از تیک آبی توییتر تا تیک طلایی و تیک خاکستری؛ معنای تیک‌های توییتر چیست؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

توییتر از زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس در اکتبر سال گذشته، 44 میلیارد دلار برای تصاحبش پرداخت کرد در وضعیت پر نوسانی قرار درا. تغییرات بزرگ هنوز در حال رخ دادن است، از جمله بازنگری تازه‌ای در سیستم تأیید هویت قدیمی توییتر که زمانی به حساب‌های قابل توجه و شناخته شده – از جمله افراد مشهور، شرکت‌ها، برندها و روزنامه‌نگاران برجسته اعطا می‌شد. در سیستم پیشین توییتر این چهره‌ها با تیک آبی شناخته می‌شند.

حالا اما با ورود ماسک همه چیز در حال تغییر است و به نظر می‌رسد ما باید به دیدن سه تیک رنگی در توییتر عادت کنیم. تلاش ماسک برای ایجاد درآمد از فروش اشتراک توییتر باعث شد توییتر سیستم تأیید قدیمی هویت خود را با سرویس پولی Twitter Blue  یا توییتر آبی جایگزین کند.

این تغییر تشخیص تفاوت بین حسابی که قبلاً تأیید شده است و حسابی که صرفاً برای دریافت تیک آبی پول می‌دهد را دشوار می‌کند. در چنین وضعیتی به چه کسی و کدام تیک می‌شود اعتماد کرد؟ بیایید اول ببینیم توییتر آبی چیست.

Twitter Blue بلو چیست؟

مشترکین این نوع حساب کاربری توییتر 8 دلار در ماه در وب یا 11 دلار در iOS و Android پرداخت می‌کنند تا علامت تیک آبی را دریافت کنند و به ویژگی‌های اضافی مانند امکان ویرایش توییت‌ها در یک پنجره زمانی 30 دقیقه‌ای و اشتراک‌گذاری توییت‌های طولانی‌تر تا 4000 کاراکتر دسترسی داشته باشند.

می‌توانید با اشتراک مستقیم از طریق سایت توییتر در هزینه خود صرفه‌جویی کنید. هر کسی که هزینه را بپردازد و واجد شرایط باشد می‌تواند یک علامت تیک آبی توییتر داشته باشد.

بیشتر بخوانید  احتمال انجام اولین آزمایش انسانی تراشه مغزی نورالینک در سال جاری میلادی

بسیاری از کاربران معروف توییتر علیه این سیستم جدید صحبت کردند، از جمله لبرون جیمز، ستاره بسکتبال، که هفته گذشته اعلام کرد: من پول نمی‌دهم.

اما جیمز هنوز علامت تیک آبی خود را دارد. ظاهرا توییتر تصمیم گرفته است که تیک‌های قدیمی را از اکثر حساب‌ها حذف نکند، حتی اگر پولی پرداخت نکنند. البته ماسک تیک آبی حساب اصلی نیویورک تایمز را حذف کرد زیرا  ماسک از این رسانه به عنوان “تبلیغات‌چی” و “ناواضح” یاد کرد.

کاربران تأیید شده قدیمی زمانی «حساب‌های فعال، قابل توجه و معتبر» در نظر گرفته می‌شدند. اکنون اما تشخیص اینکه یک حساب کاربری با تیک آبی یک حساب قدیمی تأیید شده است یا مشترک توییتر آبی دیگر آسان نیست. این سردرگمی ممکن است ارزش علامت تیک آبی را که زمانی نشان اصالت بود کاهش دهد.

به هر شکل توییتر دیگر تیم روابط عمومی ندارد که بتواند به ما در حل این مسائل کمک کند، در نتیجه با ما همراه باشید تا نگاهی به تیک‌های توییتر و معنی هر یک داشته باشیم.

علامت تیک آبی

یک علامت تیک آبی در کنار نام کاربری قبلاً وضعیت “تأیید شده” را نشان می‌داد که به این معنی بود که کاربر همان چیزی است که می‌گوید. به این ترتیب می‌دانستید که یک توییت از طرف کمدین استیو مارتین منتشر شده است و نه یک اکانت تقلبی!

حالا اما وضعیت فرق کرده است استیو مارتین بازیگر، کمدین و موسیقی‌دان دارای تیک آبی است که نشان می‌دهد او یک حساب توییتر تأیید شده قدیمی دارد یا اینکه احتمالاً در Twitter Blue نیز مشترک است.

بیشتر بخوانید  قابلیت ایجاد استیکر مبتنی بر هوش مصنوعی به واتس‌اپ می‌آید

اگر روی تیک آبی کنار نام حساب‌های کاربری توییتر بزنید با این پیغام مواجه می‌شوید: “این حساب تأیید شده است؛ زیرا یا مشترک Twitter Blue است یا یک حساب تأیید شده قدیمی.”

علامت تیک طلایی

کوکاکولا دارای یک علامت طلایی و نماد مربع در توییتر است.

بله رنگ این تیک زرد به نظر می‌رسد، اما توییتر آن را “طلایی” می‌نامد. این علامت‌ها برای حساب‌های تجاری رسمی است که با برنامه سازمان‌های تأیید شده توییتر ثبت‌نام کرده‌اند، محفوظ است. این تیک را، تیک آبی توییتر در مورد مشاغل و سازمان‌های غیرانتفاعی در نظر بگیرید.

سازمان‌های تأیید شده توییتر، ماهیانه 1000 دلار هزینه اشتراک می‌پردازند و با علامت چک، آواتار مربعی، ویژگی‌های توییتر بلو و امکان افزودن حساب‌های وابسته خدمات متناسب را دریافت می‌کنند.

علامت تیک خاکستری

سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های دولتی و رسمی تیک خاکستری دارند

ممکن است در مقایسه با علامت‌های رنگارنگ آبی و طلایی ضعیف و غیرجذاب به نظر برسد، اما علامت تیک خاکستری بسیار مهم است. تیک خاکستری در درجه اول یک سازمان یا مقام دولتی را نمایندگی می‌کند. برای مثال، حساب کاربری جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، دارای علامت تیک خاکستری است. این علامت همچنین می‌تواند برای سازمان‌های چندملیتی و بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی که چندین کشور را در برمی‌گیرد اعمال شود.

تیک طلایی و خاکستری به راحتی قابل درک و تشخیص هستند، اما آیا سردرگمی تیک آبی ادامه خواهد داشت یا برطرف می‌شود؟ باید صبر کرد و دید صاحب میلیاردر توییتر دیگر چه برنامه‌ای برای کسب درآمد از توییتر و زیر و رو کردن آن در سر دارد.

بیشتر بخوانید  3 دلیل اهمیت اپل ویژن پرو؛ همه چیز تغییر خواهد کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *