ماسک تلاش برای رد شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری مرتبط با دوج‌کوین را آغاز کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

به گفته وکلای ایلان ماسک، دوج کوین ارز دیجیتال قانونی و شکایت جانسون علیه مدیرعامل تسلا شبیه اثری تخیلی است.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، اسناد دادگاه فدرال منهتن نشان می‌دهد ایلان ماسک اقدام برای رد شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری مرتبط با دوج کوین را که با آن مواجه شده، آغاز کرده است.

شاکیان این پرونده ادعا می‌کنند ماسک طرحی هرمی را در قالب دوج کوین عرضه کرده و او را به اقداماتی مثل کلاهبرداری و قمار متهم کرده‌اند.

در پرونده‌ی جانسون علیه ماسک و تعدادی از همکاران او که در دادگاه فدرال ناحیه‌ی جنوبی نیویورک ثبت شده است، وکلای ماسک جمعه‌ی گذشته درخواستی رسمی برای رد شکایت مطرح‌شده علیه او ارائه کردند؛ جایی که مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس به‌دلیل مشارکت در تبلیغ رمزارز دوج کوین به کلاهبرداری متهم شده است.

وکلای ماسک استدلال می‌کنند که این پرونده واقعاً مسخره است و به‌طور خاص شاکیان توضیح نداده‌اند که اظهارات ماسک به‌نفع دوج کوین، چگونه منجر به کلاهبرداری شده یا او چگونه خطرات بالقوه را از سرمایه‌گذاران پنهان کرده است.

وکلای ماسک در یادداشتی اعلام کردند: «شکایت از ماسک شبیه آثار تخیلی است که هیچ ادعای قابل رسیدگی علیه وی و تسلا بیان نمی‌کند و باید به‌طور کامل با پیش‌داوری رد شود».

ماسک در دادگاه منهتن برخی توییت‌های منتشرشده درمورد دوج کوین را ارائه داد اما هیچ نکته‌ی غیرقانونی‌ای در این توییت‌ها وجود ندارد.

به گزارش گیزمودو، شاکیان استدلال می‌کنند ماسک و شرکت‌های تحت‌امرش از عمد ارزش دوج کوین را طی دوسال تا ۳۶ هزار درصد بالا بردند و پس‌ از آن میلیاردها دلار سود کردند و این موضوع باعث ضرر میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران رمزارز مذکور شد. دوج کوین به‌طور گسترده به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین میم‌کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود که در اوج حباب بازار کریپتو به شهرت رسید؛ رمزارزی که ماسک نیز تا حدودی روی شهرت آن تأثیر داشت زیرا وقتی او اعلام کرد تسلا دوج کوین را به‌عنوان واحد پولی خواهد پذیرفت، ارزش آن ۱۸ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید  قیمت بیت‌کوین بار دیگر کاهشی شد

ظاهراً کاربران در پاسخ به شکایت دوج کوین متوجه شده‌اند لوگوی این رمزارز به‌جای نماد پرنده‌ی آبی توییتر در گوشه‌ی سمت‌راست بالای وب‌سایت نسخه‌ی دسکتاپ نمایش داده می‌شود. هنوز نمی‌دانیم این لوگو دقیقاً با چه هدفی به‌نمایش درآمده، اما احتمالاُ پاسخی از جانب ماسک به شاکیان پرونده است.

شکایت علیه ماسک درمورد دوج کوین ابتدا در ژوئن ۲۰۲۲ ثبت شد و از آن زمان تا کنون شاهد سقوط درخورتوجه ارزش بازار رمزارزها بوده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *