رژیم غذایی عجیب سنگین‌ترین مار جهان + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

آناکونداهای سبز که جزو سنگین‌ترین مارهای جهان به حساب می‌آیند؛ رژیم غذایی عجیبی هم دارند و وزن سنگین‌ترین گونه ثبت شده از آنها نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم بوده است.

به گزارش ایرانی متا، آناکونداهای سبز سنگین ترین مارهای جهان هستند. سنگین ترین آناکوندای ثبت شده تا کنون ۲۲۷ کیلوگرم بوده است. این مار عظیم الجثه ۸.۴۳ متر طول و ۱.۱۱ متر دور داشت. در حالی که پایتون مشبک بلندتر است، همچنین باریک است. آناکونداها حجیم هستند. تخمین زده می شود که وزن یک آناکوندای ۵.۲ متری تقریباً برابر با یک مار پیتون مشبک به طول ۷.۳ متر باشد.

آناکونداهای سبز غیر سمی هستند و در آمریکای جنوبی و ترینیداد یافت می شوند. آنها بیشتر وقت خود را در آب می گذرانند، معمولاً در باتلاق ها، مرداب ها، نهرهای آرام و رودخانه ها یافت می‌شوند. به همین دلیل، سوراخ‌های بینی و چشم‌ها به جای کناره‌ها، در بالای سر قرار گرفته‌اند، به طوری که مار می‌تواند نفس بکشد و طعمه‌ها و شکارچیان را در بالای آب ببیند در حالی که بدن بزرگش در زیر آب نگه داشته می‌شود.

این مارها رژیم غذایی متنوعی دارند، از لاک پشت و ماهی گرفته تا پکی، گوزن، کاپیبارا (بزرگترین جونده جهان) و حتی در موارد نادر جگوار. آناکونداها از خانواده بوآها هستند و از بدن دراز و عضلانی خود برای منقبض کردن طعمه خود استفاده می کنند.

منبع: خبرآنلاین

بیشتر بخوانید  این مار کبرا اژدهای کومودو را حریف است + عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *