دولت سئول دروازه‌های شهر متاورسی را به روی عموم مردم باز می‌کند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
اوه سه هون (OH SE-HOON) شهردار سئول اعلام کرد که استفاده از شهر متاورسی به زودی برای عموم مردم امکان‌پذیر می‌شود. او می‌گوید: محیط مجازی شهر متاورسی قابلیتی را در اختیار ساکنان این شهر قرار می‌دهد که می‌توانند به اسناد رسمی دسترسی داشته باشند، شکایات خود را ثبت کرده و پاسخ به سوالات مربوط به ثبت مالیات را دریافت کنند. با توجه به این توضیحات به نظر می‌رسد که گام اول این پروژه برای خدمت‌رسانی دولت به مردم است.
این شهر مجازی و متاورسی که توسط دولت سئول راه‌اندازی شده، امکانات و خدمات مجازی زیادی را در سطحی گسترده در اختیار ساکنان شهر قرار می‌دهد. به گفته شهردار، محیط آنلاین متاورس “محل ارتباط شهروندان” خواهد بود و به آن‌ها امکان می‌دهد تا به طور مجازی از بسیاری از جاذبه‌های سئول بازدید کنند. این شهر مجازی در فاز اول پروژه قرار دارد و تاکنون نزدیک به 1.6 میلیون دلار برای دولت هزینه داشته است.
شهردار سئول در ادامه به فاز دوم این پروژه اشاره می‌کند که بعد از تکمیل شدن، امکانات بیشتری را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. همچنین فاز دوم این پروژه به سالخوردگان و افرادی که بیشتر به دفاتر شهرداری مراجعه می‌کنند مفیدتر خواهد بود. همچنین در این مرحله، فعالیت‌های مربوط به املاک و مستغلات و ارتباط سرمایه‌گذاران خارجی با صنایع داخلی در نظر گرفته خواهد شد.
این پروژه از سه قسمت تشکیل شده و انتظار می‌رود تا سال 2026 تمام قسمت‌های آن تکمیل شود. این طرح با هدف بهبود کارایی در ارائه خدمات دولتی اجرا می‌شود. مسئولان عالی رتبه سئول اعلام کرده‌اند که در مرحله سوم این پروژه ادغام فناوری، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در مدیریت زیرساخت‌های شهر پیاده‌سازی می‌شود.
کره جنوبی یکی از کشورهایی است که بالاترین سرعت اتصال به اینترنت را در جهان دارد. این کشور دست به ابتکارات جالبی زده و امکانات فوق‌العاده‌ای را برای 52 میلیون ساکن خود در فضای متاورس ایجاد کرده است. در ماه آگوست، شهر بوسان اعلام کرد که قصد دارد با همکاری FTX یک صرافی رمزنگاری ایجاد کند. پس از سقوط FTX در نوامبر، دولت محلی بصورت موقت شرکای خود در این فضا را کنار گذاشت.
چیزی که باعث شد دوباره متاورس در سطح جهانی توجه‌ کشورها را به خود جلب کند، تغییر نام فیس‌بوک به متا در اکتبر 2021 بود. همچنین سقوط بازار کریپتو و ftx باعث شد که روند پیشرفت کشورها در سال 2022 کندتر شود. اما لازم به یادآوری است که مقامات کره جنوبی همواره علاقه خود را به پروژه‌های متاورسی و web3 نشان داده‌اند و در پی کشف فرصت‌ها و پتانسیل‌های این فضا به خوبی عمل کرده‌اند.
در فوریه 2022، وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد یک صندوق با بودجه 180 میلیون دلاری را برای سرمایه‌گذاری در صنایع متاورس کشور تخصیص دهد. همچنین یون سوک یول (Yoon Suk-yeol) رئیس جمهور این کشور در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که توسعه و پیشرفت در فناوری یک اولویت ملی محسوب می‌شود.
بیشتر بخوانید  رونمایی مایکروسافت از بینگ چت Enterprise

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *