با 7 ابزار ChatGPT آشنا شوید

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) ربات چت هوش مصنوعی‌ طراحی شده توسط شرکت اوپن‌اِی‌آی (OpenAI) است که مبتنی‌بر هوش مصنوعی و به شکل گفت‌وگوی متنی با کاربرانش ارتباط برقرار می‌کند.

جت‌چی‌پی‌تی اخیراً سروصدای زیادی به‌راه انداخته است و احتمالاً شما هم یا با آن کار کرده‌اید یا حداقل درباره‌اش مطالبی شنیده‌اید. در این مطلب کوتاه و کاربردی، به‌کمک مقاله‌ای از وب‌سایت مدیوم، توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از ابزار پیشرفته و جدید ChatGPT در زندگی روزمره خود استفاده کنید. برای این منظور، به ابزارها و افزونه‌های مختلفی اشاره می‌کنیم که برمبنای ChatGPT راه‌اندازی شده‌اند. این ابزارها می‌توانند در کارهای روزانه به شما کمک کنند تا نتیجه بهتر و سریع‌تری بگیرید.

ابزار شماره ۱: افزونه کروم گوگل

افزونه کروم گوگل به شما اجازه می‌دهد تا ChatGPT را به‌راحتی همه‌جا به‌کار بگیرید. با این افزونه می‌توانید توییت بنویسید و ایمیل‌های خود را بررسی کنید. حتی اگر برنامه‌نویس هستید، با افزونه کروم گوگل می‌توانید باگ‌های کُدی که نوشته‌اید، پیدا کنید. کارکردهای جذاب این افزونه فقط به این‌ها ختم نمی‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم درعمل آن‌ها را امتحان کنید.

ابزار شماره ۲: ترکیب ChatGPT با موتورهای جست‌وجو

اگر ترجیح می‌دهید ChatGPT را با موتورهای جست‌وجوی معمول ادغام کنید تا بدون نیاز به استفاده از رابط پاسخ‌های مستقیم دریافت کنید، این افزونه مختص شماست. فقط کافی است آن را به مرورگرهای کروم و فایرفاکس خود اضافه کنید تا پاسخ‌های چت‌جی‌پی‌تی را مستقیماً در جست‌وجوهای گوگل خود دریافت کنید.

گیت‌هاب افزونه مختص ترکیب ChatGPT با موتورهای جست‌وجو
گیت‌هاب افزونه مختص ترکیب ChatGPT با موتورهای جست‌وجو

اگر مایل‌اید تا از موتور جست‌وجویی استفاده کنید که از قبل با ChatGPT ادغام شده است، می‌توانید از موتور جست‌وجوی Perplexity بهره ببرید. این موتور جست‌وجو ترکیبی از ChatGPT و موتور جست‌وجوی Bing است و می‌تواند مستقیماً به پرسش‌هایتان پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید  ناشران محتوا درباره آسیب‌های هوش مصنوعی هشدار دادند
اسکرین‌شات وب‌سایت Perplexity
اسکرین‌شات وب‌سایت Perplexity

ابزار شماره ۳: استفاده از دستورهای صوتی با ChatGTP

اگر طرفدار ابزارهای هوش مصنوعی الکسا (Alexa) یا سیری (Siri) باشید، احتمالاً دلتان می‌خواهد پرسش‌ها یا خواسته‌هایتان را با صدای بلند بخواهید. برای شما هم افزونه ویژه‌ای طراحی شده است که کمک می‌کند با استفاده از مرورگر کروم خود مستقیماً با ChatGPT مکالمه صوتی کنید.

افزونه گفت‌وگوی صوتی با ChatGTP
افزونه گفت‌وگوی صوتی با ChatGTP

ابزار شماره ۴: ادغام ChatGTP با تلگرام و واتساپ

اگر ترجیح می‌دهید با پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ کار کنید، به‌کمک دستورالعمل‌های گیت‌هاب می‌توانید رباتی در تلگرام ایجاد کنید که دسترسی به چت‌جی‌پی‌تی را برایتان آسان‌تر می‌کند.

اگر با پیام‌رسان واتساپ راحت‌تر هستید، با این دستورالعمل‌های گیت‌هاب، می‌توانید در حساب واتساپ خود به ChatGPT دسترسی داشته باشید.

ابزار شماره ۵: ادغام ChatGPT با گوگل‌داکس یا مایکروسافت وُرد

علاوه‌بر آنچه گفتیم، امکان ادغام ChatGPT با گوگل‌داکس و نرم‌افزار وُرد هم وجود دارد. بدین‌ترتیب، از قدرت این ابزار شگفت‌انگیز مبتنی‌بر هوش مصنوعی می‌توانید در نگارش و ویرایش متون خود استفاده کنید. برای ادغام چت‌جی‌پی‌تی با گوگل‌داکس و نرم‌افزار وُرد، این دستورالعمل‌های گیت‌هاب را به‌کار بگیرید.

ادغام ChatGPT با گوگل‌داکس
ادغام ChatGPT با گوگل‌داکس

ابزار شماره ۶: ذخیره گفت‌وگو با ChatGPT

اگر مکالمات جالب و عمیقی با ChatGPT دارید و می‌خواهید برای دوباره‌ خواندن یا شاید نوشتن کتاب آن‌ها را ذخیره کنید، از این افزونه کروم یا اِج یا فایرفاکس استفاده کنید. با این افزونه می‌توانید تمام گفت‌وگوهایتان را در قالب PDF یا تصویر PNG یا لینک HTML نگه‌داری کنید.

ذخیره‌سازی گفت‌وگو با ChatGPT
ذخیره‌سازی گفت‌وگو با ChatGPT

ابزار شماره ۷: ربات‌های توییتر ChatGPT

توییتر پُر از ربات‌هایی است که به شما اجازه می‌دهند به‌جای درخواست مستقیم در صفحه وب OpenAI، پرسش‌هایتان را از ChatGPT بپرسید. ربات‌های «chatwithgpt» و «chatgptbot» دو نمونه موفق در این دسته هستند.

منبع: ارز دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *