد فناوری «متا» و رئیس آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی (VR)، در یک پست وبلاگی در دوشنبه (19 دسامبر) گفت: “این میزانی از سرمایه‌گذاری است که ما معتقدیم برای شرکتی که متعهد به ماندن در یکی از نوآورانه‌ترین صنایع روی زمین است منطقی است
باسورث گفت که در سال 2023، متا جانشین دستگاه واقعیت مجازی (VR) پرفروش خود، متا کوئست 2 (Meta Quest) را معرفی می‌کند و بازی‌های جدیدی را در نمایشگاه بازی متا کوئست در بهار معرفی خواهد کردالبته، تحقیقات طولانی‌مدت با هدف ساخت عینک واقعیت‌افزوده (AR) ادامه خواهد یافت. باسورث گفت درواقع، نیمی از هزینه‌های عملیاتی Reality Labs به طرح‌های واقعیت‌افزوده آن اختصاص دارد.
وی اشاره کرد: «متا تنها شرکتی نیست که در اینجا مرزها را جابجا می‌کند، و ما انتظار داریم رقبای جدیدی در سال آینده در ساخت AR و VR به ما بپیوندند. با ورود دستگاه‌های جدید به بازار، ما معتقدیم صنعت ما وارد دوره جدیدی از رشد و رقابت خواهد شد که مزایای زیادی برای کاربران و جامعه توسعه‌دهندگان به همراه خواهد داشت.»
مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) اعلام کرد که علی‌رغم ضررهای مجموعه برای دهه آینده سالانه 10 تا 15 میلیارد دلار هزینه خواهد کرد.
در کمال تعجب، زاکربرگ هیچ نشانه‌ای از عقب‌نشینی نشان نداده است و بر اصرار خود بر اینکه هزینه‌های متاورسی متا  عاقلانه و ضروری است و همچنان ادامه خواهد یافت، پافشاری می‌کند.

بیشتر بخوانید  رونمایی «شیائومی» از سگ رباتیک جدید خود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *