آیا سهام پلتفرم متا یک سهام با ارزش برای سال 2023 محسوب می‌شود؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

خبرگزاری yahoo finance در آخرین خبر خود، پیش‌بینی می‌کند که در سال 2023، سرمایه‌گذاری بر روی پلتفرم متا یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور است. به گزارش این خبرگزاری، تحلیلگران انتظار دارند که شرکت متا، درآمد 117 میلیارد دلاری و درآمد هر سهم 10.00 دلار را به طور کامل ثبت کند. این در حالی است که شرکت متا به عنوان یک شرکت سهامی عام، در سال 2022 کمترین ارزش‌گذاری را تجربه کرده است.
متا که قبلاً با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد، بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌های اجتماعی است. این شرکت مدیریت تعدادی پلتفرم معروف مثل: فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را برعهده دارد. البته لازم به ذکر است که علی‌رغم تسلط این شرکت بر پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های معروف، به دلیل کاهش درآمد تبلیغات و کاهش سرعت رشد کاربران، سهام این شرکت در سال گذشته با کاهشی نسبی روبه‌رو بوده است.
علاوه بر این، متا نزدیک به 10 میلیارد دلار برای یک پروژه سه بعدی هزینه کرد که از آن نتیجه خاصی نگرفت. این عوامل باعث فشارهای مضاعف بر شرکت متا از سوی عوامل نظارتی و اتحادیه اروپا شد که ترس و عدم اطمینان را به وجود آورد.
همچنین مدیر عامل شرکت متا بر روی پروژه حیوانات خانگی در متاورس و آزمایشگاه‌های واقعی میلیاردها دلار هزینه کرد که تمام آن را از دست داد. در صورتی که افراد بسیاری در پروژه متاورس سرمایه‌گذاری نکنند، ممکن است که اختصاص هزینه به این قسمت یک تلاش بیهوده در نظر گرفته شود.
از سوی دیگر، متا در فضای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود پیشرفت زیادی داشته است. به این معنی که اگر فضای متاورس با استقبال مشتریان روبه‌رو شود می‌تواند در آینده سودآوری داشته باشد.

بیشتر بخوانید  احتمال جریمه روزانه 100 هزار دلاری متا از سوی نروژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *