کدام کیف پول برای نگهداری دوج‌کوین مناسب است؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

کیف پول های دوج کوین ابزاری برای نگهداری این ارز دیجیتال هستند. بهترین والت های دوج کوین انواع مختلفی دارند و هر کاربر باید بسته به نیازهای خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. فاکتورهای متعددی برای برگزیدن یکی از بهترین کیف پول های Dogecoin وجود دارند، اما در صدر آن‌ها امنیت قرار می‌گیرد. پس به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

دنیای ارز دیجیتال دیگر محدود به بیت کوین نیست. در برخی بازه‌های زمانی، یک سری رمز ارزها سر و صدای زیادی به پا کرده و توجه همه را به خود جلب می‌کنند. یکی از رمز ارزهایی که طی آخرین ماه‌های سال 2020 و نخستین ماه‌های سال 2021 سر و صدای زیادی به پا کرد، دوج کوین بود. DogeCoin بر اساس یک شوخی خلق شد، اما طبق وضعیت بازار در روز نوزدهم بهمن ماه 1399، در رتبه دهم بازار کریپتوکارنسی از نظر مارکت کپ قرار دارد! با توجه به همین محبوبیت بالا و رشد انفجاری طرفداران ارز دیجیتال نام برده، تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی والت ها و کیف پول های دوج کوین بپردازیم.

خرید و فروش دوج کوین این روزها به شدت رونق گرفته و سرمایه‌گذاران آن، به سود بی‌نظیری دست پیدا کرده‌اند. به لطف توئیت‌های ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند دنیا، درباره DogeCoin طی هفته‌های اخیر، قیمت آن در بازه‌های زمانی کوتاه رشد شدیدی را تجربه کرد. اگر شما نیز علاقه‌مند به خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری بلند مدت در این رمز ارز هستید، ابتدا به یک کیف پول دوج کوین نیاز دارید. خوشبختانه، به لطف محبوبیت بالای ارز دیجیتال مورد بحث، والت های زیادی شامل محبوب‌ترین گزینه‌ها از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند.

دوج کوین چیست؟

بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر (Jackson Palmer) در سال 2013، زمانی که نخستین ارز دیجیتال دنیا توجه بسیاری را به خود جلب کرده و افراد زیادی اخبار مربوط به آن را جدی دنبال می‌کردند، عقیده داشتند این مبحث بیش از اندازه جدی گرفته شده و رمز ارزها باید (صرفا) جنبه تفریح داشته باشند! این دو نفر معتقد بودند نباید به ارزهای رمزنگاری شده به چشم پول نگاه کرد. نگاه کنایه‌آمیز آن‌ها به کریپتوکارنسی منجر به خلق یک ارز دیجیتال جدید به نام دوج کوین شد.

بیشتر بخوانید  قیمت توکن ریپل پس از افزایش سرمایه به کدام سو خواهد رفت؟

در روز 6 دسامبر 2013 (15 آذر 1392) دوج کوین خلق شد. نماد و لوگوی آن، یک شیبا اینو (Shiba Inu) است. نحوه تلفظ آن از یک نمایش عروسکی در یوتیوب الگوبرداری شده است. اگرچه هدف مشخصی برای پروژه این رمز ارز تعریف نشده بود، اما سر و صدای زیادی به پا کرد و توجه بسیاری نسبت به Dogecoin جلب شد. در پاسخ به سوال دوج کوین چیست، تنها می‌توان گفت: این یک سکه (دیجیتالی) با تصویر یک سگ روی آن است! همین!

البته این کل داستان نیست. آن چه به عنوان یک شوخی با کریپتوکارنسی آغاز شد، امروز یک رمز ارز محبوب به شمار رفته و انجمن آن دارای بی‌شمار کاربر است. اگرچه در ابتدا هدف خاصی برای DogeCoin تعریف نشده بود، اما رفته رفته مسیر خود را پیدا کرد، به طوری که فعالیت انجمن آن در کمک‌های خیرخواهانه و سایر رفتارهای خوب سبب ترغیب افراد زیادی به عضویت در جامعه دوج کوین شد.

انواع کیف پول دوج کوین

به طور کلی سه نوع کیف پول ارز دیجیتال داریم که به سه دسته کاغذی، نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شوند

ویژگی بهترین کیف پول دوج کوین

پیش از آن که بخواهیم، بهترین کیف پول‌های دوج کوین و مرور ویژگی‌ها هرکدام را در اختیار شما قرار دهیم، لازم است تا چند نکته را بررسی کنیم. ویژگی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، لازمه انتخاب هر کیف پول هستند.

خدمات پشتیبانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر کیف پول که به عنوان بهترین گزینه مورد بررسی قرار می‌گیرد، خدمات پشتیبانی است. شما به عنوان یک تریدر حق دارید تا در حین پیش آمدن یک مشکل خاص، با تیم پشتیبانی تماس حاصل کنید تا مشکلتان برطرف شود.

بیشتر بخوانید  10 شغل پردرآمد دنیای ارزهای دیجیتال

توسعه‌های مداوم

به‌روزرسانی و نسخه‌های آپدیت‌شده از هر کیف پول دیجیتالی، از جمله نکات مهم هستند که شما به عنوان یک تریدر باید در نظر داشته باشید.

کاربری ساده

اگر به تازگی وارد دنیای کریپتوکارنسی شده‌اید و به عنوان یک تریدر تازه‌کار ارزیابی می‌شوید، لازم است که از یک پول با کاربری ساده استفاده کنید. کاربری پیچیده و فضای خشک کیف پول‌ها می‌تواند به شکست شما در معاملات منجر شود.

بازیابی و پشتیبان‌گیری

برای یک معامله‌گر هیچ چیزی تلخ‌تر از عدم دسترسی به بک‌آپ و بازیابی کیف پول نیست. بهترین کیف پول دوج کوین، همانی است که امکان بازیابی دارایی‌های دیجیتال، کدهای امنیتی و داده‌های مورد نیازتان را فراهم می‌کند.

بستر امن و مطمئن

به این نکته توجه داشته باشید که این کیف پول چه مقدار از امنیت دارایی‌های شما را تأمین می‌کند. پاسخ این سؤالات را حین بررسی کیف پول مرور کنید که آیا این Wallet از قابلیت چند امضایی یا احراز هویت ۲ عاملی برخوردار شده است یا خیر.

معرفی برخی از کیف پول‌های مناسب دوج کوین

تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌ها برای دوج کوین معرفی کرد؛ اما این والت هم معایب خاص خودش را دارد. قبل از توضیح کاستی‌های این Wallet بهتر است به مزایای آن اشاره کنیم. تراست ولت کیف پولی وابسته به شرکت بایننس است که از سیستم عامل‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند و با آن می‌توانید صدها رمزارز را ذخیره کنید. یکی از مزیت های این والت، متن باز بودن و امنیت بسیار بالای آن است. در این والت نیز مانند کوینومی امکان سواپ کردن داخل نرم افزار وجود دارد و از طرف دیگر، در Trustwallet می‌توانید رمزارزهای خود را استیک کنید. مهمترین ایرادی که این کیف پول دارد، عدم وجود نسخه دسکتاپ، مک و لینوکس است.

کوینومی (Coinomi)

کوینومی، مانند سایر والت های نرم افزاری، کیف پول خود را به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرارداده است. از مهم‌ترین مزیت های این والت دیجیتال، امکان سواپ کردن رمزارزها، بدون نیاز به انتقال آن‌ها به صرافی است. این والت از سیستم عامل های iOS و اندروید، لینوکس، مک و ویندوز پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری آسان، پشتیبانی از صدها رمز ارز و پشتیبانی از زبان های زنده دنیا از مزیت‌های این کیف پول است و از طرف دیگر، عدم پشتیبانی از ریکاوری فریز (Recovery phrase) دوازده کلمه‌ای از معایب این والت است.

بیشتر بخوانید  خداحافظ لست‌پس (LastPass)؛ بهترین نرم افزارهای مدیریت رمز عبور که باید بشناسید

در سالیان گذشته گزارشاتی مبنی بر سرقت دارایی کاربران کوینومی گزارش شده است که معروف ترین آنها، حمله به دارایی ۶۰ هزار دلاری یکی از کاربران بود؛ با این وجود، در بین والت های نرم افزاری، کوینومی گزینه خوبی برای کیف پول دوج کوین محسوب می‌شود.

دوج چین (Dogechain)

یکی از قدیمی ترین والت‌ها برای Dogecoin، کیف پول دوج چین است. این والت از مطمئن ترین ابزارها برای ذخیره سازی دوج کوین است. از معایب این ابزار می‌توان به نبود نسخه موبایلی اشاره کرد؛ این کیف پول فقط در نسخه وب و به صورت آنلاین کار می‌کند.

ترزور و لجر (Trezor & Ledger)

دو شرکت لجر و ترزور از محبوب ترین شرکت های پیشتاز در تولید کیف پول سخت افزاری هستند. در زمان نگارش این مقاله،‌ قیمت میانگین کیف پول های سخت افزاری حدود ۳ میلیون تومان است که در سایت های معتبر می‌توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید. ظاهر این والت ها شبیه به یک فلش مموری است که روی آن صفحه نمایشگر دیجیتال دارد و نسبت به مدلی که دارند، اطلاعات گوناگونی را نمایش می‌دهند. در بین تمام این والت ها از برندهای مختلف، لجر نانو اس، لجر ایکس، ترزور وان و مدل تی توانسته‌اند گوی رقابت را از حریفان خود بربایند. تفاوت این مدل ها در تعداد رمزازرهای تحت پشتیبانی آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *