آغاز گردشگری در متاورس در سال 2023

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
سال 2023 یک سال فوق‌العاده برای متاورس است. در این سال تمامی افراد می‌توانند با استفاده از هدست یا سایر فناوری‌ها در فضای مجازی و سه‌بعدی متاورس به گردش بپردازند. این فضا تجربه‌ای متفاوت از سفر کردن را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهد. تعریف دیگری از سفر در سال 2023 به دنیا نشان داده می‌شود و این آغاز یک سرمایه‌گذاری بزرگ برای متاورس خواهد بود.
از صفر تا صد اقدامات مربوط به سفر در این فضا انجام می‌گیرد. شرکت‌ها برای غنی‌تر کردن فضای متاورس به این دنیای جدید و شگفت‌انگیز ملحق می‌شوند. این اقدامات می‌تواند مربوط به تهیه وسایل سفر مثل: چمدان و … یا مربوط به تهیه بلیط و فرودگاه باشد. آغاز سفر به شکلی جدید و نوین در فضای متاورس به زودی قابل مشاهده است.

قبل از سفر

تصور کنید تعطیلات نزدیک است اما نمی‌دانید که به کدام شهر و کشور سفر کنید. در این‌جا پای شرکت‌های آژانس هواپیمایی به متاورس باز می‌شود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارائه خدمات به شکل مجازی در آژانس‌های هواپیمایی به زودی اجرا می‌شود تا مسافران بتوانند مقاصد خود را برای سفر با دقت بیشتری انتخاب کنند. به نوعی مسافران می‌توانند قبل از خرید بلیط، مقصد خود را در متاورس به‌طور آزمایشی ببینند و بعد برای خرید بلیط اقدام کنند.
با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، مسافران می‌توانند در تمامی شهرها و کشورها گشت‌وگذار کنند، جاذبه‌های گردشگری خاص یک منطقه را ببینند و سپس مقصد سفر خود را تعیین کنند. این تجربه‌ای جالب برای همه افراد خواهد بود.

در طول سفر

در حین سفر نیز تجربیات مجازی در فضای آنلاین بسیار مفید و کاربردی است. SITA، یک شرکت ارائه‌دهنده فناوری اطلاعات برای صنعت حمل‌ونقل هوایی است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند، در دهه‌های آینده متاورس نقش مهمی در فرودگاه‌ها خواهد داشت.
برای مثال، ممکن است از این فضا برای آموزش کارکنان استفاده شود. کارکنان بتوانند با استفاده از شبیه‌سازی‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) تمرین‌ها و کارهای مربوطه را انجام دهند. در این روش فقط به یک هدست نیاز است و تمامی روندهای آموزشی در محیط مجازی متاورس تمرین می‌شود.
در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت‌های مسافرتی کار خود را با محیط متاورس ترکیب کرده‌اند. مثل شرکت قطر «Qatar Airways» که در حال برنامه‌ریزی روی پروژه QVerse است. بر طبق این پروژه، خدمه یکی از کابین‌ها در هواپیما، به شکل مجازی و فرا انسان به استقبال از مسافران در هنگام حرکت در فرودگاه می‌پردازد.

بعد از سفر

بسیاری از شرکت‌ها به این فکر می‌کنند که چگونه تجربیات متاورس را با دنیای واقعی ترکیب کنند. شرکت والت‌دیزنی یکی از شرکت‌هایی است که به طور جدی بر روی متاورس و استراتژی آن کار می‌کند. این شرکت در حال برنامه‌ریزی بر روی یک پارک در دنیای واقعی با تجربه‌ای موازی از دنیای مجازی سه‌بعدی است. یعنی هر گردشگر می‌تواند به طور کامل شخصیت زیبای خفته واقعی را از نزدیک ببیند. در این حالت شرکت والت‌دیزنی، نیازی به استخدام بازیگر برای ایفای نقش شخصیت‌های دیزنی ندارد.
درحالی‌که بسیاری از مردم از ایده سفر از طریق متاورس هیجان‌زده هستند، برخی دیگر فکر می‌کنند که این ایده در نهایت از ماهیت خود سفر و لذت آن کم می‌کند. در حالت مجازی از ملاقات‌ تصادفی با غریبه‌ها، مواجهه بافرهنگ‌ها و تجربیات واقعی که باعث غنی‌سازی سفر می‌شود، خبری نیست. اما به هر حال تجربه سفر در دنیای موازی و مجازی متاورس نیز خالی از لطف نخواهد بود.
بیشتر بخوانید  کدام کیف پول دیجیتال مناسب متاورس است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *