بلاکچین جدید LAMINA1، با تمرکز بر متاورس راه اندازی می شود!

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
نیل استفنسون (Neal Stephenson) با همکاری رییس سابق بنیاد بیت کوین و مشارکت سرمایه گذاران بزرگ و  بنیانگذاران اتریوم، یک بلاکچین لایه یک به نام  LAMINA1 را با تمرکز بر متاورس راه اندازی خواهند کرد.
نیل استفنسون نویسنده ای که ۳۰ سال قبل برای اولین بار در کتاب خود واژه متاورس را به کار برد،  قصد دارد با همکاری چند شرکت مهم در کریپتو، بلاکچین لایه یک جدید خود با نام  LAMINA1 را با تمرکز بر متاورس راه اندازی کند. استفنسون در رابطه با دیدگاه خود در رابطه با متاورس بازنگری داشته و اظهار کرده است که تجربه این فناوری به جای واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) که توسط شرکت های بزرگی مانند متا و مایکروسافت ارائه شده است، باید بیشتر به اسکرین های ۲ بعدی متمایل شود. استفنسون جزو نویسندگان محبوبی است که در رمان علمی تخیلی خود به اسم سقوط برف (Snow Crash) در سال ۱۹۹۲ واژه و مفهوم متاورس را برای اولین بار استفاده کرده است. پیتر وسنز (Peter Vessenes) سرمایه گذار در زمینه رمز ارزهای دیجیتال و رییس سابق بنیاد بیت کوین، در طی بیانیه ای اعلام کرد که او و استفنسون با همکاری یکدیگر رمز ارز جدیدی به اسم LAMINA1 را وارد بازار خواهند کرد و امید دارند که این بلاکچین جدید به عنوان لایه اصلی برای متاورس عمل کند.
اطلاعات و جزییات کمی در رابطه با این پروژه در دسترس است. اما با وجود این، جوزف لوبین (Joseph Lubin) یکی از بنیان گذاران اتریوم، از اسامی قابل توجه و مهم در فهرست سرمایه گذاران اولیه این پروژه است.

وسنز در خصوص بنیان گذاران و توسعه دهندگان بلاکچین LAMINA1 گفته است:

نیل چشم انداز، دانش، تجربه و اهداف اصلی را به ارمغان آورده است. اهداف اصلی این پروژه کمک به هنرمندان و سایر تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد مناسب از کارهای خود، کمک به محیط زیست و ساختن یک متاورس آزاد و پایان دادن به یکه تازی شرکت های بزرگ در عرصه متاورس است. ما هم با آماده سازی زمینه های فنی و هماهنگی با هنرمندان و شرکا به شروع به کار سریع این بلاکچین تمرکز کرده ایم.
استفنسون، نویسنده مشهور رمان snow crash نظریات خود در رابطه با دنیای متاورس را در حساب کاربری توییتر خود به اشتراک گذاشت. او پیش بینی کرده است هدست های واقعیت مجازی در مدت زمان کوتاه نقش عمده ای  در متاورس نخواهد داشت. وی همچین در این رابطه افزود؛
” ما با استفاده از کیبورد به آسانی در محیط های ۳ بعدی به جست و جو میپردازیم و با آن در تعامل هستیم. اگر متاورس از کاربران و توسعه دهندگانی که این تجربه ها را می سازند چشم پوشی کند مسیر اشتباهی در پیش گرفته است.”
بیشتر بخوانید  بازگشت بیت‌کوین به کانال 28 هزار دلاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *