از عطرهای معطر تا هدفون‌های VR در نمایشگاه ces 2023

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
اگر فکر می‌کنید که متاورس یک کلمه پوچ و پیش‌پا افتاده است سخت در اشتباه هستید. در بزرگترین نمایشگاه 2023 از فناوری‌های متاورسی گوناگونی رونمایی شده است که می‌تواند دلیل محکمی بر آینده روشن این دنیای جدید و ناشناخته باشد.
با توجه به فناوری‌های جدید و منحصربه‌فردی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است؛ دور از انتظار نیست که چند سال دیگر بتوانید ماشین خود را از یک نمایشگاه مجازی انتخاب کنید. همچنین بتوانید در یک محیط دیجیتالی مثل موزه درس بخوانید و با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی یک مدیتیشن همه جانبه را تجربه کنید. متاورس یک اینترنت سه‌بعدی است که در آن می‌توانید کار کنید، با دیگران به معاشرت بپردازید و بازی کنید.
در این نمایشگاه Stellantis (کمپانی ساخت خودرو) با شرکت مایکروسافت به توافق رسید که بتواند نمایشگاه متاورس خود را راه‌اندازی کند. این درحالی است که شرکت دیزنی نیز برای تعامل با مخاطبان و جذب بیشتر کاربران در فضای متاورس سرمایه‌گذاری کرده و متحمل هزینه‌های بسیاری شده است.
در حاشیه این نمایشگاه مارک کورتیس (Mark Curtis) که یکی از رهبران گروه تجاری است به شرکت‌هایی که قصد ورود به دنیای متاورس را دارند توصیه خود را اینگونه بیان می‌کند: “شرکت‌ها در این مسیر به دنبال مفاهیم عمیق باشند تا به آسانی به آن تکیه کنند. تکنولوژی VR چیزی است که مردم متاورس را با آن می‌شناسند؛ در حالی که این تکنولوژی همه‌چیز نخواهد بود.”
او در ادامه تاکید می‌کند: “این محیط‌های مجازی می‌توانند فراتر از تجربه خرید، مفید واقع شوند. کارخانه‌ها و زنجیره‌های تامین کالا نیز می‌توانند در فضای مجازی متاورس یک جفت دوقلو داشته باشند.”
در این نمایشگاه از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های هدست، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز رونمایی شد. تکنولوژی‌های AR  و VR در عرصه‌های گوناگونی مثل: پزشکی، آموزشی، نظامی و… کاربردهای بسیاری دارد. متاورس نیز می‌تواند یک گزینه تکمیل کننده برای خدمات آموزشی به شمار رود که از سن کودکی تا در دانشگاه به کار گرفته شود. فناوری AR و VR در حال حاضر برای مراقبت از بیماران و رسیدگی به بهداشت آن‌ها کاربرد دارد. در کمبریج انگلستان نیز دانشجویان پزشکی از هدست‌های واقعیت ترکیبی برای آموزش استفاده می‌کنند.
هدست‌های OVR نیز نمونه‌های دیگری از ابزارهای پیشرفته دنیای متاورس هستند که در این نمایشگاه معرفی شدند. توسط این ابزارها، زمینه حضور فرد به شکل کاملا غوطه‌ور در دنیای مجازی فراهم است. همچنین ابزارهای دیگری معرفی شدند که توسط آن‌ها امکان ایجاد و حس عطر و بو امکان‌پذیر بود. در این نمایشگاه از باغی رونمایی شد که در آن افراد می‌توانستند با دستان خود گل رز بچینند و عطر و بوی آن را حس کنند.
بیشتر بخوانید  فراهم شدن امکان اتصال آیفون به ویندوز ۱۱ و استفاده از iMessage روی کامپیوترهای شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *