صنعت خودروسازی از فناوری‌های مربوط به متاورس استفاده خواهد کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
انویدیا، یک واحد پردازش گرافیکی و شرکت هوش مصنوعی (AI)، بر این باور است که سال ۲۰۲۳ می‌تواند آغاز عصر متاورس در صنعت خودرو باشد. به‌عنوان بخشی از این مفهوم جدید، شرکت‌های خودروسازی شروع به گنجاندن فناوری متاورس و پیاده‌سازی آن در عملیات صنعتی و خرده‌فروشی خود خواهند کرد.
انویدیا، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی و پردازنده گرافیکی در جهان، پیش‌بینی می‌کند که سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی شروع به ادغام عملیات خود با متاورس می‌کنند.
این شرکت بر این باور است که دو روش مختلف برای انجام این یکپارچه‌سازی وجود دارد. اول اینکه پیاده‌سازی ابزارهای متاورس به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا کل فرایند تولید خودروهای خود را زیر نظر داشته باشند و روند تولید بهبود پیدا کند. این به لطف گنجاندن فناوری “Digital Twins” در کارخانه‌هایی که این خودروها در آن ساخته می‌شوند، امکان‌پذیر است.
فرایندهای طراحی نیز از چنین ادغامی بهره خواهند برد و به طراحان اجازه می‌دهد تا در یک فضای مجازی با نمایشی واقعی از قطعاتی که برای تولید در نظر گرفته شده‌اند، همکاری کنند. شرکت‌هایی وجود دارند که قبلاً از این نوع تکنیک استفاده کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال رنو که متاورس صنعتی خود را در ماه نوامبر ارائه کرد و قصد داشت با اجرای آن ۳۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی کند.
بیشتر بخوانید  بیل گیتس نسبت به احتمال سرپیچی هوش مصنوعی از دستورات هشدار داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *