فعالیت صرافی dYdX در کانادا متوقف می‌شود

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

صرافی dYdX، پلتفرم معاملاتی مشتقه و غیرمتمرکز در فضای ارزهای دیجیتال، به‌تازگی از تصمیم خود برای محدود کردن دسترسی کاربران کانادایی خود به صرافی در 7 روز آینده و خروج از بازار این کشور خبر داد.

به گزارش ایرانی متا، فکت کوینز به نقل از کوین تلگراف نوشت: روز گذشته، پلتفرم در یک پست وبلاگی اشاره داشت که خدمات خود در کانادا را متوقف می‌کند و برای آغاز ورود کاربران جدید کانادایی به پلتفرم متوقف می‌شود. همچنین روز 14 آوریل، صرافی وضعیت تمامی کاربران کانادایی خود را در حالت بسته قرار خواهد و به آن‌ها تنها اجازه برداشت می‌دهد.

توقف فعالیت صرافی dYdX در کانادا

صرافی dYdX در این رابطه توضیح داد که صرافی متعهد است درباره تصمیم‌های مربوط به محصولات و اجازه دسترسی همگانی به فرصت‌های مالی شفاف‌سازی کند. در ادامه پلتفرم معاملاتی ابراز امیدواری کرد که با تغییر وضعیت قانون‌گذاری در کانادا بتواند در زمان دیگری خدمات خود را در این کشور به کاربران ارائه دهد.

به نظر می‌رسد، تعطیلی صرافی و فعالیت‌های آن در کانادا در پی اعلامیه مدیران اوراق بهادار کانادا نسبت به محدودیت‌های بیشتر برای ثبت صرافی‌های رمز ارزی در کشور صورت گرفته است. قوانین جدید پلتفرم‌های معاملاتی را از ارائه قراردادهای خرید و فروش رمز ارزهایی که می‌توانند اوراق بهادار یا دارایی مشتقه باشند، منع می‌کنند.

گفتنی است که در ماه سپتامبر 2022، صرافی غیرمتمرکز dydx یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرد که در آن اگر فردی برای تأیید هویت خود از یک تصویر وب‌کم زنده استفاده می‌کرد، 25 دلار پاداش دریافت می‌کرد.

این کمپین از همان ابتدا با انتقاد و مخالفت‌های شدید اعضای جامعه ارزهای دیجیتال و کاربران صرافی dYdX همراه شد. لازم به ذکر است که پلتفرم معاملاتی کمی بعد این برنامه را متوقف کرد و علت آن را نگرانی‌های ایجاد شده نسبت به حفظ حریم خصوصی کاربران، تقاضای بسیار زیاد و از کنترل خارج شده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید  خروج بزرگترین صرافی جهان از بازار کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *