آینده روشن‌تر NFT در اینستاگرام یا در توییتر؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

در حالی که کاربران توییتر تجربه بیشتری در حوزه خریدوفروش و معامله NFT دارند، اما این بدان معنا نیست که در حوزه NFT به برتری خواهند رسید. چرا که نبرد بین رسانه‌های اجتماعی تازه آغاز شده است. در چند ماه گذشته NFT، تلاطم‌های بسیاری را در بازار تجربه کرده است. این فرازونشیب‌ها باعث شدند، توییتر و اینستاگرام به سمت صنعت توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان ان‌اف‌تی‌ها حرکت کنند. تخمین زده شده که سهام این صنعت تا سال 2030 به ارزش 231 میلیارد دلار برسد.
در همین زمان بود که توییتر و اینستاگرام اعلام کردند، مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف که مرتبط با NFT هستند را به زودی منتشر خواهند کرد. بسیاری از علاقه‌مندان به NFT نیز، رأی مثبت خود را نسبت به این اقدام نشان دادند. فعالان و علاقمندان این حوزه مشتاق هستند، رقابت بین پلتفرم‌ها و رسانه‌های اجتماعی را رصد کنند. به نظر شما کدام رسانه اجتماعی در این رقابت به برتری خواهد رسید؟
با توجه به ارزش منحصربه‌فردی که این شبکه‌ها دارند، میزان مخاطب و فعالیت آن‌ها، واضح است که اینستاگرام موفق‌تر از توییتر در زمینه NFTها عمل خواهد کرد.
چرا NFT در اینستاگرام آینده‌ روشن‌تری دارد؟
یکی از عوامل تعیین‌کننده و کلیدی که باعث حمایت از اینستاگرام در این زمینه می‌شود، زمینه‌های رشد و ارزش منحصربه‌فرد آن است. این شبکه پتانسیل‌های بیشتری برای یکپارچه‌سازی با NFT نسبت به توییتر دارد.
توییتر بستری است که کاربران بیشتر از نوشته‌های کوتاه برای ساختن ارتباط استفاده می‌کنند اما اینستاگرام پلتفرمی است که محتواهای بصری بیشتری دارد و برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌شود. فضای اینستاگرام بیشتر دارای محتوایی مبنی بر خلاقیت و علایق شخصی است در صورتی که توییتر برای نشر اخبار و نظرات مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد.
از آنجا که NFTها ماهیت بصری دارند، نتیجه می‌گیریم که پلتفرم اینستاگرام برای یکپارچه‌سازی NFT بستری مناسب‌تر است. تجربه کاربری و رابط کاربری اینستاگرام نسبت به توییتر که در درجه اول برای حفظ سریع اطلاعات طراحی شده، نسبت به تصاویر بصری بسیار جذاب‌تر و نرم‌تر است.
لازم به یادآوری است که هر دو پلتفرم کاربران بسیار زیادی دارند اما نسبت مخاطبان اینستاگرام نسبت به توییتر بسیار بیشتر است. کاربران اینستاگرام 1.3 میلیارد و توییتر 365 میلیون هستند، بر این اساس میزان تعامل در این شبکه نیز بیشتر از توییتر است.
چرا NFT در توییتر آینده‌ روشن‌تری دارد؟
از طرف دیگر کاربران توییتر از لحاظ دانایی و آگاهی نسبت به دنیای رمزارزهای دیجیتال در رده‌های بالاتری نسبت به مخاطبان اینستاگرام قرار دارند. همچنین دانش فنی و دید مالی بهتری نسبت به NFT دارند. همچنین میزان افرادی که به صنعت NFT و موضوعات پیرامون آن علاقه دارند در توییتر بیشتر تخمین زده شده است.
حضور ایلان ماسک به عنوان مدیر و مالک توییتر نیز دومین دلیلی است که ممکن است باعث موفقیت NFT در بستر توییتر در نظر گرفته شود. با توجه به اینکه توییتر اخیراً تحت مالکیت و رهبری ایلان ماسک قرار گرفته، پیشرفت‌هایی در این پلتفرم دیده شده که ممکن است توییتر را به یک قطب در حوزه شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند و بر NFT نیز تاثیر بگذارد.
اگرچه نمی‌توان مشخص کرد که کدام رسانه اجتماعی برای یکپارچه‌سازی NFT برتر است، اما نگاه کردن به ارزش‌های اصلی و آنالیز عملکرد هر پلتفرم می‌تواند به درک بهتر موضوع کمک کند. همچنین در نهایت گذشت زمان مشخص می‌کند که کدام یک از این دو پلتفرم برای پیاده‌سازی NFT بستر بهتری خواهند بود.

بیشتر بخوانید  بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *