چطور دوستان خود را در “ماستودون” پیدا کنیم؟

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

از زمانی که ایلان ماسک سکان هدایت توییتر را به دست گرفت، موجی از تغییرات آرام در این پلتفرم اجتماعی رخ داده است و کاربران از همه اقشار جامعه از این پلتفرم خارج می‌شوند. بسیاری از این کاربران نام ماستودون را شنیده‌اند و در حال تصمیم‌گیری برای کوچ به این پلتفرم هستند یا همین حالا این کار را کرده‌اند.

به گزارش زِد‌دی‌ نت (ZD Net)اگر شما یکی از این کاربران هستید، به سرعت متوجه خواهید شد که ماستودون دنیایی کاملاً متفاوت با توییتر است.

احتمالاً در نگاه اول به نظر می‌رسد که یک سرویس شبکه اجتماعی مشابه توییتر است، اما تفاوت بزرگ این جاست که ماستودون بیشتر برای تمرکز روی “موضوعات” خاص طراحی شده است. همچنین ماستودون برای مناطق مختلف نیز فضای مختلفی دارد.

به عنوان مثال، یک سرور ماستودون برای نرم‌افزارهای منبع‌باز وجود دارد. سرورهای ماستودون برای فعالیت‌های هنری خاص، سیاست، ورزش، بازی، دانشگاه، مذهب و فناوری هم وجود دارد.

البته سرورهای کلی هم هستند که محدودیت موضوعی ندارند. در نتیجه شما باید تصمیم بگیرید روی کدام سرور فعالیت کنید، سرور یک موضوع خاص، سرور عموم یا حتی سروری خصوصی و شخصی.

هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید و حساب خود را ایجاد کردید، باید منتظر بمانید تا در سرور پذیرفته شوید. اگر سرور قوانین خاصی داشته باشد باید قوانین را بپذیرید. پس از ورود به آن سرور برای اولین بار، گام بعدی یافتن کاربرانی برای دنبال کردن است.

شاید یکی از دغدغه‌های شما در این مهاجرت اجباری یا انتخابی یافتن دوستان توییتری باشد. آیا می‌شود لیست تمام دوستان را به خاطر سپرد؟ نه. آیا راهی وجود دارد که دوستانمان را در ماستودون پیدا کنیم؟ بله!

بیشتر بخوانید  اذعان ماسک به احتمال شکست شبکه اجتماعی ایکس

خوشبختانه راهی وجود دارد. راستش این روش ممکن است برای همه کار نکند و ممکن است مجبور شوید دوستان خود را به صورت دستی پیدا کنید. پس ما ابتدا یافتن اکانت به شکل دستی و بعد اتوماتیک را آموزش می‌دهیم.

نحوه یافتن اکانت‌های ماستودون با جست‌وجوی دستی

برای انجام این کار، به یک حساب کاربری در سرور ماستودون مورد نظر خود نیاز دارید. مهم نیست که از کدام سرور استفاده می‌کنید.

ماستودون را باز کرده و وارد شوید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماستودون را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. این کار را می‌توانید در اپلیکیشن ماستودون یا مرور وب خود انجام دهید.

جست‌وجو کنید

جستجوی افراد در ماستودون به همان روش توییتر انجام می‌شود، در نتیجه نگران نباشید. در نزدیکی گوشه سمت چپ بالای پنجره مرورگر، یک کادر جستجو پیدا خواهید کرد. می‌توانید نام یک شخص، نام شرکت یا حتی یک گروه مانند @ubuntu را تایپ کنید و Enter را روی صفحه‌کلید خود بزنید. نتایج به شما نشان داده می‌شود و شما می‌توانید هر حسابی را دوست داشتید دنبال کنید.

پیدا کردن دوستان در ماستودون آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست.
پیدا کردن دوستان در ماستودون آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست.

با این حال، یکی از ناهنجاری‌هایی که کشف کردیم این است که اگر بدون علامت @ جستجو کنید، بعضی از حساب‌های تأیید نشده در جست‌وجو نمایش داده نمی‌شود. در هر صورت، این بهترین کار برای برداشتن قدم اول در یک شبکه اجتماعی جدید است.

نحوه یافتن حساب‌های ماستودون با استفاده از ابزار “مهاجرت”

اگر از توییتر مهاجرت می‌کنید، احتمالاً می‌خواهید افرادی را که دنبال می‌کنید در آنجا پیدا کنید، بنابراین می‌توانید آنها را در سرور ماستودون که به آن ملحق شده‌اید نیز دنبال کنید. اگر از ابزار Twitodon استفاده نکنید حتماً کار پردردسری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید  مکالمه با استیو جابز و دیگر شخصیت‌های مشهور از طریق یک بات تلگرام

به توییتر دسترسی دهید

ابتدا مطمئن شوید که با همان مرورگری که از Twitodon استفاده می‌کنید وارد سرور ماستودون شده‌اید. سپس به صفحه Twitodon بروید و روی Sign in With Twitter کلیک کنید. از شما خواسته می‌شود که به Twitodon اجازه دسترسی به حساب توییتر خود را بدهید.

با آدرس وب ماستودون خود وارد شوید

هر سرور ماستودون یک URL منحصر به فرد دارد. آن آدرس را تایپ کرده و روی Sign In کلیک کنید.وقتی از شما خواسته شد، روی AUTHORIZE کلیک کنید تا به ماستودون هم دسترسی بدهید.

منتظر بمانید تا اسکن کامل شود

Twitodon حساب توییتر شما را اسکن می‌کند تا دنبال‌کنندگانی را که در توییتر دارید که در سرور انتخابی ماستودون شما نیز هستند پیدا کند. بسته به تعداد کاربرانی که در توییتر دنبال می‌کنید، ممکن است این کار طول بکشید.

فایل CSV را وارد حساب ماستودون خود وارد کنید

هنگامی که اسکن کامل شد، فایل CSV را که توسط Twitodon تولید شده است دانلود کنید. هنگامی که فایل را ذخیره کردید، سپس باید به صفحه Import سرور ماستودون خود بروید که چیزی شبیه به این https://fosstodon.org/settings/import خواهد بود. روی دکمه Choose File کلیک کنید، به پوشه‌ای که فایل CSV را دانلود کرده‌اید بروید، فایل را انتخاب کنید و سپس روی UPLOAD کلیک کنید.

در این مرحله باید منتظر بمانید تا سرور ماستودون داده‌ها را پردازش کند. پس از انجام این کار باید به طور خودکار به حساب‌هایی که در توییتر دنبال کرده‌اید و در سرور ماستودون موجود هستند متصل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *