واتس‌اپ باز هم از تلگرام کپی کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در ادامه کپی کاری‌های واتس‌اپ از تلگرام در آپدیت‌های بعدی این پیام رسان، کانال‌های واتس اپ نیز خواهیم داشت.

به گزارش ایرانی متا، گجت نیوز نوشت: این موضوع دیگر برای همه ما واضح و آشکار شده که واتس اپ برای دوام آوردن در رقابت با تلگرام، دست به کپی کردن ویژگی‌های این پیام‌رسان و حتی دیگر پیام‌رسان‌ها می‌زند. واتس اپ هنوز هم پرطرفدارترین پیام‌رسان دنیا شناخته می‌شود ولی اگر در بحث ویژگی‌ها و امکانات در دسترس کاربر ریز شویم، خواهیم دید که در مقایسه با دیگر پیام‌رسان‌ها کاستی‌ها و مشکلات فراوانی دارد.

این پیام‌رسان که حالا توسط هلدینگ متا اداره می‌شود می‌خواهد از رقیبانش عقب نماند تا به هر قیمتی که شده کاربران را از مهاجرت به برنامه‌های دیگر منصرف کند. معمولا واتساپ برای الگوبرداری ویژگی‌های جدید به سراغ تلگرام و سیگنال می‌رود و برای نمونه، قابلیت نظرسنجی واتس اپ در حالی به تازگی منتشر شده که از حضور آن در تلگرام سال‌ها می‌گذرد. همچنین پیام‌های پاک‌شونده نیز ویژگی دیگری محسوب می‌شود که از پیام‌رسان سیگنال کپی‌برداری شده است.

بر اساس ادعای وبسایت Wabetainfo، واتس اپ در حال آماده‌سازی برنامه برای گنجاندن ویژگی جدیدی بوده که گفته می‌شود این ویژگی از تلگرام الگوبرداری شده است؛ آن هم محبوب ترین ویژگی این مسنجر. اگر تا به حال از تلگرام استفاده کرده باشید حتما با کانال‌های تلگرامی آشنایی دارید. به زودی و در آپدیت‌های بعدی واتس اپ، شاهد حضور کانال‌های واتس اپ خواهیم بود.

کانال واتس اپ یا روزنامه خصوصی؟

در ابتدا قرار بود این ویژگی با نام «روزنامه خصوصی» یا Private Newsletter معرفی شود. این روزنامه خصوصی یکی از راه‌های ارتباط یک کاربر با دیگر مخاطبانش بوده و اگر شخصی تمایل به عضویت و دریافت پیام از آن فرد را دارد، می‌تواند به عضویت روزنامه او در بیاید؛ ساز و کاری کاملا مشابه با کانال‌های تلگرام. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به عرضه این قابلیت، نام آن نیز به کانال واتساپی تغییر پیدا کرده تا با ماهیتش هم‌خوانی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید  افشای ترکیب رنگ احتمالی گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5

این ویژگی هنوز در دست توسعه بوده اما اخیرا یک اسکرین شات منتشر شده که خبر از تغییر نام این بخش از روزنامه خصوصی به کانال می‌دهد. کانال‌های واتساپ در تب Status قرار خواهند گرفت که البته نام این تب نیز از Status به «Update» تغییر پیدا خواهد کرد.

تب جدید آپدیت علاوه بر نام جدید، طراحی جدیدی نیز به خود خواهد گرفت تا استتوس‌ها را به جای فرمت عمودی فعلی، به حالت افقی نمایش بدهد. نکته مهم درباره کانال‌های واتس اپ مخفی ماندن اطلاعات کاربر مانند شماره موبایل بوده و اطلاعات شخصی مالک و اعضای کانال محرمانه باقی خواهد ماند. همچنین کاربران از حضور مخاطبانشان در کانال‌ها مطلع نخواهند بود.

این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید دریافت روزنامه یا پیام‌های اطلاع‌رسانی‌تان را مدیریت کنید. از آنجایی که هر کانال لینک مخصوص خودش را دارد، امکان جست‌وجوی کانال‌ها نیز فراهم شده است.

گرچه کانال اطلاع‌رسانی محبوب ترین ویژگی تلگرام محسوب می‌شود اما با این وجود آمدن این قابلیت به واتس اپ، یکی از بهترین و مهم‌ترین تغییرات اعمال شده روی این پیام‌رسان به شمار می‌آید. در حال حاضر توسعه‌دهندگان مشغول نهایی کردن قابلیت جدید واتساپ هستند و احتمالا در روزهای آینده با به روز رسانی برنامه، شاهد اضافه شدن کانال‌های واتسپی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *