فرشید موسوی با همکاری Grimshaw ،HWKN و WHY مراکز اجتماعی با الهام از جاده ابریشم را در متاورس ایجاد می‌کنند

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:
پلتفرم جدید متاورس pax.world که قرار است در اوایل سال 2023 راه‌اندازی شود، همکاری خود را با دفاتر معماری جهانی گریمشاو، HWKN، فرشید موسوی و WHY برای ایجاد یک مرکز اجتماعی و فرهنگی که به عنوان هسته اصلی در نظر گرفته شده است، اعلام کرده است. جامعه مجازی جدید این فضاها را برای میزبانی رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و آموزش مجازی، نمایش‌های تئاتر، گالری‌های هنر دیجیتال، بازارها، سخنرانی‌ها، مهمانی‌ها و جشنواره‌ها ایجاد کرده است.
هدف پلتفرم pax.world تبدیل خود به یک جامعه کاملاً کارآمد است که توسط یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار اداره می‌شود که به نام DAO نیز شناخته می شود. فضای مجازی به قطعاتی با مالکیت خصوصی تقسیم خواهد شد. تصاویرری که از این پروژه مشاهده می‌کنید از کاروانسرای جاده ابریشم  الهام گرفته‌اند که به مرکزی برای تجارت و تبادل فرهنگی تبدیل شده است.

Grimshaw

این سازه از ویژگی‌های معماری کاروانسرا، ساختاری ساده که یک حیاط مرکزی دارد، ایده گرفته و مانند مکعبی معلق است. از آنجایی که هیچ ارتباط فیزیکی با زمین ندارد، بازدیدکنندگان می توانند از طریق ورودی‌های کروی یا دروازه‌ها وارد شوند. فعل و انفعالات بین کاربران باعث ایجاد جریانی از داده‌ها می شود که به نوبه خود بر فضاها تأثیر می‌گذارد. این معماری دائماً در حال تغییر شکل با هدف منعکس کردن تعامل انسان است.

HWKN

طرح Paxton، یک فرم شش ضلعی باز چند سطحی است که از دنیای فیزیکی مشتق شده، اما با آزادی دیجیتالی متاورژن تغییر شکل داده است. پکستون که در یک صحرای سورئال واقع شده است، تجربیات مختلفی از کنسرت در آمفی تئاتر تا گالری‌های بدون دیوار، اتاق‌های جلسه منحصر به فرد را ارائه می‌دهد.

فرشید موسوی

هدف طراحی مجازی بررسی بیشتر علاقه شرکت به ترویج ارزش‌های اجتماعی مانند فراگیری و تنوع است. این سازه برای تبدیل شدن به یک محوطه و نقطه کانونی برای تجمع ایجاد شده است. فضاهای رویداد در اطراف سه حیاط دایره ای بزرگ چیده شده‌اند که از نظر بصری به سالن‌های بزرگ مشترک متصل می‌شوند. نمای بیرونی سازه با آینه پوشیده شده است که دائماً زمینه بیرونی را منعکس می‌کند و دیدگاه بازدیدکنندگانی را که به ساختمان نزدیک می‌شوند تغییر می‌دهد.

WHY

WHY یک سمفونی از نقاط تماس را پیشنهاد می‌کند که توسط گروه تجارت جان می‌‍گیرد. این فضا که یادآور کاروانسرا است، در اطراف یک میدان عمومی قرار دارد، فضایی که با آبشارها، نورگیرها و پوشش گیاهی پوشانده شده است. هدف ایجاد این سازه، تجربه یک واکنش عاطفی و حتی فیزیولوژیکی مثبت برای بازدیدکنندگان است. حیاط مرکزی به اتاق‌های زیرزمینی و جزایر معلق باز می‌شود.
بیشتر بخوانید  احتمال مجهز بودن گلکسی S24 اولترا به باتری‌ خودروهای برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *