گیاهان و میوه‌های عجیبی که با خوردن آنها خواهید مرد! + عکس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

جالب است بدانید برخی گیاهان و میوه‌ها سمی هستند و خوردن و یا حتی لمس کردن آنها باعث مرگ فرد می‌شود.

برخی از آنها مثل شفلرا، برگ گوجه و یا دانه سیب همیشه در دسترس ما هستند.

به گزارش ایرانی متا، همه ما می‌دانیم که برخی از گیاهان یا میوه ها می‌توانند باعث علائمی همچون سرگیجه، تب یا توهم بشوند. برخی نیز در حالت خاصی سمی نیستند و مثلا اگر به‌صورت خام مصرف شوند می‌توانند جان فرد را بگیرند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به گیاهان و میوه های سمی داشته باشیم. مواردی که باور کردن برخی از آنها سخت است.

نگاهی به ۱۲ مورد از میوه‌ها و گیاهان سمی کشنده

شوکران آبی

شوکران آبی در زمره سمی‌ترین گیاهان آمریکا قرار دارد. در نگاه اول این گیاه کاملا بی‌آزار جلوه می‌کند و البته اکثر بخش‌های آن نیز هیچ خطری برای شما ندارد. هرچند که ریشه این گیاه فوق‌العاده سمی است. اگر حتی میزان کمی از ریشه این گیاه را بخورید، در ابتدا دچار حالت تهوع و تشنج می‌شوید و چند ساعت بعد نیز مرگ فرا می‌رسد. طببیعتا هرچقدر میزان مصرف بیشتر باشد، عمر شما نیز کوتاه‌تر خواهد شد.

شفلرا

شفلرا یک گیاه استوایی است که ظاهری زیبا دارد و در بسیاری از مناطق نیز به‌عنوان گیاه آپارتمانی نگهداری می‌شود. هرچند که در پس این ظاهر زیبا رازی تاریک نهفته است. اگر دانه‌های این گیاه را بجوید، با علائمی همچون اسهال و استفراغ مواجه خواهید شد. ادامه دادن اینکار نیز عواقب وحشتناک‌تری خواهد داشت.

گوجه

بله از گوجه در غذاهای مختلف استفاده می‌شود و هرگز نیز مشکل‌ساز نشده است. هرچند که مواد موجود در برگ آن باعث شده در لیست گیاهان سمی قرار بگیرد. بنابراین اگرچه برگ گوجه بوی بسیار خوبی دارد، بهتر است از خوردن آن یا افزودنش به غذا جدا خودداری کنید.

بیشتر بخوانید  این ۴ مدل آیفون دیگر تولید نخواهند شد + عکس

گیاهان و میوه های سمی: تنباکو

گیاه تنباکو ظاهر زیبایی دارد و البته به‌خاطر اینکه منبع ماده اعتیادآور نیکوتین است هم معروف شده است. همه می‌دانند که محصولات تولید شده از این گیاه همچون سیگار برای سلامتی ضرر دارد؛ اما علت حضور تنباکو در لیست گیاهان سمی به برگ خام آن برمی‌گردد. در صورتی که برگ خام تنباکو را بخورید، ابتدا دچار سرگیجه می‌شوید و در صورت ادامه دادن می‌میرید.

خرزهره

این گیاه بومی منطقه مدیترانه است و می‌تواند با برگ‌های براق و گل‌های فوق‌العاده زیبای خود هرکسی را جذب کند. هرچند که همیشه خرزهره در لیست گیاهان سمی جهان می‌درخشد؛ زیرا نه فقط یک بخش از آن، بلکه کل گیاه سمی است. حتی در مواردی دیده شده فردی در نزدیکی چوب در حال سوختن این گیاه بوده و مجبور شده به پزشک مراجعه کند.

سم خرزهره ابتدا باعث حالت تهوع می‌شود و سپس به‌سراغ قلب شما خواهد رفت. در صورتی که فرد شستشوی معده نشود و از داروهای قلبی استفاده نکند، مرگ فرا می‌رسد.

گیاهان و میوه های سمی: ژیکو

ژیکو یا کهن‌دار نامی یک گیاه بومی چین است. این گیاه به‌خاطر مقاومت بالای آن در برابر شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد در مناطق مختلفی از کره زمین دیده می‌شود. جالب اینجاست که کهن‌دار هم مصرف دارویی دارد و هم به‌عنوان یکی از گیاهان سمی جهان شناخته می‌شود. تخم این گیاه سمی است و در صورتی که به مقدار زیاد مصرف شود، کشنده خواهد بود.

لاله عباسی

لاله‌عباسی بومی قاره آمریکا است؛ اما در بسیاری از مناطق ایران می‌روید. این گیاه به‌خاطر گل‌های رنگارنگ خود که بعدازظهر باز می‌شوند، مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. هرچند که لاله عباسی به‌عنوان یکی از گیاهان سمی جهان نیز شناخته شده است. البته از گلبرگ‌های آن در رنگ‌آمیزی صنایع غذایی استفاده می‌شود؛ اما دانه‌های لاله‌عباسی مي‌توانند در صورت خورده شدن مرگبار باشند.

بیشتر بخوانید  مدیران خودرو به زودی محصول باکیفیت و ارزان خود را رونمایی می‌کند! + عکس

گیاهان و میوه های سمی: فانوس چینی

این گیاه سمی بومی آسیا و اروپا است و به‌خاطر شباهتی که به فانوس‌های آرزو در جشن‌های چینی دارد، اینگونه نامیده شده است. تمامی بخش‌های این گیاه سمی هستند و می‌توانند باعث علائمی همچون تب‌و‌لرز و تهوع شوند. هرچند که دانه‌ها مهلک‌ترین بخش فانوس چینی هستند و به مرگ منجر می‌شوند.

گیاه خودکشی

وقتی نام یک درخت گیاه خودکشی باشد، دیگر نباید از حضورش در لیست گیاهان سمی جهان تعجب کرد. این گیاه بومی هند و جنوب شرقی آسیا است و به‌خاطر میوه‌های زرد و کوچکش و برگ‌های روغنی بزرگش معروف شده است. هرچند که جدا از ظاهر معصوم، می‌تواند فوق‌العاده برای انسان‌ها و حیوانات خطرناک باشد.

بادام هندی

احتمالا از حضور بادام هندی در لیست گیاهان سمی تعجب کرده‌اید؛ زیرا جایگاه ویژه‌ای در آجیل دارد. هرچند که پوسته بیرونی بادام هندی دارای روغنی بسیار سمی و خطرناک است. این روغن می‌تواند در مراحل اولیه باعث حساسیت پوستی و تب‌و‌لرز شده در موارد شدید باعث مرگ فرد شود.

سیب

دانه‌‌های سیب مزه تلخی دارند. به‌همین خاطر معمولا افراد آنها را دور می‌ریزند. اما آیا می‌دانستید این دانه‌ها سمی هستند؟ درون دانه سیب مقدار کمی از یک ماده سمی به‌نام آمیگدالین وجود دارد. این ماده در ترکیب با آنزیم‌های بدن منجر به پخش سیانور می‌شود. بنابراین اگرچه خوردن چند دانه سیب مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما خوردن تعداد زیاد آنها پایانی تلخ را رقم خواهد زد.

گیاهان و میوه های سمی: دوریان

دوریان یا خارگیل را پادشاه میوه‌های استوایی می‌نامند. این میوه بویی بسیار بد دارد و از طرفی بسیار خوش‌مزه است. ظاهر عجیب آن نیز باعث شده که هرساله گردشگران زیادی این میوه گران‌قیمت را امتحان کنند. دوریان در حالت رسیده هیچ خطری ندارد؛ ولی اگر آن را به‌صورت کال مصرف کنید، باعث مسمویت خواهد شد. تب‌ولرز و تهوع از نشانه‌های اولیه این مسمویت هستند و در موارد شدید نیز مرگ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید  این ساعت هوشمند بدون نیاز به باتری کار می‌کند! + عکس

منبع: گجت‌نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *