معرفی مناسب‌ترین کیف پول برای نگهداری تتر

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

اگر به دنبال خرید و فروش یا حتی نگهداری تتر هستید باید با کیف پول آن آشنایی داشته باشید تا برای نگهداری طولانی مدت یا استیکینگ از آنها استفاده کنید.

تتر یا ارز دیجیتال USDT یک استیبل کوین است که ارزش آن، با دلار آمریکا بالا و پایین می‌شود. این ارز دیجیتال به شرکت iFinex تعلق داشته و شرکت آن در هنگ کنگ قرار دارد. همچنین، این شرکت صاحب صرافی ارز دیجیتال BitFinex هم است.

تتر برای اولین بار در تاریخ جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه اندازی، سپس در نوامبر ۲۰۱۴ نام تتر را برای خود برگزید. در نهایت، در تاریخ ۲۰۱۵، تتر به عنوان یک ارز دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. در تاریخ می ۲۰۲۲، تتر به سومین ارز دیجیتال برتر، پس از بیت کوین و اتریوم رسید و همه معامله گران، آن را به بزرگ‌ترین استیبل کوین این بازار می‌شناسند. تتر دو نوع متفاوت دارد که یکی از آنها تتر ERC-20 و دیگری تتر TRC-20 است. برای آشنایی بیشتر با آنها باید تفاوت تتر erc20 و trc20 را مورد بررسی قرار دهید.

پس از خرید تتر (USDT)، شما به یک کیف پول امن و معتبر برای نگهداری تتر نیاز دارید. علاوه بر این موارد، کیف پول مورد نظر شما باید امکان پشتیبانی از تتر را هم داشته باشد. از میان کیف پول‌های ارز دیجیتال موجود در بازار، انواع زیادی هستند که از تتر پشتیبانی می‌کنند. برخی از آنها سخت افزاری و برخی دیگر نرم افزاری هستند.

کیف پول تتر (Tether Wallet)

کیف پول تتر (Tether Wallet) را می‌توان یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین استیبل‌کوین‌های حال حاضر دانست. Tether ابتدا فقط بر روی ارز بلاکچین Omni (بیتکوین) عرضه شده بود. اما با استقبال زیاد کاربران نسخه‌های دیگر آن برای بلاک چین‌هایی نظیر ترون، اتریوم و … هم عرضه شد. تتروالت یک کیف پول موبایلی است که از سیستم عامل‌های اندروید و ios پشتیبانی می‌کند. هزینه خرید این کیف پول رایگان است. از ویژگی‌های خوب TetherWallet می‌توان به سهولت استفاده و رابط کاربری مناسب آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  کریپتوپانک (CryptoPunk) چیست؟

کیف پول تراست والت (Trust wallet)

کیف پول تراست (Trust) یک کیف پول چند ارزی وابسته به صرافی بایننس است. این کیف پول تنها برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده است و برای کاربران تلفن همراه امکان دریافت، ارسال و ذخیره ارزهای دیجیتال را فراهم می‌سازد. این کیف پول برای محافظت از مشخصات و اطلاعات کاربران خود از هک و سرقت، اقدامات امنیتی و محافظتی زیادی را انجام داده است. کیف پول تراست از ارزهای بسیاری مانند بیت کوین، دوج کوین، ریپل، مونرو، بیت کوین کش، استلار، دش، لایت کوین و بایننس کوین پشتیبانی می‌کند.

مای اتر والت (MyEtherWallet)

این یکی از محبوب‌ترین والت‌ های بلاک چین اتریوم است. کاربران آن را با نام مخفف MEW نیز می‌شناسند. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که تریدرها را به استفاده از مای اتر والت تشویق کرده، پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال است. همچنین این کیف پول تتر کلیدهای خصوصی کاربر را ذخیره نمی‌کند. اگرچه این کار سرعت استفاده از والت برای نقل و انتقالات مالی را کاهش خواهد داد، اما در افزایش امنیت والت به شدت تاثیرگذار است. البته حین استفاده از چنین کیف پولی، باید کلیدهای خصوصی را در مکانی کاملا ایمن یادداشت کرد، چرا که در صورت گم کردن، دارایی‌تان از بین خواهد رفت.

توسعه‌دهنده آن، که به عنوان یکی از سازگارترین کیف پول های تتر شناخته می‌شود، به تازگی محصول خود را بازطراحی کرده تا رابط کاربری راحت‌تری پیدا کند برخلاف نسخه‌های قبلی، رابط کاربری هر دو نسخه موبایل و وب قابل فهم بوده و از طراحی ساده‌ای حتی برای کاربران تازه وارد بهره می‌برند.

از نظر امکانات، MEW همه موارد ضروری را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ قابلیت ارسال و دریافت تتر تنها گوشه‌ای از آن‌ها است. یکی از ویژگی‌های جذاب مای اتر والت مالتی بالانس نام دارد. به لطف آن راحت می‌توانید بین دارایی ذخیره (پس‌انداز) شده خود و آن چه برای هزینه‌های روزمره استفاده می‌کنید، تمایز قائل شوید.

بیشتر بخوانید  نگاهی به تفاوت میان تتر و بیت‌کوین / خرید کدام یک بهتر است؟

در صورتی که می‌خواهید امنیت کیف پول تتر خود را افزایش دهید، امکان بهره بردن از MEW در قالب یک والت سخت افزاری نظیر ترزور و لجر فراهم است. این قابلیت سبب جلب توجه بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای به دنبال یک والت تتر با رابط کاربری ساده و در عین حال ایمن، به MyEtherWallet شده است.

انتقال USDT به بلاک چین اتریوم، MyEtherWallet را به یکی از بهترین کیف پول های دیجیتال تبدیل کرده است. این والت در قالب یک افزونه کروم موجود بوده و دسترسی سریع به آن فراهم است. با توجه به امنیت بالای MyEtherWallet، کیف پول های سخت افزاری دیگری مانند ترزور و لجر با آن تلفیق شده‌اند. امکان ساخت یک کیف پول کاغذی و ذخیره کلیدهای خصوصی در یک والت سرد، قابلیت دیگری است که مای اتر والت در اختیارتان قرار می‌دهد. به عبارت دیگر می‌توان گفت اگرچه MyEtherWallet، یکی از بهترین کیف پول های گرم تتر محسوب می‌شود، اما با ورود به یک والت سخت افزاری مانند لجر و ترزور، امکان استفاده از آن به عنوان یک والت سر نیز فراهم خواهد شد.

در نهایت باید گفت استفاده از این کیف پول USDT کاملا رایگان است. به وب سایت توسعه‌دهنده به نشانی myetherwallet.com مراجعه کرده و نسخه اندروید یا آی او اس آن را برای گوشی هوشمند یا تبلت خود دانلود کنید. همواره امکان دسترسی به دارایی از طریق نسخه وب برنامه میسر است.

کیف پول متامسک (MetaMask)

یکی از کیف پول ‌های گرم، کیف پول ارز دیجیتال متا مسک MetaMask است. این کیف پول برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS موبایل طراحی و روانه بازار شده است. همچنین افزونه مرورگر متا مسک برای مرورگر کروم (Chrome) و فایرفاکس (FireFox) هم قابل دسترس است. این کیف پول از اتریوم و همچنین توکن‌هایی که روی این بلاک چین ساخته شده است، پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، این کیف پول از توکن‌های شبکه‌های بایننس اسمارت چین (BEP20)، پالیگان (Polygon)، رینکبی (Rinkby)، آولانچ (Avalanche)، کوان (Kovan)، گوارلی (Goerli)، راپستن (Ropsten) نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید  بیت‌کوین از 28 هزار دلار عبور کرد

کیف پول (Coinomi)

کیف پول کوینمی علاوه بر تتر، از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول دارای دو نسخه دسکتاپ و تلفن همراه است. شما به کمک کیف پول تتر کوینمی می‌توانید مبادلات ارز دیجیتال خود و استیکینگ ارز دیجیتال را به راحتی انجام دهید. البته، لازم به ذکر است که کیف پول کوینمی از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند. پس شما نمی‌توانید مبادلاتی میان ارزهای فیات با یکدیگر یا ارزهای فیات با ارزهای دیجیتال را انجام دهید.

کیف پول (Crypto Wallet)

کیف پول کریپتو به دلیل ویژگی‌های مهمی که دارد، محبوبیت زیادی میان مردم پیدا کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی خوب، کارت نقدی و صرافی داخلی آن اشاره کرد. کیف پول کریپتو دارای نسخه تلفن همراه است و پس از نصب آن، می‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید. استفاده از این کیف پول بسیار ساده است و برای دانلود آن، نیازی به پرداخت هزینه نیست.

یکی از اقدامات امنیتی این کیف پول، احراز هویت دو مرحله‌ای است. همچنین، کاربران امکان دسترسی کامل به کلیدهای خصوصی دارایی‌های خود را دارند. دسترسی کامل به کلیدهای خصوصی، مربوط به داشتن مسئولیت کامل دارایی‌ها نسبت به کاربران است. پس برای نگهداری طولانی مدت دارایی‌های دیجیتال گزینه مناسبی است.

با توجه به وجود تتر روی شبکه‌های مختلف مخصوصا پرطرفدارترین‌ها، کیف پول های زیادی از تتر پشتیبانی می‌کنند، به همین دلیل انتخاب بهترین گزینه کمی دشوار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *