آموزش کسب درآمد از متاورس

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

بسیار بعید است که در جهان امروزی، نام متاورس را میان نوآوری های منحصر به فرد نشنیده باشید. مفهوم متاورس در میان سرمایه گذاران و حتی مردم عادی، آنقدر داغ شده است که عموم افراد از سراسر جهان، حداقل یک بار نام این فناوری خارق العاده را شنیده اند. اما باید بدانید به دلیل نوپا بودن این پروژه، هنوز بسیاری از افراد از ویژگی های جذاب آن و نحوه صحیح کسب درآمد از متاورس را به طور کامل فرا نگرفته اند. متاورس یک فضای سه بعدی و تکامل یافته از اینترنت است که در آن کاربران می توانند از طریق آواتار های دیجیتالی، به فعالیت های گوناگون مشغول شوند. در متاورس شما می توانید از سفر رفتن به صورت مجازی گرفته تا بازی های آنلاین بلاک چینی را به صورت دیجیتالی و غیرمتمرکز تجربه کنید. در کل، متاورس چندین دنیای مجازی و فضایی گسترده را به کاربران خود ارائه می دهد که از طریق آن ها می توان به طور واقعیت مجازی به بازی، تولید محتوا، خرید و فروش زمین های دیجیتالی و بسیاری از فعالیت های دیگر پرداخت.

راه های کسب درآمد از متاورس

متاورس یک ایده عالی همراه با پتانسیل بالا، برای درآمدزایی به شکلی نوآورانه است. این فناوری به لطف ارائه فرصت های بسیار به صنایع گوناگون برای کسب درآمد، تا سال های آینده به یکی از بزرگ ترین فناوری های بشر تبدیل خواهد شد. تصور کنید هر تجارتی که امروزه در دنیای واقعی انجام می دهید را از طریق یک پلتفرم غیر متمرکز رونق دهید. در این صورت شما می توانید ارتباط خود را با مشتریان بهبود بخشیده و کسب و کار خود را تسهیل کنید.
البته در مدل اولیه متاورس، هنوز این امکان در مراحل اولیه وجود دارد، اما در آینده ای نزدیک بیشتر تجارت ها به دنیای واقعیت مجازی متاورس اضافه خواهند شد. با این حال، همچنان سرمایه گذاران بسیاری از متاورس، کسب درآمد های میلیونی و یا حتی میلیاردی به دست آورده و از طریق روش های زیر، سرمایه خوبی جذب می کنند.

بازی های بلاک چینی در متاورس

یکی از بهترین راه های کسب درآمد از متاورس را می توان بازی های مجازی که در آن وجود دارد دانست. در محیط متاورس، پلتفرم های بسیاری وجود دارند که بازی های آنلاین و غیر متمرکز گوناگونی را ارائه می دهند تا علاقه مندان به دنیای گیمینگ، بتوانند از این نوع بازی ها بیشترین لذت را ببرند. کاربران می ‌توانند با انجام بازی ‌های مبتنی بر بلاک چین یا سرمایه‌ گذاری در فعالیت‌ های متاورس، در ازای توکن‌ هایی که می‌ توانند ارزش واقعی داشته باشند، دارایی ‌های درون بازی را جمع ‌آوری و مبادله کنند. به این نوع بازی ها P2E، گفته می شود که در برابر بازی، به بازیکنان از طریق رمز ارز پاداش تعلق می گیرد. از زمان ساخت بازی های متاورسی، صنعت گیمینگ به طور کلی تغییر کرد و انقلابی عظیم در آن ایجاد شد. زیرا به دلیل سهولت، لذت بخش بودن و فرصت کسب درآمد از این نوع بازی های غیر متمرکز و جذاب، اغلب بازیکنان از سراسر جهان به پلتفرم های بازی بلاک چینی روی آورده اند.

بیشتر بخوانید  خرید زمین در متاورس / ارزش زمین مجازی چقدر است؟

ایجاد NFT

توکن های غیر قابل تعویض یا NFT ها به خودی خود، از پرطرفدار ترین پروژه های بلاک چینی و روز دنیا به شمار می روند. این نوع دارایی ها، با انقلابی که در عرصه ارز دیجیتال به وجود آورند، از محبوب ترین دارایی های دیجیتالی به شمار می روند. NFT ها دارایی های منحصر به فردی هستند که عمدتا با قیمت های بسیار بالایی خرید و فروش می شوند. این نوع دارایی ها با متاورس پیوند عمیقی داشته و در ساختار متاورس به خوبی تعریف شده اند.

در متاورس، می ‌توانید هر یک از ساخته‌ های خود را به یک NFT ، تبدیل کرده و آن‌ ها را در بازارهای مخصوص بفروشید. متاورس برای رشد و حمایت از اقتصاد به آواتار ها، املاک و مستغلات، فروشگاه ها، کارت های کلکسیونی، تجهیزات در میان سایر اقلام دیجیتال، که کاملاً توسط کاربران طراحی و ساخته شده اند، تکیه می کند. در نتیجه شما می توانید تقریبا هر چیزی را به شکل NFT در آورده و در دنیای متاورس به فروش بگذارید. اغلب افرادی که تمایل به کسب درآمد از حوزه NFT ها را دارند، آثار هنری خود را به توکن های غیر قابل تعویض تبدیل کرده و سپس آن را با مبالغ بالایی به فروش می گذارند.

خرید و فروش ملک در متاورس

تعدادی زمین در متاورس وجود دارد که کاربران می توانند دقیقا مثل دنیای واقعی، به خرید و فروش این زمین ها و کسب سود از آن بپردازند. درواقع در متاورس، شما به عنوان یک آواتار دیجیتالی در فراجهان زندگی می کنید. از همین روی، اغلب فعالیت هایی که در زندگی واقعی انجام می دهید را می توانید در متاورس نیز تجربه کنید. خرید و فروش زمین های متاورس نیز جزوی از این فعالیت ها هستند که از طریق پلتفرم های محبوبی مانند دیسنترالند(decentraland) و سندباکس(SandBox)، امکان پذیر می باشند. برای زمین های متاورس نرخ های متفاوتی وجود دارد، اما برخی از قطعه های زمین های متاورس بسیار گران قیمت بوده و با مبالغ میلیون دلاری خرید و فروش می شوند. شما می توانید یک یا چندین زمین متاورسی را خریداری کرده و پس از مدتی که قیمت آن ها افزایش یافت، به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید  ربات خانه‌دار تا چند سال آینده به بازار می‌آید

تبلیغات در متاورس

بسیاری از شرکت‌ ها و کمپانی های بزرگ از سراسر جهان، برای تنظیم حضور مجازی خود و همچنین استفاده از آن به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی، به سوی دنیای متاورس می شتباند. در متاورس مانند دنیای واقعی، برند ها و شرکت ها می ‌توانند فروشگاه ‌هایی را در مراکز خرید مجازی راه اندازی کنند و محصولات و خدمات را در تعدادی از پلتفرم‌ های مجازی، از جمله اجاره و فروش تبلیغات واقعیت مجازی، تبلیغ کنند. همانطور که کاربران بیشتری به متاورس ملحق می شوند، تنها قابل انتظار است که این دنیای مجازی به یک پلتفرم بازاریابی و تبلیغات گسترده نیز تبدیل شود.

مد و فشن در متاورس

یکی دیگر از کاربرد های جذاب متاورس، ادغام آن با صنعت مد است. خانه ‌های مد مطرح مانند لویی ویتون( Louis Vuitton) و گوچی( Gucci)، در حال حاضر لباس ‌های مجازی را در قالب مجموعه‌ های NFT به علاقه مندان مد و صنعت ارائه می دهند. تقریباً هر شخصی می تواند یک خط تولید لباس دیجیتال ایجاد کند و در متاورس درآمدزایی کند. حتی اگر شما یک طراح مد نیستید، ممکن است از ایجاد خلاقیت های مختلف برای آواتارهای خود لذت برده و به دوستان خود کمک کنید تا آواتارهای خود را سفارشی کنند. به دلیل طراحی کاربر پسند متاورس و دید بصری جذاب آن، این دنیای مجازی محیطی بسیار مناسب برای صنعت مد و فشن به شمار می رود.

سفر در متاورس

برای بسیاری از افراد به دلایل گوناگونی مانند عدم سلامت جسمی، ترس از وسایل نقلیه، نداشتن وقت آزاد و…. امکان سفر به کشور های گوناگون جهان وجود ندارد. شیوع بیماری خطرناک کوید 19، نیز بر این مسئله دامن زد و بسیاری از کشور ها در قرنطینه قرار گرفتند. اما متاورس این مشکل را نیز حل کرده است. یکی از جذاب ترین قابلیت های متاورس این است که شما می توانید از طریق تجهیزاتی همچون عینک VR، در اقصی نقاط جهان به راحتی و به صورت مجازی سفر کرده و دیگر نگران شرایط جوی آب و هوا، بیماری یا بسیاری از موارد دیگر نباشید.
درست است که این سفر ها به صورت مجازی انجام می شود، اما عینک های واقعیت افزوده می توانند نزدیک ترین تجربه ما به واقعیت را فراهم سازند و شما حس واقعی سفر را تجربه کنید. همین امر، باعث ایجاد تعدادی شغل در بخش گردشگری متاورس، مانند راهنمای تورها و آژانس های مسافرتی می شود.

بیشتر بخوانید  استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت اطلس مغز انسان

خرید و فروش تجهیزات لازم برای استفاده از متاورس

برای ورود به محیط متاورس و داشتن تجربه ای لذت بخش، ابتدا باید تجهیزات لازم برای این کار را فراهم نمود. در واقع برای آنکه محیط متاورس را به صورت سه بعدی مشاهده کرده و از فضای دیجیتالی آن به خوبی استفاده کنید، نیاز به ابزار های هوشمند و مخصوصی مانند عینک هایVR، هدست های واقعیت مجازی و یا واقعیت افزوده دارید. بسیاری از افراد در سراسر جهان، علاقه مند به خرید این نوع گجت‌ های واقعیت مجازی دارند. به همین ترتیب شما می توانید با خرید و فروش این ابزار ها، کسب و کاری سودمند را برای خود راه اندازی کنید.

برگزاری رویدادهای مجازی

مهمانی ‌ها، کنسرت ‌ها و رویداد های ورزشی مطمئناً هزاران و حتی میلیون‌ ها طرفدار را به سوی خود جذب می‌ کنند. برگزاری رویداد های مجازی مختلف در متاورس، یکی دیگر از جذابیت های این دنیای مجازی به شمار می رود. این رویداد ها در زمین های متاورس برگزار می شوند، در نتیجه شما می توانید زمین مورد نظر خود را برای یک کنسرت، همایش، دورهمی و یا جلسات کاری آماده کرده و به مشتاقان آن اجاره دهید.
از این طریق، بدون حل کردن چالش های مختلف برای برگزاری یک رویداد، می توانید به راحتی سالن مورد نظر خود را به صورت آنلاین آماده کرده و به افراد گوناگون اجاره دهید. از سوی دیگر افرادی که تازه وارد فضای متاورس می شوند، ممکن است سرمایه کافی برای خرید یکی از زمین های متاورس را نداشته باشند، اینجاست که شما می توانید زمین خود را به شرکت و یا افراد تازه وارد اجاره دهید و از آن کسب درآمد کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *