ردپای دایناسور در یک رستوران کشف شد + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این ردپای فسیل شده‌ی که مربوط به یک دایناسور است و در یک رستوران چینی پیدا شده را گروهی از محققان بین‌المللی تایید کردند و قدمت این ردپا را ۱۰۰ میلیون سال تخمین زدند.

به گزارش ایرانی متا، گجت نیوز نوشت: سال گذشته، توجه یکی از مشتریان کنجکاو رستوران گاردن در منطقه سیچوان چین، به فرو‌رفتگی‌هایی در فضای باز غذاخوری جلب شد. پس از تحقیقاتی که به‌عمل آمد، حالا مشخص شده که این چاله‌های ۶۰-۵۰ سانتی‌متری، در واقع ردپای فسیل شده‌ی یک دایناسور خزنده‌پا (sauropod) هستند که در دوره کرتاسه و حدود 100 میلیون سال پیش می‌زیست.

ظاهرا چاله‌های مذکور، نخستین بار در دهه ۵۰ میلادی کشف شدند؛ ولی صاحب ملک که آن زمان یک خانه مسکونی بود، آن‌ها را پوشاند و هم‌سطح زمین کرد.

مالکان جدید، حدود سه سال قبل این ملک را به رستوران تبدیل  کردند؛ اما همچنان کسی تصور نمی‌کرد که چیز خاصی در آنجا نهفته باشد. این گذشت و به نیمه‌های سال ۲۰۲۲ رسیدیم که یکی از مشتریان رستوران با دیدن فرورفتگی‌ها، حدس زد آن‌ها چاله‌های عادی نیستند.

پس از انجام تحقیقات مقدماتی، به‌تازگی تیمی بین‌المللی که یک محقق از دانشگاه کوئینزلند هم در بین‌شان بود، به محل رفتند و ردپای ۱۰۰ میلیون ساله دایناسور را تایید کردند. طبق بررسی آن‌ها، طول جثه این دایناسور به ۱۰ متر می‌رسید.

آن‌طور که دکتر آنتونی رومیلیو، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی توضیح می‌دهد:

با وجود جثه بزرگ، ظاهرا این دایناسور قدم‎‌های کوچکی برمی‌داشت و سرعت حرکت آن، حدودا ۲ کیلومتر بر ساعت بود.

جالب اینکه در آن منطقه، کشف اسکلت دایناسورها بی‌سابقه بوده است؛ پس این ردپای فسیل شده، می‌تواند به ما بگوید که چه نوع دایناسورهایی در آنجا می‌زیستند.

بیشتر بخوانید  استشمام بو از صفحه نمایش امکان‌پذیر می‌شود!

به قول این محقق، اگر کنجکاو باشید و به محیط پیرامون خود توجه نشان دهید؛ شاید با چاشنی خوش‌شانسی، عامل یک کشف علمی بزرگ شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *