نه فقط کسب‌وکار بلکه دنیایی جدید در متاورس بسازید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

صحبت‌های زیادی پیرامون متاورس و امکاناتی که در اختیار بشر می‌گذارد، وجود دارد. اما کسب‌وکارها چگونه می‌توانند در این دنیای مجازی در دسترس مشتریان قرار بگیرند؟
شاهد پیشرفت‌های شگرف در حوزه تکنولوژی و فناوری هستیم که ظهور دنیایی به نام متاورس، یکی از این پیشرفت‌های خارق‌العاده محسوب می‌شود. کسب‌وکارها باید بدانند که برای رشد و توسعه، باید پابه‌پای این تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید حرکت کنند. به گزارش مجله معتبر ایندپندنت (Independent)، یکی از بهترین فرصت‌ها که امروز برای رشد کسب‌وکارها ایجاد شده، حضور در دنیای متاورس است. اولین تلاش‌ها توسط شرکت‌های بزرگ برای ایجاد شعبه‌های مجازی در این فضا ایجاد شده که بسیار موفقیت‌آمیز خوانده می‌شود. این شرکت‌ها یک نسخه سه بعدی یا دوقلو از فروشگاه و کسب‌وکار خود را در متاورس راه‌اندازی کرده‌اند یا نسخه کپی محصولات خود را در پلتفرم دیجیتالی ROBLOX برای فروش قرار می‌دهند. البته تصاویر گرافیکی، ویدیوها و موسیقی نیز بصورت NFT در این فضا خرید و فروش می‌شوند. اما راهی که برای استراتژی کسب‌وکار و حضور در فضای اعجاب‌انگیز متاورس پیش‌روی شرکت‌ها است، باید چگونه باشد؟

تجارت در دنیای متاورس

حتما برای شما هم پیش آمده که از یک مترجم آنلاین برای ترجمه جمله‌ها به زبان دیگری بهره بگیرید. گاهی این جمله‌های ترجمه شده توسط مترجم آنلاین، فاقد معنا و احساسات است. خروجی جمله‌ها، خشک و خالی و فقط حاصل تبدیل کلمه‌ها هستند. تبدیل کسب‌وکارها برای حضور در متاورس کمی شبیه به این مثال است. متاورس با زبان جدید و تعاملی ساخته شده و هر کسب‌وکاری برای حضور و فعالیت در این فضا باید از مترجم استفاده کند. مترجمی که به زبان مشترک تجارت و متاورس مسلط است و می‌تواند ارزش، فرهنگ و معنای کسب‌وکار را به خوبی منتقل کند. تجارت نمی‌تواند تکرار آن چیزی باشد که در دنیای واقعی است و باید به شکل متفاوتی در این فضا ورود کند. در ادامه به سه موضوع ضروری که برای تبدیل کسب‌وکار در این فضا باید به آن توجه کنید را توضیح می‌دهیم:

محصولات و خدمات خود را در جای درست قرار دهید

اگر چه متاورس جای جدیدی به نظر می‌رسد اما چیزی که تغییر می‌کند، استراتژی کسب‌وکار برای ورود به این فضا است نه ماهیت آن. به طور مثال، لباس‌های کوهنوردی قرار نیست در ویترین یا روی قفسه ردیف شوند بلکه افراد مجازی می‌توانند آن‌ها را برای پیاده‌روی بپوشند یا برای ماجراجویی‌های خود در دنیای مجازی از آن‌ها استفاده کنند. پس این فروشگاه باید در زمین و جای درستی قرار بگیرد که در معرض دید مشتریان و مخاطبان باشد. در این فضای جدید، به ایده‌های بکر و خلاقانه نیاز است نه همان روش‌های تکراری و قدیمی.

کسب‌وکار خود را با احساس مخاطبان درگیر کنید

در مورد روحیه و سبک زندگی افراد و ارتباط آن با کسب‌وکار فکر کنید. به موارد زیر توجه کنید:
  • لانادل‌ری (خواننده مشهور)، برای تبلیغ آلبوم جدید خود، یک شهر را مثل دهه 60 آمریکا طراحی می‌کند.
  • یک شرکت چای، دورهمی بزرگی در یک کلبه‌ای مجازی ترتیب می‌دهد تا افراد در پایان روز، خستگی را از خود دور کنند.
  • شرکتی در زمینه جاروبرقی، فرصتی برای نظافت به شکل گروهی ایجاد می‌کند.
 در تمامی این موارد، شرکت‌ها و برندها سعی می‌کنند تا احساسات افراد را درگیر کنند و باعث جلب توجه مخاطبان خود شوند. متاورس طرحی برای تعامل افراد دارد و بعضی از کسب‌وکارها و برندها به خوبی از این طرح‌ها و امکانات برای پیشرفت خود استفاده می‌کنند. استفاده از این امکانات مستلزم یک مترجم خوب است که بتواند، نقطه مشترک بین تجارت و مخاطبان را پیدا کند.
مخاطبان خود را به یک دسته خاص محدود نکنید
کسب‌و‌کارها باید هر فضای مجازی را به عنوان یک فضای اجتماعی در نظر بگیرند و به دنبال توسعه، تعامل و حضور فعال باشند. اگر قصد دارید در متاورس موفق شوید، همه افراد را در نظر بگیرید. مخاطبان خود را محدود نکنید و افراد زیادی را برای استفاده از خدمات و محصولات خود شریک کنید. این تجربه اول شما برای حضور در دنیای شگفت‌انگیز متاورس است، پس آزادانه فکر کنید که چه خدماتی را می‌توانید به دسته بزرگتری از افراد ارائه دهید. فراموش نکنید که در این فضا هم رقابت وجود دارد پس ارتباطات خود را گسترده‌تر کنید، با درگیر کردن احساسات موجب همراهی افراد بیشتر شوید و از فرصت همکاری با دیگران غافل نشوید. به مشتریان خود حس خوب بدهید تا دلیلی برای همراهی شما داشته باشند. شما مسئول ساخت دنیای جدید کسب‌وکار خود در فضای مجازی متاورس هستید پس به شکلی خلاقانه و تعاملی این فضا را ایجاد کنید.
بیشتر بخوانید  در آستانه عرضه هدست Reality Pro؛ اپل بازار را نجات می‌دهد یا بازار اپل را شکست خواهد داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *