برطرف شدن باگ فایرفاکس در ویندوز پس از 5 سال

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

مهندسان مایکروسافت و موزیلا باگی که در ویندوز دیفندر منجر به افزایش مصرف CPU توسط فایرفاکس می‌شد را برطرف کردند.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: باگی که از حدود پنج سال پیش گریبان‌گیر کاربران مرورگر فایرفاکس شده بود و باعث افزایش مصرف CPU در سیستم می‌شد، بالاخره از سوی مایکروسافت و موزیلا برطرف گردید. این باگ مربوط به سرویس ویندوز دیفندر بود و می‌توانست مصرف منابع را چندین برابر افزایش دهد.

مهندسان مایکروسافت و موزیلا با همکاری یکدیگر باگی را برطرف کردند که با ویندوز دیفندر و Antimalware Service Executable یا MsMpEng.exe ارتباط داشت. این باگ باعث می‌شد این مرورگر نسبت به کروم و اج مصرف CPU بیشتری داشته باشد. برای مثال، بارگذاری مجدد یوتوب به‌طور میانگین به شش‌برابر منابع بیشتر نیاز داشت.

در تصویر زیر می‌توانید تفاوت میان مصرف منابع پردازنده توسط فایرفاکس، اج و کروم را در همان حوالی آغاز کشف این باگ ببینید. همان‌طور که مشاهده می‌شود، مصرف فایرفاکس چند برابر بیشتر از مرورگرهای رقیب است.

رفع باگ فایرفاکس برای نسخه‌های قدیمی ویندوز هم منتشر شده است

حالا مایکروسافت و موزیلا این مشکل را برطرف کرده‌اند. «یانیس جوگلارت»، از توسعه‌دهندگان فایرفاکس، با تأیید این موضوع گفته است: «به گفته مایکروسافت، این به‌روزرسانی به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های عادی برای همه کاربران و به‌صورت مستقل از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل منتشر می‌شود. یعنی حتی کاربران ویندوز 7 و 8.1 هم آن را دریافت می‌کنند؛ هرچند این پلتفرم‌ها نباید با مشکلی در عملکرد فایرفاکس روبه‌رو باشند، چون رویدادهای ETW که باعث این مشکل می‌شوند، در این نسخه‌های قدیمی ویندوز وجود ندارند.»

او مدتی بعد اعلام کرد که به‌روزرسانی مارس 2023 ویندوز دیفندر این مشکل را برطرف کرده است. این به‌روزرسانی در تاریخ 4 آوریل منتشر شد.

بیشتر بخوانید  مدیرعامل آنر طراحی اپل را منسوخ خواند!

فایرفاکس همچنین درحال کار روی بهینه‌سازی‌های بیشتری برای مصرف منابع پردازنده در ویندوز است. می‌توانیم امیدوار باشیم که این تغییرات را در به‌روزرسانی‌های بعدی این مرورگر ببینیم. چندی قبل اعلام شد که موزیلا قصد دارد با وجود پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7 و 8.1 همچنان حدود یک سال دیگر از این دو سیستم‌عامل قدیمی پشتیبانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *