تصمیم متا برای استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات هدفمند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گزارش‌ها حکایت از تصمیم متا برای استفاده از هوش مصنوعی جهت ساخت تبلیغات متفاوت برای گروه‌های کاربری مختلف برنامه‌های خود مثل فیسبوک و اینستاگرام دارد.

به گزارش ایرانی متا به نقل از زومیت، شرکت‌های بزرگ فناوری رقابت بسیار شدیدی در توسعه‌ی ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌راه انداخته‌اند. البته در‌این‌میان برخی از نام‌های بزرگ‌ مثل متا و اپل سکوت اختیار کرده‌اند. اکنون متا اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات شرکت‌های مختلف استفاده کند.

اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، در مصاحبه‌ با Nikkei Asia اعلام کرد شرکت متبوعش انتظار دارد ابزارهایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی را برای ساخت تبلیغات توسعه دهد؛ برنامه‌هایی که به غول رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند آگهی‌های متفاوتی را برای مخاطبان مختلف بسازد. باسورث می‌گوید:

انتظار داریم سال جاری شاهد تجاری‌سازی برخی فناوری‌های ساخت تبلیغات با هوش مصنوعی باشیم. چند ماه قبل تیم‌های جدیدی در حوزه‌ی هوش مصنوعی تشکیل داده‌ایم و شاید بیشترین زمان فعالیت من در این بخش بوده است.– اندرو باسورث

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، ماه فوریه تیم جدیدی به رهبری کریس کاکس معرفی کرد که کار آن‌ها توسعه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی است. در آن زمان، متا اعلام کرد در حال آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی جدید در واتساپ و پیام‌رسان فیسبوک و فیلترهای اینستاگرام است.

به‌گزارش تِک‌کرانچ، اگرچه تلاش‌های متا در حوزه‌ی هوش مصنوعی مطابق انتظار پیش نرفته است، به‌نظر می‌رسد این شرکت همچنان ایده‌هایش را برای ساخت جهان‌های مجازی با استفاده از هوش مصنوعی دنبال می‌کند. باسورث می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مثل GPT-4 شرکت OpenAI یا Palm گوگل به ساخت مدل‌های سه‌بعدی کمک می‌کنند و بدین‌منظور، کافی است توضیحاتی درباره‌ی مدل‌های سه‌بعدی مدنظر خود ارائه دهید.

قبلاً برای ساخت جهان‌های سه‌بعدی به گرافیک کامپیوتری و برنامه‌نویسی بسیار زیاد نیاز داشتیم. شاید در آینده بتوان فقط با توصیف دنیای مجازی مدنظر خود، آن را با روشی ساده و بدون نیاز به کدنویسی یا مدل‌سازی‌های پیچیده بسازید؛ بنابراین، ابزارهای تولید محتوای بسیار جذاب دردسترس افراد بیشتری قرار خواهد گرفت.– اندرو باسورث

درحالی‌که ساخت متاورس بخش مهمی از برنامه‌های بلندمدت متا است، درآمدزایی این شرکت ازطریق تبلیغات احتمالاً باید افزایش یابد. باوجوداین، پس‌ از اینکه اپل در سال ۲۰۲۱ قابلیت ردیابی اپلیکیشن را در سیستم‌عامل iOS ارائه داد، متا از این تغییر ضربه‌های مالی سنگینی متحمل شد. اوایل سال گذشته، غول رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد تغییر سیاست‌های ردیابی اپلیکیشن اپل در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ میلیارد دلار به آن‌ها ضرر زده است.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی رد بالن چینی را زد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *