آیا هش‌ریت بالا به معنای بازدهی بالا است؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در دنیای استخراج رمزارزها، هش ریت عاملی حیاتی است که توانایی ماینر برای حل مسائل پیچیده الگوریتمی و همچنین احتمال یافتن پاسخ مناسب و کسب پاداش بلوک را تعیین می کند. در صنعتی که تحت سلطه استخرهای ماینینگ است، هش ریت به صورت مستقیم بیانگر درآمد روزانه یک ماینر است.

در جامعه ماینینگ، عموماً اعتقاد بر این است که هش ریت بالاتر معادل بازدهی بالاتر است، اما واقعیت پیچیده تر از این حرف ها است. اخیراً، یک ماینر SOLO با تنها 0.002٪ (حدود 6.7 PH/s) از کل هش ریت شبکه بیت کوین، برنده‌ی پاداش بلوک 780،112 شد که بنا به گفته Decrypt – یک پلتفرم جهانی خبری در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال، تقریباً 148،000 دلار بیت کوین شامل جایزه‌ی بلاک و کارمزد استخراج کسب کرد. در عین حال، بسیاری از ماینرهای SOLO که ماینرهای با توان 10 TH/s را در اختیار دارند، ماه‌‌ها بدون هیچ درآمدی کار کرده‌‌اند.

این نشان می‌دهد که در استخراج رمزارزها، داشتن ۰.۰۰۲% یا ۰.۰۲% از هش ریت شبکه تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند و شانس نقش تعیین‌کننده‌‌ای دارد.

خبر خوب این است که از آنجایی که با به شهرت رسیدن استخرهای ماینینگ، ماینرهایی با هشریت پایین نیز می توانند با هم متحد شوند و سهمی از پاداش استخراج بلوک را نصیب خود کنند. با ترکیب قدرت هش ماینرها و مزارع ماینینگ در سراسر جهان، می‌توانیم نرخ موفقیت در یافتن پاسخ صحیح را افزایش دهیم. با این رویکرد، پاداش‌های بلوک تولید شده بر اساس هشریت ارائه شده توسط هر ماینر، توزیع می شود. برای ماینرها، در مقایسه با ماینینگ SOLO، پیوستن به یک استخر استخراج می تواند بازدهی پایدارتری را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید  به این دلایل به هوش مصنوعی اعتماد نکنید

ماینرها بازده‌های ماهانه‌ی متفاوتی را که توسط استخرهای مختلف ارائه شده است گزارش کرده اند، حتی با وجود میزان هش یکسان. در صنعت استخرهای استخراج بسیار رقابتی امروزی، روش‌های پرداخت ارائه شده برای ماینرها به طور فزاینده‌ای پیچیده شده‌اند و گزینه‌های اصلی شامل PPS، FPPS، PPS+ و PPLNS هستند. برای ماینرهای PPLNS، درآمد روزانه به ارزش شانس استخر یا Lucky Value بستگی دارد. به طور دقیق تر، ارزش شانس با میزان درآمد استخراج رابطه مثبت دارد.

توجه: میزان شانس یا نرخ بلوک به نسبت خروجی بلوک واقعی به خروجی بلوک تئوری گفته می‌شود. به عنوان مثال، اگر استخر Litecoin ViaBTC خروجی نظری 100 LTC ارائه دهد، خروجی واقعی استخر زمانی به 103 LTC خواهد رسید که Lucky Value برابر با 103٪ باشد.

ارزش شانس یک استخر به ظرفیت فنی آن بستگی دارد و طبیعی است که این رقم در کوتاه مدت حدود ۱۰۰ درصد در نوسان باشد. با این حال، اگر یک استخر ماینینگ به طور مداوم ارزش شانس کمتری نسبت به سطوح متعارف صنعت نشان دهد، ممکن است مشکلاتی را در مورد استقرار ناد استخر یا فناوری زیربنایی نشان دهد.

توزیع هشرت لایتکوین (منبع: BTC.com)
توزیع هشرت لایتکوین (منبع: BTC.com)

داشتن هش ریت بالا تضمین کننده سود بالاتر نیست. در استخراج SOLO، شانس فردی نقش مهمی ایفا می کند، اما اگر به دنبال استخرهای استخراج هستید، استخرهای پایدار با پشتیبانی یک تیم فنی قوی اغلب انتخاب های خوبی هستند.

انتخاب یک استخر استخراج مستلزم ارزیابی کامل و بهره‌مندی از استانداردهای جامع است، اما ساده‌‌ترین روش انتخاب استخر با بالاترین میزان هشریت است، زیرا نشان می‌دهد که بیشتر ماینرها و مالکان مزارع استخراج استخر را در بازار به رسمیت می‌شناسند. چنین استخری می تواند به استخراج کنندگان کمک کند تا خطرات خود را به حداقل برسانند.

بیشتر بخوانید  معرفی ارز دیجیتال ریپل
منبع: https://explorer.viawallet.com/ltc
منبع: https://explorer.viawallet.com/ltc

امسال شاهد هاوینگ مجدد LTC خواهیم بود. انتظار می رود که پاداش بلاک لایت کوین از 12.5 LTC به 6.25 LTC در حوالی تاریخ 3 آگوست، کاهش یابد، که تعادل عرضه و تقاضا را شکسته و منجر به بروز نوسانات بازار می شود. به علاوه، از طریق استخراج ادغام شده، که به طور فزاینده ای محبوب شده است، ماینرهای LTC نیز می توانند بازده مناسبی از پاداش DOGE کسب کنند. در نتیجه، بسیاری از ماینرها اخیراً ماشین‌‌های استخراج LTC را خریداری کرده و به استخراج LTC مشغول شده‌‌اند.

در یک کلام، هنگام انتخاب یک استخر استخراج، ماینرها باید استخرهایی را که دارای میزان هش زیاد و اعتبار و شهرت خوب هستند، در اولویت قرار دهند. آنها همچنین باید هوشیار باشند و عاقلانه سرمایه گذاری کنند، زیرا سرمایه گذاری در ماینینگ با خطراتی همراه است.

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *