نگاهی به بهترین و مناسب‌ترین کیف پول‌های بیت‌کوین

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بیت کوین اولین و برترین ارز دیجیتال بازار است و بیش از هر ارز دیجیتال دیگری برای آن کیف پول وجود دارد؛ بنابراین، کار چندان دشواری برای انتخاب کیف پول مطمئن نخواهید داشت.

خبر خوشحال‌کننده دیگر این است که نرم‌افزارهای کیف پول بیت کوین کاملاً رایگان هستند و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب کنید. کیف پول‌ نرم‌افزاریِ امن و معتبر برای بیت کوین کم نیست؛ اما اگر امنیت بیشتری می‌خواهید، می‌توانید با پرداخت هزینه کیف پول سخت‌افزاری (فیزیکی) تهیه کنید.

بهترین کیف پول بیت‌کوین چیست؟

اینکه چه کیف پولی «بهترین» است، کاملاً به شرایط بستگی دارد و برای هر شخص باتوجه‌به میزان دانش و امکانات مدنظر و سرمایه‌اش، پاسخ به این پرسش متفاوت است. به‌عنوان مثال، برای فرد تازه‌کار معمولاً کیف پولی مناسب است که کارکردن با آن آسان باشد و از ارزهای دیجیتال معتددی پشتیبانی کند؛ اما برای فردی که حرفه‌ای است و به امکانات بیشتری برای مدیریت بیت کوین نیاز دارد، رابط کاربری یا پشتیبانی از ارزهای دیجیتال دیگر چندان اهمیت ندارد. همچنین، امکانات کاربر (دسترسی به اینترنت یا کامپیوتر یا تلفن‌همراه) در بحث مناسب‌بودن کیف پول تأثیرگذار است.

به‌عنوان مثال، فردی که کامپیوتر شخصی ندارد، از کیف پول‌های موبایل استفاده می‌کند یا فردی که تلفن‌همراه هوشمند ندارد، از کیف پول‌هایی به‌جز نوع موبایلی بهره می‌برد.

طبق قاعده کلی، بهترین کیف پول بیت کوین کیف پولی است که اول از همه امن و معتبر باشد و پس‌ازآن کاربر در کارکردن با آن احساس راحتی کند. به‌دلیل ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال که هر‌کس تنها خودش مسئول دارایی‌هایش است، اصلی‌ترین معیار در انتخاب کیف پول باید اعتبار و امنیت آن باشد و سپس به معیارهای دیگر توجه شود.

بیشتر بخوانید  آشنایی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی نویسنده

انواع کیف پول‌های بیت کوین

والت های مخصوص کریپتوکارنسی از یک دیدگاه به سه دسته‌بندی مختلف تقسیم می‌شوند. هر کدام از آن‌ها مزایایی نسبت به بقیه دارند:

  • والت های داغ (Hot Wallets): آن‌ها همیشه به اینترنت متصل باقی می‌مانند. این موضوع سبب می‌شود بیشتر در معرض خطر هک قرار بگیرند. ویژگی مهم این دسته کیف پول های Bitcoin آسودگی در استفاده به شمار می‌رود، چرا که در شکل و شمایل یک نرم افزار موبایل، دسکتاپ یا حتی تحت وب، همیشه در دسترس قرار دارند. از طرفی والت های داغ رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه برای خریدشان نیست.
  • والت های سرد (Cold Wallets): آن‌ها فیزیکی و سخت افزاری هستند و برای خریدشان باید هزینه بپردازید. در عوض، دارایی دیجیتال شما را به دور از اینترنت در محفظه‌ای کاملا ایمن نگهداری می‌کنند. این موضوع سبب شده از نظر امنیت، چند سر و گردن بالاتر از رقبای کاملا مجازی خود قرار بگیرند. در عوض، استفاده از کیف پول سرد به راحتی کار با یک والت نرم افزاری یا داغ نیست، چرا که باید همیشه یک قطعه سخت افزاری کوچک را همراه داشته باشید. این موضوع، احتمال گم شدن کیف پول بیت کوین و بروز دردسرهای بعدی را افزایش می‌دهد.
  • والت های گرم (Warm Wallets): آن‌ها بهترین ویژگی‌های کیف پول های داغ و سرد بیت کوین را به ارث برده‌اند، به طوری که با وجود اتصال به اینترنت، بیشتر دارایی کاربر را با هدف کاهش احتمال رخنه، در محفظه‌ای به دور از آن نگهداری می‌کنند. صرافی‌ها اغلب یک کیف پول گرم محسوب می‌شوند.

از یک دیدگاه دیگر، کیف پول های BTC را به دو دسته کلی نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌کنند. در این مطلب بهترین والت های بیت کوین در هر دو بخش را معرفی کرده و مزایا و معایب هر یک را بررسی می‌کنیم. گزینه‌های نرم افزاری به سه دسته موبایل، دسکتاپ و تحت وب تقسیم می‌شوند. والت های نرم افزاری Bitcoin همگی (به استثنای چند گزینه انگشت‌شمار که عملکرد متفاوتی دارند) داغ یا گرم هستند، اما کیف پول های سخت افزاری بیت کوین از نوع سرد به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید  تاثیر ۵ اتفاق مهم اقتصاد کلان در قیمت بیت‌کوین

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری بیت‌کوین

  • کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S): این معروف‌ترین و یکی از پرفروش‌ترین کیف پول های سخت افزاری رمز ارزها نظیر بیت کوین به شمار می‌رود. از نزدیک به 1500 کوین و توکن مختلف پشتیبانی شده و گزینه‌ای فوق‌العاده برای تریدرهای دارای ارزهای مختلف است.
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X): نسل پیشرفته‌تر والت بیت کوین بسیار محبوب قبلی، کیف پول لجر نانو ایکس است. ظاهر آن از نظر کلی یکسان است، اما به نمایشگری بزرگتر مجهز شده و قابلیت‌های کاربردی اضافه‌تری ارائه می‌کند. گفتنی است والت های Ledger از فولاد ضد زنگ ساخته شده و در برابر آسیب‌های فیزیکی مقاوم هستند. برای خرید Ledger Nano X باید 169 دلار پرداخت کنید.

  • کیف پول ترزور وان (Trezor One): یکی از ارزان‌ترین کیف پول های سخت افزاری بیت کوین ترزور وان با قیمت 55 دلار است. البته قیمت پایین سبب کاهش امنیت دستگاه و حذف شدن ویژگی‌های مهم از آن نشده است. امکان کار با والت روی کامپیوترهای لینوکسی، ویندوزی و مک فراهم بوده و اپلیکیشن مخصوص اتصال کیف پول به گوشی، دارای رابط کاربری فوق‌العاده‌ای است.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری بیت‌کوین

  • کیف پول کوین بیس (Coinbase Wallet)
  • کیف پول تراست والت (Trust Wallet)
  • کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)
  • کیف پول الکتروم (Electrum)
  • کیف پول اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول بایننس (Binance)
  • کیف پول جکس لیبرتی (Jaxx Liberty)
  • کیف پول کوپای (Copay)

این فهرست تنها بخشی از بهترین کیف پول‌ بیت کوین و سایر رمزارزهای موجود در بازار است. شما از میان یک فهرست بلند بالا، می‌توانید یک گزینه‌‌ی مناسب را برای ذخیره‌ی دارایی رمزارز خود انتخاب کنید. کیف پول را باید بر اساس نیازهای خود و اهداف معامله و سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی انتخاب کنید و تحقیقات کافی را در رابطه با شرکت ارائه‌دهنده‌ی کیف پول و امنیت آن انجام دهید.

بیشتر بخوانید  احتمال عبور بیت‌کوین از 30 هزار دلار وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *