کویت از اولین مجری خبر مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

این مجری خبر هوش مصنوعی کویتی به نام «فضه»، در حساب توییتر نشریه کویت نیوز اخبار را ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایرانی متا، دیجیاتو نوشت: یک رسانه کویتی از یک مجری اخبار مجازی که با استفاده از هوش مصنوعی توسعه یافته است، رونمایی کرد که می‌تواند بولتن‌های خبری آنلاین را بخواند.

نشریه کویت نیوز در حساب توییتر خود از این مجری اخبار هوش مصنوعی با نام «فضه» (Fedha) (‌در عربی به نام«فضه» نامیده می‌شود)، زنی با کت مشکی و تی‌شرت سفید است، رونمایی کرد. همچنین ویدیویی از این مجری مجازی منتشر شده که در آن به زبان عربی گفته می‌شود:

«من فضه هستم، اولین مجری در کویت که با هوش مصنو‌عی در کویت نیوز کار می‌کند. چه نوع اخباری را ترجیح می‌دهید؟ نظرات شما را می‌شنویم.»

اولین مجری خبر هوش مصنوعی کویت

کویت نیوز وابسته به روزنامه کویت تایمز است که در سال 1961 به عنوان اولین روزنامه انگلیسی زبان این کشور تأسیس شد.

«عبدالله بوفتین»، معاون سردبیر هر دو رسانه گفت که این آزمایشی برای محک زدن پتانسیل هوش مصنو‌عی در ارائه «محتوای جدید و نوآورانه» بوده است.

او گفت که فضه در آینده قادر خواهد بود که لهجه کویتی داشته باشد و بولتن‌های خبری را در حساب این توییتر این نشریه که 1.2 میلیون دنبال کننده دارد، ارائه کند. بوفتین همچنین گفت:

«فضه یک نام محبوب و قدیمی کویتی است که به نقره اشاره دارد… ما همیشه رنگ ربات‌ها را نقره‌ای و فلزی تصور می‌کنیم، بنابراین این دو را با یکدیگر ترکیب کرده‌ایم.»

کویت اولین کشوری محسوب نمی‌شود که تاکنون از یک مجری اخبار هوش مصنوعی رونمایی کرده است. در سال 2018، خبرگزاری دولتی چین نیز از خبرخوان مجازی خود در قالب یک مرد با صدایی نسبتاً رباتیک رونمایی کرده بود.

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی و کتاب صوتی؛ منتظر حذف صداپیشگان باشیم؟

رشد سریع هوش مصنوعی در چند وقت گذشته، نوید مزایایی در زمینه‌هایی مانند مراقبت‌های بهداشتی را افزایش داده است، اما همچنین نگرانی‌هایی را در مورد احتمال انتشار اطلاعات نادرست و تهدید مشاغل ایجاد کرده است. گزارشی از بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در ماه گذشته اعلام کرده بود که هوش مصنو‌عی می‌تواند جایگزین 300 میلیون شغل تمام وقت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *