افزایش 40 درصدی حملات فیشینگ در حوزه رمزارزها تنها در یک سال

با دوستان خود را به اشتراک بگذارید:

گزارش شرکت امنیتی کسپرسکی حکایت از افزایش ۴۰ درصدی کلاهبرداری‌های فیشینگ در حوزه‌ی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ دارد.

به گزارش ایرانی متا، زومیت نوشت: گزارش اخیر شرکت امنیت سایبری کسپرسکی نشان می‌دهد حمله‌های فیشینگ در دنیای کریپتو فقط در مدت یک‌ سال ۴۰ درصد افزایش یافته است. این گزارش فرایند روبه‌رشد سرقت دارایی‌های دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران و کاربران حوزه‌ی رمزارزها را هدف قرار می‌دهند.

کسپرسکی یکی از شرکت‌های امنیتی مطرح جهان است که محصولات محبوبی مثل آنتی ویروس منتشر می‌کند. هدف اصلی این شرکت ارائه‌ی محصولات و خدماتی است که امنیت کاربران اینترنت را دربرابر همه‌ی تهدیدات احتمالی ارتقا دهد.

به گزارش بیت‌کوینیست، مجرمان سایبری از تاکتیک‌های مختلفی برای انجام حمله‌های فیشینگ استفاده می‌کنند که ازجمله می‌توان به راه‌اندازی وب‌سایت‌های جعلی خرید‌وفروش رمزارز و ارسال ایمیل و پیام‌های فیشینگ به کاربران اشاره کرد که سعی دارند از این‌ طریق به کلید‌های خصوصی و سایر اطلاعات حساب رمزارز آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

به‌طور کلی، حمله‌ی فیشینگ به سوءاستفاده‌ی سایبری اشاره دارد که در آن شخص مهاجم خود را به‌عنوان موجودیت قانونی مثل صرافی رمزارز نشان می‌دهد. هدف از انجام این‌ کار فریب قربانیان برای افشای اطلاعات حساسی مثل کلیدهای خصوصی یا رمزهای عبور است.

مهاجمان اغلب از ایمیل‌ها، پیام‌ها یا وب‌سایت‌های جعلی استفاده می‌کنند که ظاهر آن‌ها شباهت بسیار زیادی به نمونه‌های قانونی دارد و هدف آن، سرقت دارایی‌های دیجیتالی یا به‌دست آوردن اطلاعات شخصی قربانیان است.

نمونه‌ی بسیار قابل‌توجه، Trezor است که خدمات کیف پول سخت‌افزاری دارایی‌های دیجیتالی را ارائه می‌دهد. این شرکت در ۲۸ فوریه‌ با انتشار پستی در توییتر برخی از فعالیت‌های مشکوک را در سیستم خود فاش کرد و به کاربران هشدار داد مراقب وب‌‌سایت‌های جعلی Trezor باشند و عبارت‌های بازیابی کیف پول خود را برای دیگران فاش نکنند.

بیشتر بخوانید  بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025

در گزارشی دیگر، سرمایه‌گذاران آربیتروم در ماه مارس ۲۰۲۳ با سوءاستفاده‌ی مشابهی مواجه شدند. براساس توییتی که CeritK Alert در ۲۵ مارس منتشر کرد، عامل حمله‌، سرور رسمی دیسکورد شرکت تحقیق‌‌وتوسعه‌ی بلاک چین را ربود و از آن به‌عنوان رسانه‌ای برای اشتراک‌گذاری اعلان‌ها و لینک‌های جعلی استفاده کرد.

فیشینگ یکی از رایج‌ترین انواع حمله‌ها در فضای رمزارزها است که می‌تواند خسارت‌های ملی زیادی برای قربانیان به‌دنبال داشته باشد. بدین‌ترتیب سرمایه‌گذاران و کاربران رمزارزها باید هنگام خریدوفروش و انجام معاملات یا انتقال دارایی‌های خود بسیار هوشیار باشند.

گزارش اخیر نشان‌دهنده‌ی افزایش تعداد کلاهبرداری‌هایی است که صنعت رمزارزها را هدف قرار داده‌اند؛ بدین‌ترتیب مهم است که سرمایه‌گذاران فقط از صرافی‌ها و کیف‌پول‌های قابل‌اعتماد استفاده کنند.

کسپرسکی به سرمایه‌گذاران رمزارز توصیه کرد برای مقابله با حمله‌های فیشینگ اقدامات متعددی را انجام دهند که ازجمله می‌توان به فعال‌ کردن احراز هویت دومرحله‌ای و استفاده از ابزارهای مدیریت رمزعبور و همچنین به‌روزرسانی نرم‌افزارها و سیستم‌عامل اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *